Hervannan palvelujen säilymisen puolesta

Me allekirjoittaneet olemme huolestuneita kehityksestä, jossa Hervannan asukasmäärän alati lisääntyessä palveluita siirretään pois alueelta.

Haluamme säilyttää ja vahvistaa Hervannan palveluja.

Hervanta on tampereen suurin ja merkittävin alakeskus. Meitä hervantalaisia on koko kaupungin väestöstä toistakymmentä prosenttia. Jatkuvan täydennysrakentamisen johdosta kaupunginosan väkimäärä kasvaa kohisten.

Tieteenkadun alue hervannan pohjoispäässä rakentuu parhaillaan. Etelässä vuoreksen aluetta rakennetaan täyttäpäätä.

Vuoreksen asukkaathan tukeutuvat ainakin näin alkuvaiheessa hervannan palveluihin.

Kaavoituspöydällä on mm. lukion alue, hervantajärven alue ja lintuhytin alue.

Kaupungin käynnistämien täydennysrakentamis suunnitelmien yhtenä perimmäisenä ajatuksena ja perusteluna on juurikin palveluiden turvaaminen. Hervannassa käynnissä olevan rakentamisen ja kaavoitus suunnitelmien perusteella voisi kuvitella, että palveluiden ssatavuutta aluella lisättäisiin, tai ainakin säilytettäisiin ennallaan.

Valitettavasti kehitys tuntuu olevan täysin päinvastainen.

Viime aikoina hervannasta on kadonnut useita kunnallisia ja muiden tuottamia sosiaalisia palveluja.

Työttömien yhdistyksen tilat meni alta teekkarinkadulla ja toiminta lopahti. Sitten vietiin sosiaalihuollon aikuispalvelut.

Joulun alla hervannan työvoimatoimisto oli avoinna viimeistä päivää. Seuraavaksi lähtee psykiatrian poliklinikka.

Tämän suuntainen kehitys tulee lopettaa Hervannasa !

Kalle Hyötynen, Kaupunginvaltuutettu (VAS)    Ota yhteyttä adressin tekijään