VR:n -50 % alennus MYÖS KÖYHIMMILLE TYÖTTÖMILLE!

Kommentoitu viesti

työtön tahtomattaan

#11 Re: Korkein opintotuen määrä on 298e/kk

23.08.2011 03:33

#2: Tiina Sarja - Korkein opintotuen määrä on 298e/kk

Mistäköhän tämän 650 euroa saa, kerrohan minullekin?! Ottaisin mielelläni tuon verran rahaa kuussa! Minulle jää vuokran jälkeen työttömyyskorvauksia n. 400 euroa, joista noin 100 euroa kuukaudessa menee pelkästään laskuihin. Eli noin 300 eurolla pitää kuukausi kituuttaa, eipä ole asiat paljon muuttuneet opiskeluajoista, paitsi se, että koulussa sai ilmaisen ruuan ja silloin jäi rahaa muuhunkin kun ei tarvinnut ostaa niin paljon ruokaa. Nyt on ostettava joka päivälle ruokaa ja siihen suurinosa noista rahoista meneekin.

Ja että kaikki työttömät ja vähävaraiset ovat jotain pummeja ja laitapuolenkulkijoita? Ei todellakaan ole näin! Itsekin olen juuri valmistunut ammattikoulusta hyvin arvosanoin, mutta asun sen verran pienellä paikkakunnalla, että täällä ei ensinäkään tarjota paljon työpaikkoja, saati sitten että minun omaa alaani vastaavia töitä. Eli se että minulle ei vain ole työtä tarjolla, tekee minusta pummin? Ja minulla ei ole oikeutta matkustaa, esim. käydä vierailemassa parhaan ystäväni luona toisessa kaupungissa? Tai käydä katsomassa isovanhempiani jotka myös asuvat toisessa kaupungissa? Koska olen työtön omasta tahdostani riippumatta? Minusta tämä alennus on hieno idea, VR on muutenkin aivan ylihinnoiteltu suhteessa siihen, miten surkeaa heidän toimintansa on.

Vastaukset

keba

#12 Re: Re: Korkein opintotuen määrä on 298e/kk

2011-08-23 07:29:16

#11: työtön tahtomattaan - Re: Korkein opintotuen määrä on 298e/kk

VR:n tertävä ei ole tarjota halpamatkoja työttömille, vaan tarjota kuljetuspalveluita kilpailukykyiseen hintaan. Jos sulla ei ole varaa matkustaa, niin sitten et varmaan matkusta, eikö?

 

Et varmaan kaupassakaan vaadi sisäfilettä puoleen hintaan, koska olet köyhä ja työtön..

Reippaasti otat ittees niskasta kiinni ja menet vaikka mäkkärille tai sollille duuniin. Siitä se työura alkaa.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

2011-08-26 15:51:57