sosiaaliviranomaiset aiheettomista huostaanotoista vastuuseen

Kommentoitu viesti

Väsyneet äiti ja isä
Vieras

#33 Tarjottiin huostaanottoa!?!

02.01.2011 21:23

Meillä on kaksi lasta. Olemme ns. normaali tavisperhe. Mieheni tekee vuorotyötä, minä olen ollut koko ajan kotona lasten kanssa. Kumpikin lapsista oli huonoja nukkumaan 2-vuotiaaksi asti, eli perheessämme nukuttiin todella huonosti 4 vuotta koko pikkulapsiajan. Kolmen huonosti nukutun vuoden jälkeen nuoremman tyttären 1-vuotisneuvolassa otimme mieheni kanssa puheeksi terveydenhoitajan kanssa perheemme tilanteen. Kysyimme perhetyöntekijää tai muuta apua. Perhetyöntekijää emme saa koska meidän tilanne on liian hyvä, mutta hän suosittelee osittaista huostaanottoa, sinä aikana saisimme molemmat nukkua. Jo pelkkä huostaanotto-sana sai meidät poistumaan kiireesti ja vähin äänin neuvolasta, päätimme pärjätä omillamme. Missähän lapsemme olisivat nyt, mikäli olisimme silloin suostuneet moiseen?? Nyt tilanne on normalisoitinut, meillä on hyvin nukkuvat 4- ja 6-vuotiaat lapsoset.

Vastaukset

huolestunut mummo

#44 Re: Tarjottiin huostaanottoa!?!

2012-05-14 10:56:32

#33: Väsyneet äiti ja isä - Tarjottiin huostaanottoa!?!

Olisi ollut mukava jos kotiapua olisi tarjottu, minulla poika syntyi 1750kg painoisena, hän pääsi kotiin jo 2kg painoisena, koliikki yli 8kk en nukkunut, sain silloin vielä kotiapua, kyllä näillä "ammatti auttajilla" tuntuu olevan jokin pielessä, olisiko kyse varhaisesta puuttumisesta, en ymmärrä tätä sos.toimen, lastensuojelun, koulun ym. puuttumista asioihinnäin, onko joku kiintiö olemassa, tietynverran ilmoituksia pitää tehdä.