Turvetuotantoa/turvepeltojen raivaamista ei saa lopettaa

Kommentoitu viesti

Sokean Reetan serkku

#27 Re: Re: Järki käteen

29.10.2012 10:27

#24: Turveheikki - Re: Järki käteen

Ja näin puhuu turveheikki laput silmillään ja turvetta korvissaan.  Turvemaraton loppuu pian, mieti sitä!

 

Vastaukset

Turvemies

#29 Re: Re: Re: Järki käteen

2012-10-29 13:50:09

#27: Sokean Reetan serkku - Re: Re: Järki käteen

Turveheikin kommentti on täyttä totta, vaikka se saattaa tietämättömälle kuulostaakkin oudolta. Itse asun turvesuon vieressä ja sen suon vieressä kulkevan kanavan vedestä näkee selvästi miten suolta tuleva vesi on puhtaampaa kuin kanavassa oleva vesi. Itse saa vapaasti tulla katsomaan jos ei usko. Ja Reetan serkku voi miettiä sitä, että jos turvetuotanto loppuu, niin sähkön ja erilaisten polttoaineiden hinnat nousevat.

Turveheikki

#31 Re: Re: Re: Järki käteen

2012-10-29 18:41:58

#27: Sokean Reetan serkku - Re: Re: Järki käteen 

 

Niin, kokemuksesta kyllä puhun. Niin puhuu myös analyysitulokset. Tiedostan kyllä, että veden analysointi on täysin turhaa, koska sen näyttäessä hyvää vedenlaatua kukaan ei voi uskoa sitä todeksi, onhan kyseessä kuitenkin turvesuon vettä, joka on saasteisinta Suomessa aina mafian mukaan. Liikun luonnossa ja seuraan oman tuotantoni jälkiä alapuolisissa vesissä. Tervetuloa retkelle mukaan toteamaan samat havainnot kuin minä. Laput silmillä sitä ollaan neljån seinån sisällä. Monelle turvetuottajalle tuotanto on henki ja elämä. Muuten ei ole töitä. Jos ei ole töitä, on se taakka yhteiskunnalle. Olen tyytyväinen voidessani työllistää muutaman maaseudun ihmisen tuotantooni.