HOK-Elannon on panostettava ravintolapalveluihin myös Länsi-Vantaalla!

Ikäväksemme olemme saaneet lukea Jyvänen Martinlaakson Facebook -sivuilta, että alueemme osuuskaupan HOK-Elannon omistama HOK-Elanto Liiketoiminta Oy on päättänyt irtisanoa vuokrasopimuksen Ravintola Jyväsen osalta Martinlaakson Ostarin eli Kiinteistö Oy Martinlaakson Kivivuorentie 4:n kanssa. Jyväsen viimeiseksi aukiolopäiväksi on ilmoitettu lauantai 7.10.23, jolloin sen Ostarin avajaispäivänä eli 1.12.2011 alkanut historia tulee päättymään, valitettavasti! HOK-Elannon ravintolatoimialalla on pitkät perinteet Martinlaaksossa, ennen Jyvästä siellä oli todella pitkään Martinralli -niminen baari joka suljettiin joulukuussa vuonna 2009 silloisen kiinteistön purkamisen vuoksi.

Gastropub/naapuriravintola Jyvänen on muodostunut alueellamme tärkeäksi kohtaamispaikaksi, olohuoneeksi ja ruokapaikaksi jonne on voinut mennä viettämään aikaa niin ruokailun kuin yhdessäolostakin nauttimisen merkeissä. On ollut upeita keikkailtoja artisti-esiintymisten muodossa, tietovisailuja niin Musabingon kuin Baaripähkinänkin muodossa, ikimuistoisia hetkiä esimerkiksi jääkiekkopelejä seuratessa sekä ennen kaikkea mahtavia hetkiä Martinlaakson Ostarilla asioivien ihmisten kesken. Jyvänen on ollut hyvin tärkeä kohtaamispaikka ja sitä kautta myöskin osaltaan yhteisöllisyyden lisääjä Martinlaaksossa. Kesäisin sillä on ollut kaupunginosan upein terassi, joka on ollut hyvin aurinkoisella paikalla. Liiketoiminta on kuitenkin tulostavoitteellista ja jos se ei kannata, on ovet laitettava säppiin, näin se vaan on. Jyvänen on tällä hetkellä viimeinen Länsi-Vantaalla oleva, HOK-Elannon omistama ravintola sillä Myyrmäessä ollut Chico’s -ruokaravintola suljettiin muutama vuosi sitten. Tämän jälkeen siis Länsi-Vantaalla ei ole ainuttakaan S-Ryhmän ravintolaa. Keski-Vantaalla ja Itä-Vantaalla sen sijaan on. Tämä ei ole reilua.

Osuuskaupan tehtävänä on palvelujen ja etujen tuottaminen sen omistajille. Siksi me allekirjoittaneet vaadimme, että HOK-Elanto Liiketoiminta Oy ryhtyy selvittämään korvaavantyyppisen palvelun avaamista Länsi-Vantaalle Myyrmäen tai Martinlaakson kaupunginosaan, Kehäradan varrelle heti kun liiketoimintaan sopiva liikehuoneisto löytyy. Omistamamme osuuskauppa HOK-Elanto ei saa unohtaa Länsi-Vantaalaisia ravintolaliiketoiminnankaan puolella! Länsi-Vantaa tarvitsee sellaisen ravintolan, jossa voi päivisin ruokailla ja iltaisin viettää aikaa hyvän taustamusiikin ja letkeän meiningin kera, välillä myös tietovisaillen ja mahdollisuuksien mukaan myös artisti-esiintymisistä nauttien. Vähän kuten Jyväsessäkin.

Myyrmäen suuralue, johon myös Martinlaaksokin kuuluu, on koko Vantaan väkirikkainta aluetta. Vantaan Väestöennuste 2022-2045 -kirjan mukaan Myyrmäen suuralueen asukasmäärän ennustetaan kasvavan jopa 7500:lla asukkaalla vuoteen 2031 mennessä. Uudisrakentamisen myötä suuralueen kaupunginosista eniten kasvaa Myyrmäki, jossa kasvua ennakoidaan olevan noin 4800 asukasta. Toisena tulee Martinlaakso, jossa kasvua ennakoidaan olevan 1200 asukasta. Esimerkiksi Myyrmäessä keskustan asemakorttelit tulevat muuttumaan lähivuosina todella paljon erittäin voimakkaan uudisrakentamisen myötä. Samalla siellä myös liiketilat lisääntyvät.

Olen ehdolla Osuuskauppavaaleissa numerolla 368! Käytä siis äänioikeuttasi ja äänestä, jotta asioita saadaan vietyä eteenpäin HOK-Elannossa! Kiitos!

Linkki äänestykseen: https://hok-elanto.editaprima.fi/aanestys/

Lehtikirjoitukseni aiheesta: https://www.vantaansanomat.fi/paakirjoitus-mielipide/6194902

Olli Saarikko

HOK-Elannon Edustajiston varajäsen

Ehdolla Osuuskauppavaaleissa 2024 numerolla 368!

Martinlaakso

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Olli Saarikko voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

Emme näytä sähköpostiosoitettasi julkisesti verkossa.

Emme näytä puhelinnumeroasi julkisesti verkossa.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…