BUSSILINJOJEN 16 JA 18 LIIKENNÖINTI

Kommentoitu viesti

Alpo

#96 Re:

14.01.2012 21:19

#95: -

Sehän lukee tuossa edellä nimimerkin "totuuden torvi" kirjoituksessa. Jotta voidaan lakkauttaa puolityhjä ja kallis linja 14B, ja luoda tahdistettu runkoyhteys linjan 14 nykyisellään liian kuormitetulle osuudelle Kamppi-Munkkivuori. Myöskään linjan 18 Arkadiankadun linjaus ja Kruununhaan pisto eivät yksinkertaisesti ole nykyisillä matkustajamäärillä kannattavaa liikennettä.

Kruununhakaa palvelee edelleen tiheä raitioliikenne, johon nykyisiltä linjojen 16/18 pysäkeiltä on korkeintaan 300 metrin kävelymatka. Kruununhakaa edelleen tulee palvelemaan linja 55 Liisankatua pitkin.

Matkustajapaikkoja on tarjottava sinne, missä on kysyntää. Ei sinne, missä saavutetuista linjoista ei haluta vetäytyä - kuten Kruununhaassa. Bussin olisi muka kuljettava, vaikka kukaan ei sitä halua käyttääkään.

Vastaukset

Veli-Heikki Klemetti

Adressin tekijä

#98 Re: Re:

2012-01-15 11:35:03

#96: Alpo - Re:

Nimimerkit Totuuden torvi ja Alpo  näyttävät unohtavan, että linjat 16 ja 18 palvelevat nykyisillä reiteillään useita kaupunginosia (Herttoniemi, Kulosaari, Kruununhaka, Kluuvi, Ullanlinna, Punavuori, Meilahti Töölö ja Kamppi) ja kymmeniä tuhansia ihmisiä. Bussilinjojen 16 ja 18 reittien varrella on myös kymmeniä tuhansia työpaikkoja ja kymmeniä kouluja.

Ikävää, että suunnittelijat eivät tunne suunnittelualueitaan.

Suunnittelijoiden mielivaltaan ei mitään syytä alistua.

Yhdelläkään suunnittelijalla ei ole minkäänlaista oikeuttaa huonontaa joukkoliikenteen palvelutasoa jollakin alueella jonkin toisen alueen hyväksi.