Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille

Kommentoitu viesti


Vieras

#33

30.12.2013 15:58

Raketit tulisi lain säätämänä ehdottomasti luovuttaa vain ja ainoastaan ammattilaisten käyttöön.Sivullisten vammautuminen ja muiden ihmisten juhlinnan sabotoiminen on jatkunut uudenvuodenviettoon kuuluvana käytäntönä laajentuen vuosi vuodelta.Sääntöjä aikarajojen suhteen rikotaan kaikkialla Suomessa.Rakettien sallittu ampumisaika ja paikat ovat jo alunperin säädetty mielivaltaisesti ajattelematta käytännön tuomia haittoja.Tuntikin tätä edesvastuuttomuutta olisi jo riittänyt.Viimevuosien näkymien valossa on ymmärrettävä ottaa vastuu ja viheltää peli poikki.Monissa muissa maissa siihen riittää jo ekologinen näkökulma.

Vastaukset

Mervi Myyryläinen

#34 Re:

2013-12-30 16:05:51

#33: -  

 


Vieras

#218 Re:

2014-02-08 10:10:04

#33: -

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Olen itse ollut keräämässä ilotulitesaastetta Nokian Siuron tien varresta, enkä itse ammu raketteja. Yksin siellä sai olla, ei ollut muita seurana. Rakettien vapaata saatavuutta vaaditaan mutta jälkiä ei sitten kyllä itse olla siivoamaassa. Rakettien valmistuksessa käytätään rakasmetalleja joilla saadaan  aikaan ilotulitteiden värit, kun vuosi vuoden jälkeen tämä saaste jää maaperään ei ole kyse harmittomasta räiskyttelystä.




Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…