Vastustan uutta kaavailtua elintenluovutuslakia eli elintenryöstöä!!!

Vieras

01.06.2010 21:47

Tämä on suorastaan naurettavan itsekästä. Mikä tarkalleenottaen on se tapa, jolla tätä lakia voidaan käyttää hyväksi? Se, että ihminen saa apua kuolleelta ihmiseltä, vaikkei kuollut olisi kirjoittanut elinluovutusvaltakirjaa?

Olet käsittämättömän paska ihminen ja toivon että joudut henkilökohtaisesti kokemaan kärsimystä tältä osalta. Kenties siten opit jonkinlaista ihmisyyttä.

Mutta oletan että olet tavanomainen teisti, joka pyrkii ylläpitämään yllä köyhiä lakeja, jotka ovat sadististen aavikkokansojen kirjoittamia 3000 vuoden takaa. Tästä johtuen jätän adressin sen omaan arvoonsa.

Vieras

01.06.2010 21:49

Kommenttini viittasi siis Maunoon. Adressin aloittajahan on suorastaan surkean selvä trolli.

itseäni arvostava
Vieras

#3 Arvostus

02.06.2010 16:10

Minä ainakiin arvostan kuoleita henkilöiden ruumita jotka eivät halua että joku ottaa elimen jollekiin muulle!

Itse kunnioitan ruumita ja itseäni vaikka olisin kuinkaitsekäs!

Vieras

10.06.2010 17:57

Itse olen sivusta seurannut ihmistä,joka on saanut joltain hyväsydämiseltä ihmisestä (kuolleelta siis) uudet elimet ja ikuisesti kiitollinen hänelle.Jos et halua että elimiisi kosketaan niin avaa hyvä ihminen suusi ja kerro se lähimmäisellesi. näin vältyt siltä. Ei sen vaikeampaa. Ehdottomasti kannatan tätä lakia ja toivon että se tulee nopeasti käytäntöön. Ottakaa vain elimet sitten kun en niitä itse enää tarvitse!!!! Mutta arvostan myös sitä jos joku ei niitä halua antaa.

Melkeinpä toivoisin että joudut itse kokemaan tilanteen.

Minä

14.07.2010 09:02

Mitä järkeä tässä on? Ihan kuin kuollut ruumis elimiään tarvitsisi. Huumoria tällaiset adressit ja huonoa sellaista.

Elin
Vieras

31.07.2010 11:02

Järkyttävää! Aikooko terveydenhuoltohenkilöstö perustaa liha- ja elintuotantolaitoksen ihmiskehon elinten myymiseksi. Kuulostaa todella hurjalta. Edustavatko terveydenhuollon asiakkaat lääketieteilijöiden karjalaumaa? Pitää varoa näitä primitiivisiksi muuttuneita elinten metsästäjiä!

Kuolemaasi odotetaan jo
Vieras

#7 Tarttis ajatella hieman pintaa syvemmäl

20.10.2010 08:10

Kyse on siitä että jos vielä ei ole keksitty että tämä on bisnes, niin pian tehdään lakialoite joka mahdollistaa sen muuttumisen suureksi bisnekseksi. Maailman rikkaat eläkeläiset matkustavat tänne odottaamaan elimiä. Ja sitten hups kuinka ollakaan tuokin lapsi menehtyi helppoon leikkaukseen. katsokaa lääketieteen historiaa kohdassa lobotomia wikipediasta ja ymmärrätte pointin.
Lääketieteellä on muutakin tunnollaan. Tämä laki vie ihmiseltä itsemääräämisoikeuden ja on pöyristyttä esimerkki siitä mihin virkamiehet pystyvät.
Lumira

#8 Elämän koskemattomuuden kunnioitus

25.11.2011 14:13

Tasa-arvoa. Elinluovutusta vastustaville on annettava kaavake ja elinluovutuskiellon ilmaiseva elinluovutuskieltokortti samoin kuin elinluovutuksen hyväksyvätkin saavat elin luovutuskortin.
Ihmisen ruumis on pyhänhengen temppeli, näin se määriteltiin ennen ja omistaja päättää miten sitä kohdellaan. On rikollista ottaa luvatta vainajankaan elimiä puhumattakaan, että jo nyt Suomessa tapahtuu luvattomia elimistön osien varkauksia kirurgian yhteydessä, kun asiakas on nukutuksessa. Niitä, jotka haluavat luovuttaa elimiään on aivan riittävästi, kenenkään elimiä ei pidä varastaa.Elinten ryöstely edustaa keskiaikaista barbariaa ja sittä on sivistys kaukana.