Haluamme ompelukoneenkorjaajien koulutuspaikkoja Suomeen

Opetus- ja kulttuuriministeri Sanni Grahn-Laasoselle

Vetoomus uusien ompelukoneenkorjaajien opintopaikkojen perustamiseksi.

Ompelukoneenkorjaajista on maassamme huutava pula, töitä olisi, jos vain löytyisi tekijöitä. Nykyiset ovat ylityöllistettyjä ja iäkkäitä eikä uusia kouluteta. Pienkonekorjaajan koulutus ei anna riittäviä valmiuksia korjata ompelukoneita, jotka ovat aivan oma erityisalueensa. Etenkin harrasteompelu on lisääntynyt runsaasti ja koneenkorjaajia tarvitaan jatkossa vielä nykyistä enemmän harrastajamäärien kasvaessa. Koneiden korjaus on ympäristön kannalta huomattavasti kestävämpi vaihtoehto kuin vanhan heittäminen pois ja uuden ostaminen.
Me allekirjoittaneet vaadimme ompelukoneenkorjaajien koulutuspaikkoja perustettavaksi välittömästi riittävä määrä kattamaan tarpeen.

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Olga Weckström voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Tulisiko rahapelit vapauttaa kilpailulle?