Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara / Tiedotteet / Kansalaisten kaivosleiri Sonkajärvellä 8.-10.8. / Kommentit


Vieras

#1

31.07.2014 13:09

Hyvä, että järjestätte em tapahtuman. Olen Etelä-Suomesta, en pääse paikalle, mutta lähetän voiman ja kekseliäisyyden toivotukset, ettei Suomen tulevaisuus ole SÄTEILEVÄ! Sini koskinen Vantaa
Sinisiipi

#2

31.07.2014 13:13

Kiireellinen, tärkeä tehtävä pysäyttää Suomen luonnon tuhoaminen!Lähettäkää tietoa adressista kaikille tervejärkisille ihmisille! Yhteistyö on voimaa!

Vieras

#3

31.07.2014 13:29

Asian tärkeys on suomalaisen luonnon ja varsinkin paikallisen väestön kannalta erittäin tärkeästä asiasta. Itse olen asunut 5 vuotta Kainuussa ja koen paikallisen luonnon itselleni läheiseksi ja arvokkaaksi. Nyt asun Etelä-Suomessa. Haluaisin osallistua, mutta ilman omaa autoa lähteminen Sonkajärvelle on harmittavan monimutkaista ja työttömälle kallista. Toivotan kuitenkin voimia kaikille osallistuville!

Vieras

#4

31.07.2014 15:45

Toivon teille voimia jaksaa, kummaa toimintaa annetaan kaikenmaailman gryndereiden tuhota ja turmella tämä maa. Hienoa että puolustajia riittää eipä muuta kun poliitikkojen kimppuun ja virastot vastuussen....
Puronen
Vieras

#5

31.07.2014 15:47

Kannustusta hyvälle asialle! Olen kuulolla ja mukana täällä Pohjanlahdenrannikolla. Kun Ruotsissakin on samanlaista tuhoamisen vastustusta, niin eikö saataisi tähän mukaan maiden välistä yhteistyötä ja yhdessä luotais keinot vastustukseen.. Ensin tietysti täytyy omat nurkat turvata, mutta tämä pohjoismainen joukkovoima olisi varmaan hyvä tuki viedä asiaa yhteisrintamassa eteenpäin päättäjien tietoon. Kyllä niitäkin päättäjiä täytyy olla, joille luonto ja ihmisen hyvinvointi on tärkeää.


Vieras

#6

31.07.2014 16:13

Kaivoslakihan on ihan kurja kestävän kehityksen kannalta. Valtauksia saa tehdä jokainen ulkomainen firma. Verotusta ei ole.

Osoite on nyt väärä että hillutte siellä kilvan kivan illanvieton kanssa ja saunotte paikallisten kanssa. Parempi olisi eduskunta. Laki on muutettava. Paula Lehtomäki (vihr.) omistaa osan Talvivaarasta, kenties hänen kanssaan.

Vieras

#7

31.07.2014 16:16

Hyvän ja tärkeän asian puolesta olette liikkeellä!!!!!

Vieras

#8

31.07.2014 16:54

Tärkeä leiri ja kokoontuminen!
Itse en tietenkään pienyrittäjänä pääse, kun on vieraita majoittumassa ja heitä palvelen :)

Vieras

#9

31.07.2014 18:52

En pääse paikalle.
voimia ja tsemppiä. Olette korvaamattomia ja oikeassa.
etelämmässä mielettömät turvehakkuut ja viranomaisten vähättelemät ojitukset Puulaan on pilaamassa yhtä Suomen kauneinta järveä.
ymmärrän,että ahneus saa yksilöt tuhoamaan mitä vain. Mutta, että viranomaiset vielä suojelevat moista!
kaikkea parasta!

Vieras

#10

31.07.2014 20:34

Toivottavasti tulee lähialueilta ihmisiä miettimään ja ideoimaan. Täältä Turun saaristosta on melko pitkä matka lähteä, mutta tsemppaan täältä !!!
Susanna Rissanen

#11

01.08.2014 06:35

Olen alustamassa tuona viikonloppuna DSL:n kesäyliopistossa talousdemokratiasta, joka kyllä liittyy vahvasti myös tähän Talvivaara-fiaskoon, puhumattakaan ulkomaisten kaivosjättien kaivosvaltauksista ympäri Suomea. Oman lusikkani heitän soppaan tätä kautta, uskon että kaivosfirmat ovat hyvinkin EU:n päätöksenteon "sisäpiirissä" ja tietävät isot linjaukset mitä kohti EU:ta kehitetään USA:n tuella. Komisaareiksi valikoituu vain varmasti heidän asiaa ajavia, kuten nyt Katainen. Kun valtaukset on jo olemassa, kaivosjätit odottavat vain vapaakauppasopimusta ja investointisuojaa, silloin on myöhäistä enää tiukentaa ympäristönormeja, tai vastuuttaa muutoinkaan kaivoksia, kaikki tuollainen johtaisi syytteeseen valtiota kohtaan tuoton tekemisen vaikeuttamisesta.
Sari

#12 Re:

01.08.2014 14:31

#6: -

Paula Lehtomäki on keskustalainen kansanedustaja.


