Hauhon kesätori säilyköön tutulla paikallaan

Hauhon kesätorit jatkukoot tutulla paikallaan! Sanomme EI sunnitelmille Hauhon kirkonkylän ns. uuden puolen keskustassa olevan entisen urheilukentän alueen kaavoittamiseksi asuinrakentamiseen.

Alue on kuin luotu monitoimipuistoksi, joten esitämme, että se pikaisesti kaavoitetaan puistoalueeksi, jonka suunnittelussa otetaan huomioon mm. jo yli kolmekymmentä vuotta jatkuneen toritoiminnan mahdollistaminen jatkossakin. Kylän toimivaa ja elävää keskusta ei ole syytä hiljentää kaavoitusratkaisuilla - sitä pitää päinvastoin edelleen kehittää tarkoitukseen, jossa se toimii jo nyt erinomaisen hyvin elävöittäen ja vilkastuttaen koko kaupunginosan ja sen yritysten toimintaa. Hauhon kesätori on jo käsite, josta moni kunta vain kahdehtien haaveilee. Torille tullaan matkojenkin päästä kokemaan sen ainutlaatuinen tunnelma ja tämän tästä myös myyntipaikoista on tarjontaa suurempi kysyntä.

Puistoksi kaavoittamisesta erilaisine toiminnallisine ideoineen on tehty jo aiemmin ehdotus (Hauhon Rouwasväenyhdistys r.y.) - sekä Hauhon kunnan aikana, että Hauhon siirryttyä osaksi Hämeenlinnan kaupunkia.