Teemu Mäki pois professorin virasta

Kommentoitu viesti

Sanna Teissala

#35 Re: Olipa hyvä vertaus..

07.01.2012 11:49

#18: Lars VonTrier - Olipa hyvä vertaus.. 

 Kuinhahan tarpeellista tälläisen taiteen tekeminen on? Onnistuiko Teemu Mäki herättämään meidät tavalliset tallukat ajattelemaan omaa pahuuttaan/välintpitämättömyyttään? Vai onnistuiko hän vain pilaamaan maineensa kansan syvissä riveissä? Itse olen nähnyt muutamia puoltavia kommentteja (ehkä noin kaksi) erilaisilla keskustelupalstoilla. Täällä näemmä on muutamat kulttuuri-ihmiset uskaltaneet ihan kunnollakin puolustaa Mäen taidetta. Ikävä kyllä Lars: suurin osa ihmisistä on sellaisia kuin minä, ei sellaisia kultturelleja taiteentuntijoita kuin sinä tai Mäki.  

Itse koen tuon taiteen erittäin halveksuttavana tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan. Niitä ihmisiä jotka tekevät pyyteetöntä vapaaehtoistyötä. Kuitenkin jokaisen ihmisen pitäisi tehdä jotain hyvää tässä maailmassa. Sitä pitäisi pyrkiä herättämään himisissä: halu auttaa omalta osaltaan. Miettiä esim sitä naapurin vanhuksen luona vierailua kuin ennemmin marista kuinka taas toisen naapurin koira pask..antaa kävelytien reunaan (no meni vähän asian vierestä mutta ymmärtänet että täälläkin on ihmisten välinpitämättömyyttä mietitty).

Itse teen eläinsuojelutyötä ja en ikinä pysty kuvittelemaan että voisin tuon Mäen kohdata ilman että "tirvaisisin mustan silmän" (no ainakin jollain tavalla suullisesti halveksuntani osoittaen..). Josko hän ei teostaan nauttinut, mutta hän kuitenkin pystyi kyseiseen tekoon ilman mitää tunnontuskia (ei kadu, ei näe pienen kissan kärsimystä, tekisi tekonsa uudelleen). Miksi sellaista henkilöä sanotaan? Persoonallisuushäiriöinen on varmaan se oikea sana. Ja näitä persoonallisuushäiriöisiä on työelämässä korkeissakin viroissa. Ja he saattavat aiheuttaa paljonkin tuskaa ja kärsimystä työtovereilleen ja alaisilleen. No voihan olla että tämä arvioni menee pieleen mutta ensimmäisenä tuli mieleen että joku persoonallisuushäiriö on taustalla mikä ei tietenkään poissulje sitä etteikö kyseinen henkilö voisi olla älykäs.

Vastaukset


Vieras

#40 Re: Re: Olipa hyvä vertaus..

2012-01-07 12:35:58

#35: Sanna Teissala - Re: Olipa hyvä vertaus..

Mutta sepä onkin erittäin huono yhdistelmä; persoonallisuushäiriö ja älykkyys! Älykäs pystyäkseen toteuttamaan persoonallisuushäiriönsä ilmentymiä ja sitten selittämään ne oikeutetuiksi, ja toiset toopet uskoo.