Vieras

#13

01.08.2014 16:05

Voimia teille taisteluun!Suomen luonto on ainutlaatuinen kauneudessaan ja vielä kohtuullisen puhdas. Sitä ei saisi tuhota kaivostoiminnalla, etenkään vieraiden valtioiden toimesta. Olen hyvin surullisena seurannut Talvivaaran kaivoksen toimintaa ja saastuttamista.Viranomaiset tosiaan näyttävät katsovan sitä läpi sormien! Paikallisilla asukkailla pitäisi olla oikeus vaikuttaa kaivostoimintaan omilla alueilla ja vieraat valtiot eivät saisi tehdä vatauksia toisen maan alueella!!! T: Allekirjoittaja Tuusula

Vieras

#14

01.08.2014 18:42

The best way to stop this is to vote Green Party en masse and unseat the corporate elite. Good Luck with the campaign.
Hengessä mukana

#15

01.08.2014 20:24

Erinomaista!

Vieras

#16

03.08.2014 11:32

Paholainen on liikkeellä koko voimallaan. Kirkot ovat vuosisatojen ajan keskittyneet vain ihmissielujen pelastamiseen eivätkä ole tajunneet eivätkä tajua vieläkään, että ihminen on osa jumalan luomaa luontoa.Mitään ei ole tehtävissä niin kauan kuin Paholainen riehuu vapaasti ja ihmiset tappavat toisiaan ja hävittävät elinympäristöään.

Vieras

#17

03.08.2014 20:17

Tervehdys Teille!En ilmoittaudu, vaan tulen sinne. Lauri Vihtori Pajunen.

Vieras

#18

04.08.2014 13:09

Hyvä kun väki liikkuu.

Vieras

#19

04.08.2014 15:27

Olisko parasta laajentaa nimien keruu joka ikiseen Suomen kaupunkiin.
Perustaa oikeasti aito oikea Ympäristö puolue ?
Nykyistä kansa halveksii sekä ihmettelee sen toimettomuutta.
On sata prosenttisen varmaa tämä tosiasia
Suomen kansa vastustaa Uraaanikaivoksia n.90%
Puhdas maa,vesi ja ilma

#20

04.08.2014 23:22

Mitä jos siellä kokouksessa perustettaisiin uusi puolue: SUOMEN LUONNON PUOLUSTAJAT. Ja sitten yhdessä tehtäisiin kaivosvaltauksia ympäri Suomea, ja nimenomaan sillä periaatteella, että nämä alueet jätetään koskematta ja turmelematta. 

Sastamalan Stormin kaivoksen seuraaja
Vieras

#21

07.08.2014 17:06

Hienoa kun jaksatte tehdä tätä työtä ja suojella luontoamme, joka on haavoittuvaa ja korvaamaton! Minulla ei ole taloudellisia mahdollisuuksia tulla mukaan, muuten tulisin. Vastuu on kaivoksen omistajilla, jotka ei välitä mitä seuraa kaikesta! 


Vieras

#22

07.08.2014 17:56

Woimaa ja innostusta kaikille
t. Sini Koskinen
luonnon puolesta kannattaa taistella

#23

31.10.2014 23:23

Olette hyvällä asialla! Tahtoisin itsekin tehdä enemmän. Olen lapsesta asti seurannut tätä ihmisen rahan ja työpaikan perässä juoksua ja luonnon raiskaamista. Sitä on jatkunut kohta 50vuotta. Lapissa on jäljellä isot hakkuuaukiot,lokan tekoallas joka tuhosi ainutlaatuisen lapin kylän ja vastaa yhtä tuulivoimalaa tehokkuudeltaan! Järjetöntä touhua! Tsemppiä teille taistelussa rahangoljattia vastaan!

luonnon puolesta- puolue

#24 Re:

31.10.2014 23:26

#20: Puhdas maa,vesi ja ilma -  

 liittyisin heti siihen puolueeseen!