naimalakko

Kommentoitu viesti


Vieras

#119 Re: Re: Re:

28.03.2011 01:45

#114: sannavain - Re: Re:  Jeesus salli avioeron vain puolison kuoleman tai tämän syrjähypyn vuoksi.  ...Valtavirtaheteroiden elämää hankaloittavat opinkappaleet sivuutetaan rutiininomaisesti.

Minkä takia tuohon takerrutaan jatkuvasti? Jeesus on puhunut, että kuka tahansa voi tehdä parannuksen. Joka aamu ja ilta on syytä rukoilla. Luterilaisen käsityksen mukaan kukaan ei kykene elämään ilman syntiä. Eri asia on siunaus. Rukoilla voi kenen tahansa puolesta. Avioeron tehnyt voi saada anteeksi kuten kuka tahansa muu.

En tiedä kuitenkaan siunattua avioeroa. Tietääkö joku muu?

Vastaukset

sannavain
Vieras

#122 Re: Re: Re: Re:

2011-03-28 15:05:07

#119: - Re: Re: Re:

Taitaapa nimimerkki Vieraalla mennä pointti oikein rojaalisti yli hilseen. Että miksikö takerrutaan jatkuvasti? Miksikö? Ihan tosissako kysyt?

No anna kun valaisen. Kun mikä tahansa seksuaalivähemmistön asia nostetaan julkisuuteen - yleensä sellainen oikeus, josta heteroenemmistö rauhassa nauttii, mutta jonka se haluaa toisilta kieltää - uskovaiset massat rientävät median estradeille huutamaan, miten moinen on vastoin Raamatun pyhiä, ikuisia totuuksia. Tämä ilmiö toistuu sataprosenttisen varmasti joka kerta, kun erehtyy edes mainitsemaan, että Suomen kaltaisessa oikeusvaltiossa perus- ja ihmisoikeudet voisivat mainiosti toteutua yhdenvertaisesti eri väestöryhmien välillä. Raamattuun vetoavat kaikenlaiset ihmiset äärifundamentalisteista tavallisiin maallistuneisiin normiluterilaisiin, joita ei joulukirkkoa lukuun ottamatta näy saarnoja kuuntelemassa.

Sen sijaan heteroenemmistön elämää rajoittavat Raamatun säännökset sivuutetaan, koska on ikävää, jos vanhentunut moraalikoodisto osuukin enemmistön omaan nilkkaan. Kun julkisuudessa uutisoidaan ihmisten uudestaanavioitumisesta avioeron jälkeen, ei kukaan ala pykätä adressia ja kansanliikettä uudelleenavioitumisen kieltämiseksi, vaikka Jeesus selkeästi asettaakin reunaehdot tällaiselle touhulle. Samoin on laita esimerkiksi alkoholinkäytöllä; uskovaisia ei näy Alkojen edustajalla jakamassa lappusia tälle viinaanmenevälle kansalle, vaikka Jumalan ikuisessa sanassa kielletään juopuminen ("sillä siitä tulee irstas meno"). Kukaan ei lotkauta korvaansa, vaikka valtalehtien sivuilla ilmoitetaan kuvien kera, miten lapsia on syntynyt avioliiton ulkopuolella. Eivät enemmistöä kiinnosta raamatulliset määräykset eikä niistä nosteta äläkkää, ei edes sen vertaa kuin nimimerkki Vieras, jonka en ole nähnyt julkisuudessa puhuvan siitä, että lehtolapsia siittäneiden, väärin perustein avioeron ottaneiden, uudelleenavioituneiden ja alkoholia väärin käyttäneiden heteroiden tulisi aamuin ja illoin rukoilla parannuksen puolesta. Heteroenemmistö voi tehdä mitä tahansa ja saada kaiken anteeksi ja napata vielä kaupanpäällikseksi siunauksen touhuillensa.

Kova äläkkä ja maaninen raamatunjakeisiin vetoaminen alkaa vasta, kun taikasana 'homo' sanotaan ääneen. Silloin jokainen kynnelle kykenevä yhtäkkiä löytääkin pölyttyneen ripariraamattunsa ja säntää suu vaahdossa heittelemään "ikuisia" totuuksia esimerkiksi sen kieltämiseksi, että naisparin toisen osapuolen kuollessa tämän sukulaiset eivät häätäisi kuolleen puolisoa heidän yhteisestä kodistaan, tai että tällaiset parit saisivat elää elämäänsä samalla tavalla rauhassa ja suojattuna kuin heteroenemmistökin, joka pitää kaikkia oikeuksiaan itsestäänselvyyksinä.

Enemmistö on Suomessakin pyrkinyt kautta aikain rajoittamaan ja säätelemään itselleen vieraaksi tai uhkaavaksi kokemiensa vähemmistöjen elämää. Ennen vanhaan romanin sai tavatessa tappaa, mielisairaat kastroitiin tai vietiin suljetulle saarelle odottamaan kuolemaa. Yleisen yhteiskunnallisen kehityksen ja kansainvälisten ihmisoikeussopimusten myötä näille vähemmistöille ei enää käy yhtä kalpaten. Tilalle ovat tulleet seksuaalivähemmistöt, joita sopii edelleen pilkata ja halveksua, ja joiden elämää enemmistö pyrkii kaikin tavoin vaikeuttamaan milloin milläkin tavalla, olkoon asia sitten iso (voiko naisparin lapsi saada kaksi juridista vanhempaa yhden sijasta) tai pieni (vähemmistöparin sukunimi on lain mukaan vain 'sama', ei siis yhteinen, kiitos kristillisdemokraattien kiusanteon).

Siksi tähän asiaan takerrutaan "jatkuvasti", nimimerkki Vieras.