Lapsiperheiden puolesta - Lapsilisät verottomana!

Kommentoitu viesti

Rucola

#23

25.03.2014 08:11

Allekirjoitan, ansiosidonnaisuus kuulostaa tosiaan fiksummalta vaihtoehdolta.

Mietin silti, että jos lapsilisän tuloa oikeasti odottaa "jotta saisi ostettua ruokaa", onko lapsia ollut fiksua hankkia? Toki elämäntilanteet muuttuvat, eipä sillä.

Vastaukset

ibiza

#177 Re: hmm

2014-03-25 21:47:40

#23: Rucola -

Itsellä ei rahat kunnolla riitä kaikkiin joten odotan lapsilisää että saan oikeasti lapselle ruokaa, kaikki kun on nykyään niin kallista ja näin päättäjien mukaan kun lapsen isä ei kykene maksamaan elatusmaksua tai muutenkaan elättämään lastaan edes osaa vuotta vaikka töissä kyllä on 8kk vuodesta, käteen jää n. 1800e/kk eli sekin elatusmaksu menee valtiolta huonojen päätösten takia.. ja työllisyyys sellaisilla jotka eivät ole käyneet koulua loppuu  on nämä 9e päivä orjuuttamiset, voisihan sellaiseenkin mennä mutta mistä rahat tulee bussikorttiin, tarhaan, sosiaalitoimistolta.. tuollakin ajattelulla moni joutuisi tekemään abortin ajattelemalla että liian itsekästähän se olisi lapsi saada kun en satu olemaan töissä ja saamaan suht hyvää palkkaa..

Porkkana

#226 Re:

2014-03-26 06:46:41

#23: Rucola -

Kiinnostavaa, että sinusta lapsista on soveliasta tehdä "ylellisyystuote". Tarkoitatko oikeasti, että jos tulot ovat esimerkiksi 25 000 vuodessa, tulisivat pakkoabortit tai sterilisaatiot voimaan, sillä tulot eivät riitä lapsen elättämiseen? Varmaankin lapsilisiä odotteleva kotonaolija on jäänyt lastensaannin myötä töistä äitiys/isyyslomalle/hoitovapaalle, jolloin tulot ovat normaalia pienemmät -> lapsilisä kompensoi siis uutta tilannetta tulotasossa. Lapsien teolla ei myöskään rikastu, kyllä lapsen huoltamiseen menee kuukaudessa enemmän, kuin 140e (summasta minulla on vain mutu-tuntuma, sillä lapseni on vasta kuusiviikkoinen) ja olen siitä täysin tietoinen.

Kyllä lapset ovat seksin, ruoan ja juomisen tapaan yleisesti ottaen ihmisen perustarpeita. Ymmärtäisin, jos keskusteltaisiin esimerkiksi lemmikkieläimen ottamisesta, sellaiset kun eivät ole "perustarpeita".

Itse kannatan tulotasoon sidottua lapsilisää; suurituloisemmat eivät lisiä oikeasti tarvitse. Eikä tällä menolla, syntyvyyden muutenkin ollessa laskussa (kielinee ihmisten harkinnasta ja varakkaampien aikojen odotuksesta lapsenhankinnan suhteen?), saada todellakaan eläkkeitä maksettua, sillä veronmaksajien kannan pienentyessä rahat eivät tule mitenkään riittämään. 

En voi käsittää, tätä. En ymmärrä, mikä järki on ajaa lapsiperheitä lisää sosiaalituen piiriin? Eikö se nyt ole aivan sama, mikä instanssi tukea maksaa, sillä ketään ei voi näännyttää nälkään ja jossakin on asuttava.


Vieras

#330 Re:

2014-03-26 13:07:14

#23: Rucola -

Älä liikaa mieti jos noin yksioikoisia ajatuksia tupsahtaa mieleen....entäs jos lapsia hankkii vielä hyvässä tilanteessa ja yllättäen jää yksin tyhjän päälle.Huomista päivää ei voi ennakoida joten syyllistäminen on aina typerää

 

Moraalinvartija

#561 Re: nyt sitten Rucola

2014-03-27 07:34:39

#23: Rucola -

Elämän tilanteet ovat todellakin erillaiset, lapsia tehdään koska halutaan niitä(mitä me muuten täällä tehtäisiin?).Tuloksi katsotaan myös toimeentulossa lapsilisä kokonaisuudessa ja ne jotka ei ole toimeenlulossa vaan rajan yläpuolella ovat riippuvaisia lapsilisästä. .1700 € elää erittäin hyvin( yksin) mutta minä ainakin rakasta pieniä lapsia, niin paljon että olen heidän kanssaan ensimmäiset elinvuodet kotona.Lapsia tulee enemmän, varsinkin heille jotka kokee elämänsä turvallisemmaksi ja lapsien kekenäinen tuki vahvistuu(kun saavat olla keskenää) jolloin kun minusta aika jättää he lohduttavat toisiaa.

Että kysymys kuuluu, miksi sinä teet lapsia jos et halu olla heidän kanssaan??Heidän kasvatukseen kuluu sinun antaa moraalisi, kyllä heille kuluu myös elanto hankkia(mutta elämän tilanteesta riippuen joillakin ei ole mahdollista edes saada lapsia) ja mitä enenmmän tekee lapsia( perusduunarikin joutuu uudestaa opiskeleen jos aikoo elättää heidät kaikki). minulla ei ole alaa ollenkaan koska maseennuin ja elämänliekki palasi, vasta pienen ihmisen vuoksi ja minulla on heitä nyt neljä(viidettä vielä havittelen)ei muuten mutta mies on lukion kohta käynyt ja menee yliopistoon jolloin siirrytään vie vähäsempii rahoihin.

Ja mitä minun tulee, minunkin on mentävä kouluun ja koska koulutieni on vaikeampi (johtuen kiellelisesti vähemmän taitava)joudun kaiken syödä, mitää muut työntekijät syöttää(kokemusta harjottelija olosta).

 

 

Mutta miksei rajojen viinan tuonteja ja tupakkatuoteja,miksei niitä kovemmin veroteta??tai rajan ylitystä määrää vähennetä alkoholissa ja tupakka tuoteissa. Olo on ihan että hallituksessa on pelkkillä viinalla lotraavia.

Lapset kärsii,vanhemmat kärsii kohta lastenhuostaaottoja on enempi kun suurin syy on lapsiperheissä vähäinen raha. mielenterveys palveluista on jo viety ja rikkaat häippää maasta(kiitos taas kerran uuden lain). Lasten tulevaisuus rakentuu köyhälle pohjalle ja älykkyys laskee, kiitos hallituksen(moraaliittomat,tuoteettomat oman navan katsojat)

 

olen lapsena miettinyt ja kysynyt opettajalta miksei täällä voi elää ilman rahaa, niinkyin ennen vanhaan valuuttaja kävi nahat ja ruoka yms,...