Eläinkokeet helvettiin
Ota yhteyttä adressin tekijään
Huh?
Kuinka moni on teistä on saanut pidettyä terveytensä lääkkeellä, mikä on testattu eläimillä? Usea...
Kuinka moni käyttää turkiksia? Ok... toivon mukaan ei kukaan TEISTÄ kannattajista.
Pahin on kuitenkin se, että moni teistä haluaisi korvata nämä elikot IHMISILLÄ, ja varsinkin joillakuilla toisilla ihmisillä (viittaus ed.), miksette itse mene sinne testattavaksi, saisitte vielä rahaakin?
Sisso pahin on vasta edessä: joskus päivällisellä, juhlissa taikka pikaruokalassa miettikää, mitä juuri pistitte suuhunne...
Sigh*
On olemassa meikkejä, joita ei testata eläimillä, mutta on myös paljon niitä, joita testataan eläimillä ja joissa on eläinperäisiä ainesosia. Se sitten on jokaisen oma valinta mitä itse haluaa käyttää. Eläinkokein testaamattomista kosmetiikkatuotteista löytyy Animalian sivulta.
Vain pieni osa eläinkokeista liittyy vaarallisempien sairauksien tai kansantautien parannuskeinojen kehittämiseen. Monia eläinkokeita tehdään jo markinnoilla olevien tuotteiden testaamiseen. Nykypäivänä yleisimmät sairauden Suomessakin ovat ihmisten itse aiheuttamia, kuten sydän-ja verisuonisairaudet, jotka pääsääntöisesti johtuvat epäterveellisistä elämäntavoista. Elämällä itse terveellisesti voimme taas säästää muutaman eläimen hengen.
Ihminen ja eläin ovat kuitenkin niin erilaisia keskenään, olipa mikä eläin hyvänsä kyseessä, ettei eläinkokeisiin pystytä edes luottamaan täysin. Esimerkkinä tästä tupakka. Tupakka tiedetysti aiheuttaa ihmisillä syövän riskiä, mutta tupakkaa päivittäin polttavalle koiralle ei synny mitään sivuvaikutuksia.
En itse haluaisi, että ihmiselläkään mitään tuotteita tai raaka-aineita testattaisiin. Ihminen on kuitenkin minulle yhtä tärkeä kuin ullakollani asustelevat hiiret. Mielestäni paras tapa testata tuotteita olisi kudoksien luovutus. Eli ihmiset kirjoittaisivat kudostenluovutus-kortin ja heidän kuoltuaan kudoksia käytettäisiin lääketieteen auttamiseen.
reply
Kudosluovutus on ratkaisu, muttei ratkaise koko ongelmaa, testeissähän haetaan jotain eläinten reaktioihin liittyvää, käytetään esim. ärsykkeitä?
Eläimet vai ihmiset?
Toivotan sinulle onnea hököttimen luomisessa, joka vastaa kemiallisesti nisäkkään jokaisen erikoistuneen solun tehtävää, aineenvaihduntaa, aistimis ja ärsyketoimintoja, ja biologista evoluutiota sekä muuta fyysistä rakennetta.
Keksimäsi hökötys tulee varmasti myymään kuin kuumille kiville.
jeshh
rotallakin on tunteet
Haloo!!
This comment has been removed by the person who wrote it.
NONII
on oikein että eläimille testataan jotain syöpälääkettä ja siinä kuole pari eläintä mutta ihmisiä pelastuu! mutta meikit on ihan turhaa! raukkoja jotku kanit ku testataan jottai puuteria korvaan ja koko korva syöpyy!!!!!!! ihan tyhmää tuo
ei.
mun mielestä eläinkokeet on kamalaa turhan kärsimyksen ja kivun tuottamista viettomille eläimille
käsi ylös ne jotka eivät halua eläinkokeita? hyvä, lienette valmiita uhrautumaan söpöjen pikku rottien ja muiden vastaavien koe-eläinten puolesta ja menette heti huomisaamuna L'Orealin tehtaalle vaatien päästä koe-eläimeksi.
Aika hyvin referoit tota eläinaktivistien argumenttia. Ei tullut tosin mieleen että periaatteessa - siis toisin sanoen - mitä sanoit on sama kuin "jätetään kuolevat kuolemaan, itse ovat hautansa kaivaneet"?
Onkos ketään täällä muuten oikeasti nähnyt miten eläinkokeita hoidetaan, vai oletteko vain tutustunut asiaan PETA:n sivuilla? Tai kenties kuullut kaverilta? Olisi mukavaa kuulla näitä näkemyksiä vähän. Mites tämä prosessi itse asiassa oikeasti hoidetaankaan? Taisi olla jotain että eläimiä sullotaan muovisäkkeihin ja puhkotaan silmät päästä. Vieläpä sen jälkeen grillataan, leikellään ja runkataan mällit päälle. Niinköhän se meni?
Ei vaisinkaan! Mutta kyllä eläinkokeet ovat tarpeellisia. Jos löytyy hyvä korvike niille niin hyvä - ei siis mikään PETA:n propaganda tietokone scifi roska. Mutta kun ei löydy niin pakko on turvautua eläinkokeisiin.
En kyllä kannata meikkien testaamista eläimillä. Enkä muuten syö lihaa.
Re:
Näin!
Kaikkea muitakin turhia hököttimiä on keksitty, niin miksei tollasta, jolla vois estää eläinkokeet?!?!?!? :D
Mut oon tosi kyllästyny muutenkin kaikkiin eläinkokeisiin. JA TURKISTARHAUKSET HELVETTIIN!!!!!!
Re:
mm. sian elimistö ja perimä ovat ihmisen kanssa hyvin läheiset, ja niillä saadaan tuloksia. jos ei kelpaa nii saa rouva
astua ite testipöydälle..
Re: Järki käteen
#26: Anna Lehtonen - Järki käteen
Ei niitä lääkkeitä kokeilla kymmenellä rotalla. Ja nykyään kaikki lääkkeet eivät ole edes niin tärkeitä, mutta silti niitä kokeita tehdään.
Re: Re: Turkistarhaukset helvettiin?
Katoaako turkistarhaus jos sen paikkaa vaihtaa?
Re:
Vittu painu helvettiin jos kerta rakastat eläinkokeita! Jos 30 koiraa kuolee yhtä yskänlääkettä testatessa niin mielummin makaisin viltin alla 5viikkoa!!!
.
Kuvittele
Kuvittele edellämainitut henkilöt siihen tilanteeseen, jossa he ovat joutuneet käymään läpi elinsiirron. Antaisitko tärkeiden ihmistesi kuolla ilman hyviä lääkkeitä? Jotkut lääkkeet on testattu turhaan elämillä, joten sitä en kiellä, mutta kun kyse on hoidon kehittäminen ja henki, niin testaisin eläimellä turvallisuussyistä.
Vain
This comment has been removed by the person who wrote it.
Reason for the removal: en halua
| This discussion has been closed. |
kakkanaama
Tosiaan tekopyhyys menee siinä että jos eläintä kohtelee huonosti, mutta kaikkihan eivät näin tee, älä yleistä.