231k
Kommentoitu viesti
Vieras Vieras |
#4 Linja 231K turvallisuusriski tienkäyttäjille07.03.2011 20:36#1: Jukka ja Ulla Haavisto - Kaksinkertainen syy säilyttää linja 231k Kannattaisi tarkastella linjan 231K tarvetta hieman laajemminkin, kuin vain kulttuurikirkon asiakkaiden näkökulmasta. Perustelut linjan muuttamiseksi on kerrottu melko kattavasti HSL:n liikennöintisuunnitelmassa. Lisäksi kannattaisi huomioida seuraavia asioita: Linjan 231K nykyinen reitti Mäkkyläntien ja Sotarovastintien kautta ei ole turvallinen alueen asukkaille ja lukuisille tienkäyttäjille (jalankulkijat, pyöräilijät, ja erityisesti lapset). Mäkkyläntiellä ja Sotarovastintiellä ei ole jalkakäytäviä, ja tie on paikoin erittäin kapea. Erityisesti edellä mainituista syistä kyseiset tiet soveltuvat huonosti bussiliikenteelle. Linjan 231 käyttöaste on hyvin alhainen osuudella Mäkkyläntie - Sotarovastintie - Henrikintie (ks. liikennöintisuunnitelma), mikä osaltaan tukee linjan siirtämistä reitille Turuntie - Mäkkylän puistotie. Ei tunnu järkevältä ajaa nykyisillä tiheillä vuoroilla lähes tai täysin tyhjiä vuoroja reitillä, joka ei muutoinkaan ole turvallinen teiden käyttäjille. Eniten linjaa käytetään ruuhka-aikoina juuri kyläkirkon pysäkiltä sekä Mäkkyläntien pysäkeiltä, joilta on lyhyt, enintään muutaman sadan metrin, kävelymatka uuden reitin lähimmille pysäkeille. Uuden reitin lähin pysäkki Pitäjänmäen kulttuurikirkolta on alle 300 metrin päässä Turuntiellä. Näin ollen joukkoliikennepalveluita ei olla todellakaan viemässä pois myöskään kulttuurikirkon asiakkailta. Uusi reitti palvelee koko Mäkkylän alueen joukkoliikennetarvetta nykyistä paremmin. Uusi reitti palvelee nykyistä paremmn Puustellinmäessä sjaitsevia kouluja ja alueen asutusta. Puustellinmäkeen on rakennettu uusia kerrostaloja, ja uusia taloja on edelleen rakenteilla. Siten käyttötarve linjalle on nykyistä suurempi uudella reitillä. Kotikallion palvelutalon asukkaita (ja muitakin alueen asukkaita) palvelee edelleen palvelulinja, eikä uuden linjan mukainen pysäkki Turuntiellä ole kuin noin 200 metrin kävelyn päässä. Toki lähimmät linja-autoyhteydet ovat edelleen kivenheiton päässä Turuntiellä Espoon alueen puolella. Tällä sivulla siteeratut Jussi-Petteri Lapin mielipiteet mm. Jokeri-linjan tulevista suunnitelmista, A-junien vuoroväleistä tai Helsingin ja Espoon välisistä matkustusvyöhykkeistä eivät liity linjan 231K reittimuutokseen, jolla parannetaan Mäkkylän alueen joukkoliikennepalveluita sekä Sotarovastintien ja Mäkkyläntien asukkaiden ja tienkäyttäjien turvallisuutta. |
Vastaukset
Vieras Vieras |
#8 Re: Linja 231K turvallisuusriski tienkäyttäjille2011-03-08 08:34:57#4: Vieras - Linja 231K turvallisuusriski tienkäyttäjille Et taida olla linja 231k käyttäjä kun väität että linja kulkisi tyhjänä. Tuleppa joku aamu 7.27 ja 7.57 vuoroille niin näet ettei linja todellakaan kulje tyhjänä. Ja mitä tulee turvallisuuteen niin kyllä henkilöautotkin joutuvat väistelemään jalankulkijoita. |
Vieras Vieras |
#26 Re: Linja 231K turvallisuusriski tienkäyttäjille2011-03-08 21:06:28#4: Vieras - Linja 231K turvallisuusriski tienkäyttäjille Täytyy kyllä ottaa huomioon myös se, että jos pysäkki Espoon puolella, on siitä tietenkin seutulippuhinta. Rahastuksen makua sanoisin ja sellaiselle kyllä ehdoton EI. Sanoo Pirkko Karasti, Pitäjänmäki |
Leila Mäkipentti Vieras |
#50 Re: Linja 231K turvallisuusriski tienkäyttäjille2011-03-25 10:57:58#4: Vieras - Linja 231K turvallisuusriski tienkäyttäjille Jokerilinjan tulevat suunnitelmat ja H:gin ja Espoon väliset matkustusvyöhykkeet liittyvät kyllä varsin oleellisesti 231K:n reittimuutokseen. Kun Kyläkirkontien vanhusten lähin pysäkki (ja pysäkki johon ei tarvitse kiivetä mäkiä!) on Vermo, olisi ehdottoman välttämätöntä muuttaa Vermon pysäkki takaisin Helsingin vyöhykkeen pysäkiksi siinä yhteydessä, jos 231K:n reitti muutetaan. Palvelulinja kulkee käytännössä vain kerran tunnissa( kahdella vuorolla on runsaan 10 minuutin väli) arkisin eikä viikonloppuisin lainkaan.
