Turvetuotantoa/turvepeltojen raivaamista ei saa lopettaa

Kommentoitu viesti

Pauli

#403 Epäasiallinen

03.12.2012 18:48

#3: Tuleva Turvenuija -

Adressin tekstissä lukee "110% kotimaista". Turve on siis 110% kotimaista. Mistä tuo 10 % tulee? Minä luulen, ettei se tule mistään, vaan on vain tyyliseikka. Noin lievästi sanoen. Haetaan kepeää tyyliä ja ilmaisuun tehoa. Hohhoijja, tämä on asiatekstiä, eikä esson baarin kaljaporukan väittely. Jos adressin tekijä on edes puoliksi tosissaan, kannattaisi pitäytyä tosiasioissa ja niin lähellä lakonista ilmaisua kuin kykenee. Ovatko kaikki muutkin luvut samalla tavalla hihasta vedettyjä?

 

Olin aikeissa allekirjoittaa adressin, koska asia kiinnostaa, mutta tuo teksti jää kyllä allekirjoittamatta. En halua nimeäni liitettävän satuihin ja örellykseen.

Vastaukset


Vieras

#406 Re: Epäasiallinen

2012-12-03 19:59:31

#403: Pauli - Epäasiallinen

Juuri näin on PAULI. Tämä on asiatekstiä. Pelkääkö PAULI että joutuu töihin turvesuolle/maatalouteen sieltä esson kalja baarin nurkasta. Elä PAULI kirjoita alle vaan ota ihan rauhassa kaljaa esson kaljanurkassa. Suomessa on niin hyvä yhteiskunta että se huolehtii siitä esson baarin kaljaporukasta. Onhan se kiva olla alkoholisti kuin turvetyön tekiä tai maataloustyön tekiä. PAULILLE taitaa tulla 10 % esson baarin kalja pullosta!

Mieti PAULI. Alkoholismi on sairaus. Suomalaisesta työstä on hyötyä koko kansalle.

Hurri

#422

2012-12-05 22:41:48

#403: Pauli - Epäasiallinen

 

Tuntuu vähän niin rakas ystäväni Pauli että sä et oo ehtinyt tai viittinyt lukea enemmän kun just sen lausen missä lukee sitä 110% ja sitten vihastuit ja kirjoitit kommentin...

Jos olisit lukenut vähän enemmän niin olisit huomannut että herra Finni kyllä puhuu paljon asiaa, ja mä veikkasin että se 110% on kirjoitettu vaan sen takia että hän haluaa korostaa sitä että se on niin kotimaista kun olla ja voi...

Mä luulen ja luultavasti herra Finni myös uskoo samaa asiaa, että kaikki ketkä ovat käynyt peruskoulun läpi ainakin tietävät että 110% tässä tapauksessa ei voi olla edes olemassa...  Ootko Pauli koskaan kuullut sanan "superlatiivi" mähän sanoisin että se 110% vois olla kysesstä superlatiivistä... En o varma, mutta uskoisin...:)

Älä stressata pikkuasioiden takia Pauli, maha tulee kipeäks ja yöuni kärsii...