KPAMK:n Ylivieskan yksikköä EI SAA lopettaa

Opetus- ja kulttuuriministeriö esittää rajuja leikkauksia Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulun toimintaan. Ministeriö lakkauttaisi mm. Ylivieskan toimipisteen kokonaan ja keskittäisi kaiken toiminnan Kokkolaan.

Taustalla on hallitusohjelmaan kirjattu ammattikorkeakoulu-uudistus. Ammattikorkeakouluille kohdistuu merkittäviä säästöjä, joista osa toteutetaan koulutustarjontaa vähentämällä.

Ylivieskan seudulla on valtakunnallisesti mitattuna huomattavan suuri määrä nuoria, joille oman alueen ammattikorkeakoulu on tärkeä ja turvallinen jatko-opiskelupaikka. Me allekirjoittaneet vastustamme Ylivieskan yksikön lopettamista ja vaadimme, että maakunnille ja alueille välttämättömät korkeakoulut säilytetään.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )