Tervalammen kuntoutuskeskusta päihdeongelmaisille ei saa sulkea.

26.07.2012 15:18

On todella väärin, että kysyinen paikka olisi lopettamisen kannalla?En todellakaan ymmärrä, sillä paikka oli silloin, kun olin asunnottomana, ja elämä vähän sivu raiteella!Todella hyvä paikka luonto ihan vieressä, ja kyllä siellä nämä hermot lepäsi, ja hyvin koulutettu henkilökunta, auttoi minua elämässäni eteenpäin, josta nytten olen hyvin kiitollinen. Kun sain vuokra asunnon, niin vielä kerran tulin tervikselle noin kymmenen vuotta sitten, sain apua, ja nyt menee kohtuullisen hyvin, mutta aina nöyränä mennään tässä eteenpäin. Ja tietenkin yksi kysymys, mikä on tämän Tervalammen tulevaisuuden toiminta, kun tämä nykyinen toiminta päättyy, jos päättyy!?, terv.jorkki...
anne m

#77 Terveyskeskuksen apu akuuttiin alkoholismikohtaukseen....

29.08.2012 12:29

..on täysin mitäänsanomatonta!

Ystäväni varasi ajan ja kertoi mistä on kyse, odotti lääkäriinpääsyä keskuksessa vajaan tunnin, ja mitään apua ei saanut. Ei edes ohjausta siitä, minne pitäisi mennä tms.

Ainoa apumme on katkaisuhoito, ja sinne pääseminen suuren kysynnän vuoksi on arpapeliä.

PÄÄTTÄJÄT: mihin tämä johtaa??

31.03.2013 20:24

Edessäni on Tervalammen kartanon kuntoutuskeskusesta saamani todistus laitoshoidosta ajalta 13.06 - 18.07 1996. Siinä on nimeni, sotuni ja osoitteeni VVA. Dokumentin on allekirjoittanut vs. sos. tt Birgitta Remund 17.07 1996.
Aikaisin torstaiaamuna 13.06 1996 käppäilin Töölön katkolta Kallioon silloisen Eston eteen ja sieltä ns "sikakyydillä" Tervikselle. Siitä alkoi ensimmäinen ja toivottavasti myös viimeinen matkani Tervikselle ja nyt en todellakaan tarkoita viimeisellä matkallani Terviksen lakkauttamista. Minun kohdallani Tervis toimi ja siksi toivon ja haluan antaa muillekin saman mahdollisuuden toipua ja päästä irti alkoholismista. Tänä kesänä 2013 tulee täyteen 17 vuotta raitista elämää eli olen kohta täysi-ikäinen. Ei silti, että tässä nyt aikaa laskettaisiin :-)

Olinpa tässä viitisen vuotta sitten työkeikalla Veikkolassa, aika lähellä Tervistä. Tämän omakotitalon asukas, työnantajni vanhempi rouvashenkilö alkoi minulle saarnaamaan minkälainen kauhea laitos on siinä aivan hänen naapurissaan. Tätiä kuunnellessa hymyilin itsekseni ja ajattelin, että voi täti hyvä, jospa tietäisit, että minäkin olen ollut tuon kauhean laitoksen kauhea asiakas ja nyt olinkin oikein ahkeraksi ja hyvä tapaiseksi kehuttu työmies.
Niinpä niin toivon todella, että annatte tuon "kauhean laitoksen" jatkaa olemassaoloaan.

tv. Terviksen veteraani

26.06.2013 17:51

Tällaista toimintaa ei saa myydä ulkomaille, jolloin hinnat lopulta moninkertaistuvat.

#80 PoliisiRe:

18.09.2017 09:28