Sotaveteraani Hannes Hynönen 102 vuotta 10.1 – Onnitteluadressi

Kommentoitu viesti


Vieras

#11

03.01.2015 19:23

Tämä on hieno kunnianosoi-
tus sotiemme veteraanille Hannes Hynöselle ja samalla nostaa sotaveteraaniemme kunnioitusta ja arvostusta myös valtiovallan taholla.Näin nousi yksi tuntematon sotilas koko kansan tuntemaksi.Tämä oli pieni askel julkisuuteen,hänen ottamiinsa askeliin verraten rintamalla... muiden veteraanien tavoin...Kunniaveteraanit KIITOS teille.Isäni oli yksi teistä ja poistui riveistä 13 vuotta sitten.

Vastaukset

Isän tytär

#22 Re:

2015-01-04 10:15:56

#11: -  

 Hannesta katsellessani ja kuunnellessani tuli mieleen oma isäni, Esko Ahtiainen ja moni tuttava sotaveteraani mm. Naantalin seudun Sotaveteraaneissa, jossa yhdistyksessä alkuun oli lähes 600 veteraania, nyt iltahuutoon on kutsuttu heistä jo useita satoja. Isä oli Ilmavoimien miehiä Luonetjärvellä ja Kauhavalla, samoin hyvä ystävämme Yrjö Lemminki, joka joutui viettämään sotavankeudessa 1,5 vuotta. Vapautettiin jouluaattona 1944 kurjassa kunnossa, mutta aloitti pian lentämisen uudelleen isäni vitsikkäästä käskystä. Koneena Blenheim.

Sotasankareita meillä on ja on ollut. Jumalan siunausta 102-vuotiaalle ja jokaiselle vielä elossa

olevalle sotaveteraanille.

Veteraani tytär

#208 Re:

2015-01-10 13:07:01

#11: -  

 Myös minun isäni oli viisi vuotta sodassa.Hän kuljetti haavoittuneita ja kaatuneet pois rintamalta .Hän ei mielellään puhunut sodasta vaikka kysyin,vaan sanoi,että hän toivoo,ettei hänen lapsensa joutuisi sitä koskaan kokemaan..Isälleni soitettiin  Iltahuuto elokuussa 2006 91vuotiaana..

Koen itse nyt Hanneksen  sotaveteraanien "kasvona".

Kunnioitan kaikkija veteraaneja ja olen kiitollinen,että olen saanut tähän asti ainakin elää vapaassa Suomessa.

Hannes on onnellisen ja mukavan syntymäpäivänsä ansainnut !!