Haluamme palkkatyötä, emme pakkotyötä!

Kommentoitu viesti


Vieras

#1

08.01.2014 10:53

Todella tärkeä asia.
Kaikenikäisille - aineenopettajillekin - on luotava ja ylläpidettävä oikeita, hyväosaisia opetustyöpaikkoja. Huono-osaisuus ei oikeuta käyttämään halpatyövoimana tai muuten syrjäytettävänä.
Myös vuosien pitkäaikaistyöttömiä päteviä opettajia tulee palkata esim normaaleihin pitkiin (esim 1 v) määräaikaisuuksiin täysin eduin ja kehittää työyhteisöjä monenlaisia kaikenikäisiä opettajapersoonallisuuksia suosivaan suuntaan.
Motto koulun seinällä: kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia

Vastaukset


Vieras

#4 Re:

2014-01-08 15:06:34

#1: -

Olet aivan oikeassa, juuri näin pitäisi tapahtua. Alle vuoden määräaikaisuuksia ei saisi tehdä. Palkan pitää vähintään olla TES.

 

oikeudenmukaisuutta Vation toimiin

#83 Re: Haluamme palkkatyötä, emme pakkotyötä!

2014-01-23 10:32:09

#1: -

Suomen Valtio voisi halutessaan työllistää oikealla palkkatyöllä helposti useita kymmeniä tuhansia Suomeen veronsa maksavia suomalaisia. Kuntien ja Valtion rakennusprojekteja tehdään tällä hetkellä ulkomaisella työvoimalla, josta ei tarvitse maksaa työantajamaksuja Suomen valtiolle ja eläkevakuutusyhtiöille. Samanaikaisesti suomalaista alan työvoimaa on työttömänä lähes saman verran. Valtion erityisesti tulisi toimia esimerkkinä ja työllistää Suomeen veronsa maksavia, koska verotulot lisääntyisivät ja työttömien määrä vähenisi huomattavasti. Työnantajmaksuja voisi myös ehkä alentaa kohtuullisesti ja samalla valvoa mihin työantajamaksuja käytetään, ei siis esim. eläkeyhtiöiden johtajien bonuksiin tai korkeisiin palkkoihin ja muihin etuihin törkeimpänä esimerkkinä erään eläkejohtajan 700.000euron vuosipalkka.

Laitontakin vielä nykyäänkin.

#110 Re:

2014-02-11 17:06:36

#1: -

Minä olen sitä mieltä, että kaikesta työnantajalle tuottavasta työstä tulee maksaa työehtosopimuksien mukainen palkka. Edelleenkin minua ihmetyttää, että ihmiset edelleen suostuu nykyisinkin tekemään työkkärin 9 euron orjatöitä, joka on edelleen ensinnäkin Suomen lakien vastaista, kuten myös Yk:oon säädösten vastainen toimi. Itse ainakin pakotettuna tekisin pelkkää sutta ja sekundaa orjatöissä, valtio on työttömät vakuuttanut, ja näin tämä tulisi valtiolle ja työvoimaa väärinkäyttäville työpaikoille ansaitusti kalliiksi.

abdullah

#117 Sina suomipoika

2014-02-21 22:20:42

#1: -

sina ei tarvita tulla toihi. mina ja mina suku tehda sina tyo.

 

 

t. abdullah