Jäähalli Janakkalaan

Janakkala on noin 16 000 asukkaan muuttovoittokunta eteläisessä Hämeessä, tunnin ajomatkan päässä Helsingistä ja Tampereelta. Kunnan taajamista Turenki tunnetaan jäätelötehtaasta ja Tervakoski paperitehtaasta ja Puuhamaasta. Suosittu Linnatuuli- palvelukeskus sijaitsee myös Janakkalassa.

Janakkala on Laukaan jälkeen Suomen toiseksi suurin kunta, jossa ei ole jäähallia. Sipoo on asukasluvultaan suurempi, mutta siellä kunta on tehnyt päätöksen jäähallin rakentamisesta, aloittaminen on viivästynyt rakennuspaikasta tehtyjen valitusten käsittelyn vuoksi.

Janakkalassa toimii Janakkalan Kiekko- niminen urheiluseura(JaKi), jonka riveissä jääkiekkoilee ja pelaa ringetteä n. 130 junioria ja yli 40 aikuista. Seura harjoittelee ja pelaa pelinsä Hämeenlinnan jäähalleissa tai oman kunnan luonnonjäillä.

JaKi on neljän vuoden ajan toiminut aktiivisesti Janakkalan jäähallihankkeen parissa. Hanke on edennyt, mutta ei riittävän ripeästi. Toiveissa kuitenkin on, että viimeistään tänä keväänä käynnistettäisiin tarveselvitys hankkeen suhteen. Sen vuoksi toivonkin, että mikäli kannatat jäähallin rakentamista Janakkalaan, allekirjoitat tämän adressin.

Adressi luovutetaan Janakkalan kunnanhallitukselle 5.2.2007 klo 16.30.

ADRESSI ON TULOSTETTU JA VIIMEISTELTY LUOVUTUSKUNTOON, EIKÄ SITÄ ENÄÄ VOI ALLEKIRJOITTAA

Timo Järvenpää, Janakkalan Kiekko    Ota yhteyttä adressin tekijään