Tervalammen kuntoutuskeskusta päihdeongelmaisille ei saa sulkea.

Kommentoitu viesti

bluesjanne
Vieras

#3

29.04.2012 01:01

Olen ollut Tervalammen kartanon kuntoutuskeskuksessa kaksi(2) kertaa asiakkaana. Ensimmäinen jakso 30.11.2009-09.04.2010. Toinen jakso 09.06.2011-04-01.2012. Ensimmäinen kerta,vaikka päättyikin paluuseen juomahelvettiin,pelasti selkeästi henkeni. Nyt tämä toinen kerta on kantanut hedelmää siinä määrin,että olen saanut olla edelleen raittiina,muutamaa päivää vaille vuoden. En olisi MITENKÄÄN kyennyt saamaan elämäntavan muutosta ja päihteetöntä elämää kantamaan ilman pitkää laitoskuntoutusjaksoa NIMENOMAAN TERVALAMMELLA. Avokuntoutushössötys tulee näkymään kaupunkikuvassamme surullisella tavalla. Ei tarvitse olla ennustaja,sillä kokemus sanelee tämän. Ihmiset,joilla ei ole omakohtaista kokemusta päihderiippuvuudesta,eivät pysty käsittämään lainkaan,kuinka valtavan suuresta asiasta on kyse. Voi olla,että säästöjä tarvitaan,mutta tässä tapauksessa tulee käymään niin,että kun juostaan sutta karkuun,niin tuleekin karhu vastaan. Tervalammen kartano on paras mahdollinen paikka päihdekuntoutukselle Helsingin kaupungissa ja helsinkiläisille. Ja toinen seikka,joka on hölmöläisten laatima,on kuntoutusjaksojen lyhentäminen. Alkoholismin hoidossa ei ole mahdollista saada toimivia tuloksia pikahoidoilla. Laitoskuntoutuksen tulee yksinkertaisesti olla riittävän pitkä,jotta a) tulee ns."välimatkaa huikkaan",eli vieroitusoireet laantuvat ja toipumisusko syntyy. b) asiantuntevan henkilökunnan ja vertaistuen myötävaikutuksella päihdekuntoutuja alkaa luomaan raittiutta tukevia rakenteita,ts.opettelee käymään erilaisissa itsehoitoryhmissä,kuten AA,NA,A-Kilta. Päihdeongelmasta voi toipua tietyin edellytyksin. Yksilö,joka on päihteidenkäytön seurauksena pakkomielteen ajamana ajautunut ulos kaikesta,mitä voi kuvitella ihmisarvoiseen elämään liittyvän,ei kykene yksin nousemaan sieltä ylös. Laitoskuntoutus ja NIMENOMAAN Tervalammen Kartano on paras mahdollinen paikka elämäntavan muutoksen opetteluun ja tunne-elämän mörköjen käsittelyn opettelemiseen ja edes jonkinlaisen minäkuvan kehittämiseen. Tervalampi säilytettävä!!!

Vastaukset

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

2012-04-29 11:29:06



Vieras

#80 PoliisiRe:

2017-09-18 09:28:54

lissu

#81 Re:

2018-03-24 13:38:45

#3: bluesjanne -  

olen saömaa mieltä helppo mennä laaksoonpuhumaan ja sieltä suoraan kuppilaan pitäisi keksiä jokin homma ettei näinkävisi minä olen vähän pahoillani laakson hoitajien puolesta jotka yrittävät kaikkensa