Alle 18 vuotiaiden jäähallimaksut ilmaiseksi Kemissä

Kemin Lämärit ry on Kemin ainoa jääkiekon erikoisseura, jolla on myös junioritoimintaa. Seurassa on tällä hetkellä noin 250 lisenssipelaajaa. Toimintamme perustuu pääasiallisesti vapaaehtoistoimintaan ja suurimmat kulut seurassamme muodostuvat jäämaksuista ja pelimatkoista. Tällä hetkellä Kemin kaupunki tarjoaa ilmaiset tilat kaikille järjestöille ja seuroille, jotka tuottavat toimintaa alle 18-vuotiaille. Ainoastaan jääkiekko on urheilulaji, jossa seura/vanhemmat joutuvat kustantamaan koko toiminnan itse. Jotta kyseinen epätasa-arvoisuus suhteessa muihin lajeihin saadaan tasattua, esitämme, että Kemin kaupunki tarjoaa myös alle 18-vuotiaille jääkiekkoilijoille ilmaiset harjoitteluolosuhteet alkaen syksystä 2009. Näin pystymme kehittämään toimintaa entistä laadukkaammaksi, eikä raha ole enää esteenä lapsen tai nuoren harrastamiselle/hyvinvoinnille. Kokonaiskustannukset ovat kaupungille noin 75.000 euroa/vuosi. Vastaavia päätöksiä on tehty myös muualla Suomessa, minkä vuoksi on erittäin tärkeää, että kaupunkimme on positiivisesti mukana myös kyseisellä sektorilla. Koska vuoden 2009 syksylle ei ole varattu määrärahoja jäämaksuihin esitämme, että jäähalli saisi konsernitukea, joka suunnattaisiin alle 18-vuotiaiden ilmaisiin jäävuoroihin ja jatkossa ilmaiset vuorot tulisivat liikuntatoimen kautta.

Pekka Tiitinen, Kemin Lämärit    Ota yhteyttä adressin tekijään