Pelasta Koirametsä

Kommentoitu viesti

pekka
Vieras

#5 Metro heti Östersundomiin

25.01.2011 14:24

Ei siellä koirametässä ole mitä muuuta kun helsinkiläsiä joka eivät tunne lait!olen itse monta kertaa nähnyt miten ihmiset tulevat sinne ja mitä muista välitämättä päästävät omat koirat irti vaikka koirat olis pidettävä kytkettynää.Siellä on jouduttu lopetta 2 kauriin vasaa joka vapaat koirat olit purret ja jättäneet kituuman.Jos jotain sanoo koiraanomistajalle niin tulee haistattelut.Rakenetaan alue mahdollisimman nopeasti.

Vastaukset

Jotain koirillekin

#17 Re: Metro heti Östersundomiin

2012-02-13 20:19:55

#5: pekka - Metro heti Östersundomiin 

 

Koirille ei ole muuta aletta missä siis SAAVAt olla vaapaana!!! Ennen koirat saivat olla vapaana, eikä tällästa suvaitsrmuutta ollut kuten nyt, koirat, lapset ja vanhukset sulassa sovussa;-) Ja jos olet huolissasi peuroista, niin jos asutus kasvaa niin liikenne kasvaa - ja liikenteessä kuolee paljon enemmän peuroja kuin koirien takia. Koska muuta isoa aluetta ei ole ja alue on alunperin testememtteerattu kaupungille koirametsäksi, niin olisi moraalitonta käyttää metsää muuhun tarkoitukseen. Ja kun ottaa huomioon miten paljon pahaa ihmiset saa aikaan...pilaanneet puolet planeettastemme, niin kaikki luonto mitä enään jäljellä on tulisi säilyttää ja ihmisten syntyvyyttä vähentää.
Eva Kalliala
Helsinki

#18 Re: Metro heti Östersundomiin

2013-03-17 17:15:59

#5: pekka - Metro heti Östersundomiin

Tunnetko itse Suomen lait?

"Maaliskuun 1 päivästä elokuun 19 päivään ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä."
Lähde: Metsästyslaki http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1993/19930615?search%5Btype%5D=pika&search%5Bpika%5D=mets%C3%A4styslaki#a615-1993

Tämän minä käsitän niin, että koiraa SAA pitää vapaana, mutta koira pitää olla kytkettävissä heti. Eli koiran pitää olla koko ajan ohjaajan hallinnassa, tulla luokse heti käskystä ja aina antaa ottaa kiinni. Muiden eläinten tulee antaa elää rauhassa Koirametsässäkin, mutta siellä koiran irti pitäminen ei ole laitonta. Hallitsemattomien ja valvomattomien koirien pitäminen vapaana sen sijaan on. Taajamissa tai toisen tontilla ilman lupaa koiraa ei saa pitää vapaana. Koirapuistot ovat sitten asia erikseen.