|
Betonieläinten Ystävät ry Vieras |
#53 Re: Linja 231K turvallisuusriski tienkäyttäjille2011-03-29 11:02:08#4: Vieras - Linja 231K turvallisuusriski tienkäyttäjille Ratkaisun voi esittää näinkin mutta tosiasiat ovat että liikenneyhteyksien parannus toisille on merkittävä huononnus toisille, ja että liikennerikkomukset eivät ole suunnittelu- vaan lakiasioita. Kuitenkin jos näin on pakko tehdä jatkaisin itse ainoalla järkevällä tavalla tienkäyttäjien turvallisuuden puolesta eli katkaisemalla läpiajon Henrikintieltä Sotarovastintielle. Alueen asukkaana minulle on selvää että busseista alkaen läpiajoliikenne ei noudata nopeusrajoituksia ja vaarantaa jalankulkijoiden turvallisuutta, erityisesti yöaikaan nopeudet näyttäisivät tuplaavan rajoituksen numeron. Jos vain bussilinja poistetaan jää kaahareille katu jolla heidän ei tarvitse varoa edes busseja. Tien katkaisemalla bussilinjan lopettamisen merkitys voisi olla myös jotenkin positiivinen. |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
Silvola, Vantaa: Ei punaista asfalttia Kahluuniityn halki – Suojellaan niittyä, kunnioitetaan asukkaita
Vetoomus: Ei tuulivoimapuistoa Helvetinjärven kansallispuiston viereen (Natura-alue FI0341003), arvokkaaseen kansallismaisemaan. Patakorpi, Kuru, Ylöjärvi. Pirkanmaa.
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Suomen on aika tunnustaa Palestiinan valtio
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Valiosauna osaksi Rovaniemeä
1377 Luotu: 08.09.2025
Ei tuulivoimaloita Seitsemisen kansallispuiston rajalle
794 Luotu: 07.09.2025
Suomenhevoselle liputuspäivä.
1207 Luotu: 19.04.2025
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
51406 Luotu: 02.06.2025
Ei ampumaratahanketta Kokkolan Hanhinevalle
531 Luotu: 11.09.2025
Onni-palveluliikenne on säilytettävä Yli-Ii - Kiiminki välillä
502 Luotu: 20.08.2025
Kymintehtaan koulun Pilkan toimipisteen säilyttäminen
352 Luotu: 11.09.2025
Säilytetään Puistolan ja Tapulikaupungin kirjastot
283 Luotu: 07.09.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
21227 Luotu: 20.03.2025
Haminalaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava!
227 Luotu: 07.09.2025
Rajamäen terveysasema lähipalveluineen on säilytettävä!
970 Luotu: 12.06.2025
Ei tuulivoimaa Keuruun Lehmikorpeen
187 Luotu: 28.08.2025
Vetoomus Veho Salon toimipisteen säästämiseksi
169 Luotu: 29.08.2025
Viialan koulun säilyttäminen!
160 Luotu: 11.09.2025
Sopeutumisraha lakkautettava kansanedustajilta
197 Luotu: 22.07.2025
STOP hanhien kokemalle väkivallalle!
246 Luotu: 09.08.2025
Kustavin Keskustametsän säilyttäminen
116 Luotu: 12.09.2025
Loppu rasismille, yhdessä vahvempia!
793 Luotu: 17.03.2025
Koukkuniemenpuiston uimalaituri säilytettävä
419 Luotu: 21.07.2025
Adressi Hason vastikekorotuksia vastaan
1120 Luotu: 25.07.2025