Pro Kirkkoharju

Kommentoitu viesti

Pekka Kannus, Pro Kirkkoharju
Vieras

#452 Re: Re: Re: Re: Pakkomielle

21.02.2011 11:34

#451: Vieras - Re: Re: Re: Pakkomielle  

 Nyt menee yllä vähän käsitteet sekaisin. KUNNAN nettotulot on vähän eri asia kuin tämä ym. käsite "nettotuloton" henkilö (kuka lie tämän lälkimmäisen lanseerannut, en ainakaan minä enkä tiedä mitä sillä loppuviimeksi tarkoitetaan).  Edellinen on aika helppo käsite eli laskutoimitus sille paljonko esim. 100 uutta asukasta tuo kuntaan uusia verotuloja ja paljonko he toisaalta kunnalle yhteensä kuluja aiheuttavat.  Teoriassa helppo laskea, käytännössä voi olla aika mutkikasta.

Joka tapauksessa kaikki keskustelu kunnan asukasmääristä vie Kirkkoharjun suojeluasian  virheraiteille. Kuten jo aiemmin todettu, Pro Kirkkoharju ei ota kantaa kunnan asukaslukuihin eikä asuntopolitiikkaan yleisesti vaan yksinkertainen motto on: Rakentaa saa muttei Kirkkoharjuun!      

Olisi muuten hienoa, jos kaikki keskustelisivat omalla nimellään.  

Vastaukset

Vieras
Vieras

#454 Re: Re: Re: Re: Re: Pakkomielle

2011-02-21 13:14:01

#452: Pekka Kannus, Pro Kirkkoharju - Re: Re: Re: Re: Pakkomielle  

Kirjoitetaan nyt vielä nettotuloista. Tästä kirjoitti ensimmäiseksi Kannus. Olen samaa mieltä kirjoittajan 451 kanssa.    "..asukasmäärän kasvattaminen ei takaa kunnalle lisää nettotuloja",  Kirjoitti Kannus. Lähtökohtana on, että hän on suojelun kannattaja ja  ilmaisee näin,  että tämänkään takia, tässä lisäperustelu, että, ei kannata rakentaa, koska kunnan nettotulot eivät kasva.   Oletusarvona on että, rakentaa ei saa, koska kunnan nettotulot eivät lisäänny. Kirjoituksessa ei ole rajattu ketään pois, mikä taas tarkoittaa että keskimäärin 250 asukkaalta ei saada kunnalle nettotuloja.  Jos kirjoittajana olisi joku muu kuin Kannus, saattaisi kuvitella että rakentaminen sallittaisiin, mikäli kunnalle taattaisiin nettotuloja.   Minulla ei ole autoa koska ei ole ajokorttiakaan. Olen siis autoton ja kortiton. Jos henkilöllä ei ole rahaa, hän on rahaton. Kuka sanan keksikin, se  on kuvaava; jos henkilöllä ei ole nettotuloja, hän on nettotuloton.   Olen Stig S. Persson. Stigu vain. Hyviä hiihtokelejä

Vieras
Vieras

#460 Re: Re: Re: Re: Re: Pakkomielle

2011-02-21 15:19:29

#452: Pekka Kannus, Pro Kirkkoharju - Re: Re: Re: Re: Pakkomielle  

Miksi pitäisi laskea? Ei kunta kysele muuttajien tuloja ennen eikä muuton jälkeen. Olemme osa kuntaa ja kaikista on pidettävä huolta. Se on laki