Helsingin opetusvirasto tutkittava ja johtajan erottava

Kommentoitu viesti

Vieras

#13 Nyt tuli lupa häiriköintiin koulun hallinnolta

10.04.2013 18:54

Meille käy kuten Ruotsissa eli pätevistä opettajista on pulaa. Ruotsissa on jo vaikea saada opiskelijoita opettajakoulutukseen. Omien kokemusteni myötä olen kyllä sitä mieltä, että kannattaa kyllä miettiä monta kertaa alkaako opettajaksi.

Koulutuksessa annetaan ihannoiva kuva koulumaailmasta ja opekokelaat opettavat harjoituskouluilla valittuja oppilaita. Muutaman vuoden työssäkäynnin jälkeen jokainen opiskelijatoverini sanoi, että sitä ja tätä ei opetettu koulutuksessa. Esimerkkinä se miten kohdata hankala oppilas tai tosi hankala äiti tai isä. Miten kohdata tilanne, jossa oppilas heittää pulpetin opettajan päälle tai sylkee, potkii, karjuu, makaa lattialla, repii koulukirjan, puhuu puhelimessa. Olen nähnyt täyttä pelkoa nk. normaalien lasten silmissä ja kuinka he vaikeana istuvat ja eivät tiedä miten olla, ettei heidän kimppuunsa käydä. Jonkun onnettoman kimppuun välillä käydään ja sitä sitten pohditaan erilaisissa ryhmissä.

Olen todellakin sitä mieltä, että koulun rehtori pitäisi erottaa liian hätäisen tulkinnan vuoksi. Näytti olevan sellainen valtaa tavoitteleva naisihminen,joka hakee joka tilanteessa sopivaa tilaisuutta jotenkin nipottaa.

Yksi asia vielä: onko kukaan ajatellut että se, joka kuvasi tapahtuman teki rikoksen. Joukkoa saa kuvata, mutta ketään yksittäistä henkilöä ei saa ilman lupaa. Eli myös kuvaajalle rangaistus.

Vastaukset


Vieras

#15 Re: Nyt tuli lupa häiriköintiin koulun hallinnolta

2013-04-11 05:29:26