Rullalautailun sisähallin säilyttävä Joensuussa

Joensuun kulttuuri- ja nuoristolautakunta on tehnyt päätöksen säästää budjetissaan lakkauttamalla Joensuun rullalautahallin. Asia on edennyt kaupunginvaltuuston ja hallituksen päätettäväksi ja päätös tehdään lokakuun lopulla (ma 25.10.). Asiasta on päätetty kuulemamme mukaan jo keväällä 2010, mutta me harrastajat kuulimme asiasta vasta viikko sitten.

Joensuulaiset rullalautailijat tekivät muutama vuosi sitten suuren työn hallin saamiseksi kaupunkiin. Siitä asti halli on ollut todella ahkerassa käytössä, ja rullalautailijat ovat itse hoitaneet laitteiden kunnossapidon. Mitään häiriöitä hallissa ei ole tänä aikana ollut.

Kaupunkiin on juuri rakentumassa uusi ulkoparkki, joka on lautakunnissa ollut syynä myös hallin lähtemiseen, sillä kahta harrastuspaikkaa rullalautailijat eivät virastojen mukaan tarvitse. Talvella rullalautailua ei kuitenkaan voi ulkona harrastaa, ja tällöin halli on vähintäänkin useille kymmenille nuorille ainut kokoontumispaikka. Hallin poistuessa mitään vastaavaa ei ole tarjolla.

Joensuulaiset rullalautaililjat ovat raivoissaan, ettei hallin poistumisvaarasta ole itse harrastajien kanssa keskusteltu. Jos tuottavuus on ongelma, ovat rullalautailijat viime kädessä valmiita harkitsemaan muita keinoja hallin kustannusten vähentämiseksi, kuten pääsymaksujen nostoa. Hallin poistuminen ei ole kenenkään kannalta edullista.

Toivomme, että allekirjoitatte vetoomuksen mahdollisimman nopeasti ja suosittelette adressia kavereillenne. Haluamme näyttää, kuinka tärkeä asia on rullalautailun harrastusmahdollisuuksien säilyttäminen Joensuussa myös talvella.

Jos haluatte vaikuttaa asiaan suoremmin, voitte myös sähköpostittaa asianne suoraan kaupunginvaltuustolle ja -hallitukselle osoitteisiin:
- valtuusto@jns.fi
- hallitus@jns.fi

Terveisin,

Joensuun rullalautailijat

Joensuun rullalautailijat    Ota yhteyttä adressin tekijään