Vaadimme vuonna 2007 väärinperustein huostaanotetun, Joona Markus Mikael Leppäniemen palauttamista k

Kommentoitu viesti

ire leikonniemi
Vieras

#2 Joonan pakkohuostaanotto

12.06.2010 13:17

SUOMEN KANSALAISET! Nyt on aika herätä lapsiperheisiin kohdistuneisiin vainoihin sosiaalitoimen osalta!

Noita Joona tapauksia on lisääntynyt HÄLYYTTVÄSTI ja vain pienenajan puitteissa. Jossakin on mätää ja paljon.

Itse EN USKO,että vanhemmuus on oikeasti kadoksissa.

Sosiaalitoimen henkilöt tai joku vastaava toimiala ryöstää

lapsia perheiltä ,tuhoaa perheet henkisesti ja kerää

valtiolta tuiaisia,etuuksia,määrärahoja TODELLA JULMIN ASEIN!

Ihmis perheet ovat aivan aseettomia.

Nyt on aika ihmisten tulla apuun! Lapset on uhattuna!

Usea sijoitusperhe/huostaanotto perhe kerää ja tekee lapsilla tiliä itselleen.

Toki muutama harva on aidosti mukana,muttei kaikki!

Vastaukset

Vieras
Vieras

#3 Re: Joonan pakkohuostaanotto

2010-06-18 23:32:24

#2: ire leikonniemi - Joonan pakkohuostaanotto

Voiko meidän maassamme tapahtua kertomuksen kaltaista väärinkäytöstä pienen lapsen henkisen ja fyysisen kehityksen kannalta. Lapsen vanhemmat ovat tässä tapauksessa oikeat kasvattajat.

Tulee Hitlerin aikaiset teot mieleen tuollaisesta käytöksestä. Joona kotiin äidin ja isän luokse.

Äiti vain
Vieras

#34 Re: Joonan pakkohuostaanotto

2010-09-17 12:28:10

#2: ire leikonniemi - Joonan pakkohuostaanotto

Kirjoitit seuraavasti:

Usea sijoitusperhe/huostaanotto perhe kerää ja tekee lapsilla tiliä itselleen.

Uskon tämän, koska minulla on kokemusta vanhempana tilanteesta, jossa lapsemme oli vapaaehtoisessa sijoituksessa, koska ei ollut sopeutunut muuttoomme toiselle paikkakunnalle. Masennuksen takia lapselle oli järjestetty sijaiskoti, jossa hän voi jatkaa asumista tutulla paikkakunnalla ja koulunkäymistä tuttujen kavereiden kanssa. Sijoitus jatkui yhä uudelleen järjestettyinä puolen vuoden pätkinä, mikä on vastoin lain henkeä avohuollon sijoituksessa. Kun minä äitinä aloin ehdottaa, etteikä lapsemme voisi jo kotiutua, tätä ehdotusta ei tuettukaan sosiaalitoimen taholta. Lasta alettiin tenttaamaan, onko hän nyt varmaa siitä, että haluaa muuttaa, vaikka hän oli itse ilmaissut halunsa palata kotiin. Sijaishoitaja oli ilmeisen kiintynyt lapseemme, lisäksi hänelle oli hoitopalkkio ja kulukorvaukset merkittävä, sillä hetkellä ainoa, tulo. Seurasi repivä riita, jossa sijaishuoltaja osoitti ammattitaidottomuutensa. Minä ja mieheni vanhempina jouduimme kokemaan, että sosiaalitoimisto epäili lähtökohtaisesti meitä vanhempina, vaikka tässä meidän tapauksessa meidän perheemme oli ehjempi kuin sijaiskoti. Se oli painajaista, jollaiseen en haluaisi kenenkään joutuvan. Ja kysymys oli vain avohuollon sijoituksesta, jonka pitäisi olla vapaaehtoinen! Miten rankkaa täytyykään olla vanhemmilla, joiden lapsi on viety pakolla!


Vieras
Vieras

#37 Re: Joonan pakkohuostaanotto

2010-10-05 20:52:36

#2: ire leikonniemi - Joonan pakkohuostaanotto

Olet oikeassa siitä, että useat sijoitusperheet tekevät vain tiliä lasten avulla, ja mikä vielä pahempaa, saattavat olla epäpäteviä ja aiheuttaa traumoja lapsille, kuten esimerkkini alla todistaa.

Tällainen tapaus oli naapurissani. Autot ja veneet vaihtuivat vuosi vuodelta hienommiksi ja kalliimmiksi, mutta perheen lapsille ei annettu edes uutta polkupyörää, vaan ajoivat yhdellä ruosteisella romulla. Annettiin minun vanha pyörä sitten ilmaiseksi perheen tytölle.

Sijaisisä käyttäytyi aina kummallisesti lapsia kohtaan. lapsille ei annettu esim. kännyköitä. Vähän aikaa sitten selvisi isän hyväksikäyttäneen nuorta tyttöä viiden vuoden ajan. :(( itse järkytyin todella paljon ja olisin halunnut auttaa, olisin halunnut tietää aiemmin ja estää tuon kamalan asian. Kuitenkin vaisto oli alussa sanonut, että noissa sijaisvanhemmissa on jotain vikaa.