KPAMK:n Ylivieskan yksikköä EI SAA lopettaa

Kommentoitu viesti

"suuri on kallista "

#15 Mammuttitaudin oireita

09.10.2011 09:01

Aikamme tauti kaikissa niin sosiaali-, terveys- kuin koulutuspalveluissa on suuruudenhulluus! Kaikki pitäisi keskittää muutamaan paikkaan. Näinhän on menetelty sos- ja terveyspalveluissa ja mitä siitä on seurannut: palvelut on viety liian kauas asiakkaista/ palvelun tarvitsijoista, mutta!kustannukset eivtä ole laskeneet, päinvastoin. Ja mikä maksaa: Valtavaksi paisunut hallinto. Näin käynee ammattikorkeakoulujenkin kohdalla mikäli nämä lyhytnäköiset suunnitelmat päästetään toteutumaan. TOIVOTTAVASTI EIVÄT TOTEUDU!!! Asioita ja päätösten seurauksia pitäisi tutkia pitemmällä aikavälillä, kauaskantoisesti ja toimia sen mukaan. Ei hetkellisten mielijoh- teitten, ei edes säästötarpeitten ( varmaan muitakin säästökohteita löytyy)perusteella. Koska tämä ehdotettu, keskitetty/ muutama suuri yksikkö, ei todennäköisesti tuo säästöjä, vaan voi käydä jopa päinvastoin. Vaatikaamme rehellistä perustelua sille, mikä tämän kaiken takana on!

Vastaukset

Neenama

#17 Re: Mammuttitaudin oireita

2011-10-09 13:50:11

#15: "suuri on kallista " - Mammuttitaudin oireita

 

Olen ollut Jorvin asiakkaana monta vuotta Jalkojeni vaivojen takia. Huhtikuussa olin huolissani että oliko minun kantapäähän tullut uusi luutulehdus ja pyysin että he ottaisi röntgenkuvaa siitä, edellinen luutulehdus oli vuonna 2008 jolloin leikattiin Jorvissa. Nyt he laittoivat lähetteen Peijaksen sairaalaan ortopedille. Jorvi on keskittänyt palvelun sinne. meidän kodista paljon pidempänä kuin Jorvi.- Kävin 7.10 Peijaksessa ja ortopedi totesi että pitää kuvata sitä kantapäätä magneettikuvauksella. Kysyin tehdäänkö se siellä Peijaksessa niin lääkäri sanoi että laittaa Jorviin lähetteen ja senjälkeen menen Töölön sairaalaan erikois lääkärin vastaanotolle.-Eli tällaista kierto kulkua saan nyt tehdä. Minusta ei ole kysymys keskittämisestä potilaan kannalta, en tiedä miltä kantilta se tulkitaan keskittämiseksi???!!!