Haaste HIFK:n johdolle : muutoksia on tapahduttava

HIFK on alisuorittanut jo monta kautta, välillä jopa todella rumasti ja siihen on reagoitu, joskus ennemmin, joskus myöhemmin. Tällä kertaa mieluiten ennemmin.

Valmentaja Paul Baxter ei nauti enää luottamusta kannattajien keskuudessa, eivätkä näin ole tehneet pitkään aikaan mielestäni myöskään HIFK:n hallitus, TJ Pentti Matikaisen johdolla, muutamia imagoaan kiillottaneita toimiaan lukuunottamatta.

Joukkueen ja seuran suurimmat ongelmat ovat (edelleen jo ties monetta kautta) valmennuksen sekä johtoportaan puutteet, eivät niinkään joukkueen. Pelaajisto on koottu "riittävän hyvin", vaikkei välttämättä "niin hyvin kun olisi mahdollista".

Tämän hetken loukkaantumisten suman taakse voi mennä piiloon, mutta onko sillä loppujen lopuksi hirveä ero, etenkin kun valmentaja luultavimmin on epäonnistuneella kesäharjoittelullaan tilanteen aiheuttanut ja jos valmentaja ei saa pelaajistaan ominaisia piirteitä irti? Pelaajat eivät ole päässeet omalle tasolleen, mistä voidaan syyttää joukkueen pelitapaa ja systeemiä. Se, että pelitapa pysyy samana, johtuu valmentajasta. Se, että valmentaja pysyy samana, johtuu seuran johdosta. Se, että seuran johto pysyy samana, johtuu..?

Hallituskaan ei niinikään nauti hirveän korkeaa luottamusta, joukkueen kontatessa vuodesta toiseen ja samojen henkilöiden johdossa pysyen.

"Aina sattuu ja tapahtuu" ja "brändin näköinen peli" eivät enää istu imagoon, joka on lähinnä päinvastainen tällä hetkellä. Eikä edes voittoisa tai viihdyttävä sellainen.

"Fanien mielestä joukkueen identiteetti uhkaa kadota tyystin. Fanit eivät halua olla toimettomina vaan osoittavat syyttävällä sormella valmennusta ja myös johtoa. Tämän vuoksi fanien keskuudessa on ryhdytty keräämään nettiadressia, jonka tarkoituksena on VAIKUTTAA faneille rakkaan ja perinteikkään seuran pitkänkin linjan strategisiin suuntaviivoihin." - Nimimerkki "vasen laitahyökkääjä" Jatkoaika.com -

Tämä adressi on täten tarkoitettu Oy HIFK-Hockey Ab:n hallitukselle.
Tällä kannanotolla ei suoranaisesti pyritä suorittamaan tai vaikuttamaan yksittäiseen tiettyyn tapahtumaan tai päätökseen seurassa, vaan yleisesti aiheuttamaan keskustelua sekä heräämistä tilanteeseen seurassa, myös pidemmällä tähtäimellä. Yhtälailla vastuuta pitäisi kantaa hallitus, pelaajisto sekä valmennus.

Kannattajat ja fanit, joiden pitäisi olla seuralle ja organisaatiolle se tärkein lähtökohta vaativat muutosta.

Tuleeko sitä?