Hämeenlinnan junavuorojen puolesta

Kommentoitu viesti

Joku roti!

#39 Jos ei VR niin miksei Hämeen Junat Oy?

27.05.2016 19:10

Jos VR ei ole kiinnostunut palvelemaan Hämeenlinnaa, Suomen 4. vilkkainta rautatieasemaa, laadukkailla junayhteyksillä, niin ehkäpä joku muu olisi kiinnostunut. Parhaalla tahdollakaan ei voi sanoa laadukkaaksi yhteydeksi taajamajunaa välillä Hämeenlinna-Tampere entisen aamu-Pendolinon sijaan - ja sama työstäpaluussa, jossa IC2 -yhteys vaihtuu taajamajunaksi.

Tällä hetkellä lainsäädäntö ei muita toimijoita kansallisella rataverkolla salli - voi vain kysyä, miksi? Vai onko muka moottoriteillä sallittu vain Valtion Autolinjat Oy - eipä ole, kyllä siellä sukkuloi kaikki sulassa sovussa: mm. Onnibus, Väinö Paunu, Länsilinjat, VR:n omistama Pohjolan Liikenne (junien kanssa kilpaillen) jne.

Vastaukset


Vieras

#41 Re: Jos ei VR niin miksei Hämeen Junat Oy?

2016-05-28 12:13:47

#39: Joku roti! - Jos ei VR niin miksei Hämeen Junat Oy? 

 Olen samaa mieltä. VR:n perustelu on,, että aamun ja klo 16.07 paluu junavuoroille ei olisi myyty riittävästi paikkoja. Ei tietenkään, koska työmatkalaiset ostavat kausilipun ja istuvat yleensä kausilippulaisille varatuilla paikoilla. Me Hml-Tre-Hml työmatkalaiset takulla olemme hyviä asiakkaita. VR:n palvelupäällikkö tule tutustumaan äläkä lue tilastoja väärin!