Harjavallan keskustan alakoulun lasten oikeuksien puolesta

Harjavallan sivistystoimi on saanut runsaasti kansallista julkisuutta suhtautumisestaan koulujen avustajiin. Vanhempien aktiivisten yhteydenottojen avustuksella alakouluun haettiin sivistyslautakunnalta määräaikaisia avustajia ja ne lautakunnalle on esitetty palkattaviksi. Kuitenkaan tilanne ei ole erityslapsille ja henkilökohtaista avustajaa tarvitseville lapsille vielä riittävän hyvä. Vaikka alakoulu sai avustajia niin, että siellä pärjätään, joukossa on lapsia joilta puuttuu henkilökohtainen avustaja, myös Pirkkalan koulussa, jossa ei ole yhtään avustajaa ja kuitenkin tarvitsijoita on tiedossa.
Haluamme, että nämä pienet harjavaltalaiset saisivat tasapuolisen oikeuden käydä haluamaansa koulua riittävän henkilökunnan avulla. Saadakseen turvallisen ja oppimisen mahdollistavan kouluympäristön, keräämme nimiä kaupungin hallinnon vakuuttamiseksi siitä, että harjavaltalaiset eivät anna lupaa säästää näiden puolustuskyvyttömien lasten tulevaisuuden kustannuksella.

Jokainen lapsi on tärkeä. Teidän avullanne varmistamme tasapuolisen ja syrjimättömän koulutuksen kaikille Harjavallan lapsille.
Kiitos kannatuksestasi!

Harjavallan Keskustan alakoulun vanhemmat    Ota yhteyttä adressin tekijään