RUDUS Lempäälän Sääksjärven kiviaineksen otto

Kommentoitu viesti

Tuplaäm
Vieras

#32 Ken toisten maille kuoppaa kaivaa, se itse...

26.08.2010 16:23

Muutin vuosi sitten Tampereelta melua ja pölyä pakoon Sipilään, joka vaikutti rauhalliselta ja kauniilta pikkuyhteisöltä keskellä vehreintä luontoa. Ystäväni olivat kehuneet minulle Lempäälän kunnan palveluja ja sitä, miten hyvin täällä kaikki asiat hoituu. Nyt olen kuitenkin  järkytyksekseni havainnut, miten tämä sama kunta pyllistää Sipilän suhteen joka suuntaan, josta vain on vähänkin verotuloja saatavissa. Alueelle nurkille kaavaillaan saman aikaisesti suurlouhosta ja kaavoitetaan omakotitalotontteja... ei mitään järkeä!

Haluaisin tietää kuinka paljon verotuloja kunta saa hankkeen myötä ja mitä me sipiläläiset näistä tuloista hyödymme? Saammeko oman kirjaston, uimahallin tai edes bussiyhteyttä... tuskin? Päinvastoin saamme melua, pölyä, vapinaa ja tärinää, virkistysarvojen ja ennen kaikkea asuntojen arvon mahalaskun. Ilmeisesti Sipilä on tarpeeksi kaukana kunnantalosta, Lempäälän periferiassa, joten siitä ei  kunnanpäättäjien tarvitse välittää tuon taivaallista. Eikö junarata, lentokenttä ja moottoritie lähinaapurissa olisi riittänyt?

Kokoomuksen kunnanvaltuutettu Ruottunen oli puoltanut louhoshanketta Lempäälän-Vesilahden Sanomissa (26.8.) se enempiä perustelematta. Asuukohan Ruottunen Sääksjärvellä tai Sipilässä... epäilen? Varmaa ainakin on, että äänimyrsky seuraavissa kunnallisvaaleissa on paikallisilta asukkailta valtava... NOOT!

Olen työni puolesta infra-alan konsulttina ollut seuraamassa läheltä monen montaa YVA-hanketta ja sen enempää kotiinpäin vetämistä, tästä hankkeesta taitaa tulla se kaikkein älyttömin tapaus - suurlouhos keskelle kauneinta luontoa ja alle kilometrin päähän vakituisesta asutuksesta!

Kunnanpäättäjille, ottakaa mallia miten maa-aineistenotto ja -sijoitusasiat on hoidettu esimerkiksi naapuruskunnissa, esim. Nokialla ja Pirkkalassa ja miettikäähän vielä kerran uudelleen! Aamen!

Vastaukset

Innu
Vieras

#33 Re: Ken toisten maille kuoppaa kaivaa, se itse...

2010-08-26 20:15:32

#32: Tuplaäm - Ken toisten maille kuoppaa kaivaa, se itse...

Samaa pohdin minäkin (Ruottusesta), kun LV-sanomia luin! Hämmästykselläni ei ollut rajaa!!!! Taitaa olla oma lehmä ojassa??

Muutenkin TÄYSIN KÄSITTÄMÄTÖNTÄ, että tällaista edes harkitaan Lempäälässä, "lähellä"!!!!!

Rakensimme talon ihanalle alueelle ryytimaineen kaikkineen. Louhoksen vuoksi ei voi edes ajatella syövänsä itsekasvatettuja yrttejä!!Kuka tai mikä taho korvaa asuntoon sijoitetun rahan arvon totaalisen romahduksen, mitä ei ole itse aiheuttanut????? Velkaa on moni ottanut suuriakin summia, joten ihan pienestä asiasta tässäkään ei ole kyse.

Suunnaton HUOLI on myös kaikkien perhekulkijoiden turvallisuudesta, ei vain pienten koululaisten. Montako henkeä täytyy sorarallissa menettää, ennen kuin kunnanisien järki herää????????????????????????????????