Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara / Tiedotteet / Kaikki mukaan mielenosoitukseen puhtaitten vesien puoesta perjantaina 24.10! / Kommentit


Vieras

#1

21.10.2014 16:17

Perjantaina kaikki mukaan tärkeän asian puolesta!
Ruusu

#2 Tuhontie

21.10.2014 16:23

Talvivaara, nikkelinen Kokemäenjoki.. On tärkeää ja kiireellistä toimia luonnon puolesta! Kiitos aktiivisille adressin laatijoille. Vastuu on nyt osaksi meillä jokaisella, kun tiedämme tilanteen.

 


Vieras

#3

21.10.2014 16:49

Hienoa että Hannu jaksaa tehdä töitä hyvän asian puolesta.
Annukka
Vieras

#4

21.10.2014 16:50

Tämäkö on perintö lapsillemme, - ja lastenlapsillemme kun ei kunnioiteta luontoa. Pilaamme oman ja tulevaisuuden ihmisten elinolot moisella käyttäytymisellä. Luontoon ei mitään ylimääräistä. Saamme maistaa väistämättä omaa lääkettämme tavalla tai toisella jos ympäristön saastuttamista ei lopeteta. Arvostetaan sitä, se on mittaamattoman arvokas, - ymmärretään se ennen kuin se on liian myöhäistä.

- KIITOS - Hannu ja muut jotka olette olleet aktiivisia asian suhteen, - auttaneet luontoa. sekä päättäjiä ymmärtämään asian tärkeys ja tekemään positiivisia päätöksiä, - jotta rakas luontomme pelastuu.

Vastuu kuuluu jokaiselle,  - aina on joku silmäpari tai kuulija lähettyvillä. Viedään näin hyvää asiaa eteenpäin omilla esimerkeillämme.


Vieras

#5

21.10.2014 18:17

Olisin ollut tulossa ilman tuota kutsussa olevaa "Ei Natolle" lausetta. Koska mielenosoitus on poliittisesti sitoutumaton, tuo ei mielestäni sovellu mielenosoituksen aiheeksi.

Nato-kuvio on niin monimutkainen, että itse en ainakaan kykene asiaa vielä arvioimaan, saati mieltä sitä vastaan tai sen puolesta osoittamaan. Kaiken muun puolesta olisin kyllä voinut tulla paikalle, mutta kun mediassa nuo mielenosoituksen aiheet kuitenkin niputetaan, pakko jättää väliin. Valitettavasti.
Mikko Marttinen

#6 Yrityskulttuuri ja asenne

21.10.2014 22:28

Yritykset tehtävä on tehdä voittoa ja viranomaisten valvoa, että voitontavoittelu tapahtuu lain sallimissa rajoissa. Ongelma tässä on nyt se, että viranomaiset ei valvo eikä oikeastaan lakikaan paljon ympäristöä suojele. Noin pitkällä aikavälillä olisi tärkeämpää osoitella poliitikkoja ja viranomaisia tässä asiassa kun yrityksiä. Tällä menolla uusi Talvivaara tulee enemmin tai myöhemmin, jos poliitikot ja viranomaiset sallivat ympäristön turmelemisen perustellen sitä työpaikkojen säilymisellä. Mihin se kestävä kehityksen hieno ajatus on kadonnut? On poliitikkojen ja viranomaisten tehtävä valvoa kestävän kehityksen -ajatuksen toteutuminen käytännön tasolla. Kestävä kehitys tulisi nostaa isoksi kysymykseksi seuraavissa eduskuntavaaleissa ja äänestettävä päättäjiksi sellaisia ihmisiä, jotka huolehtivat ihmisten, luonnon ja kansantalouden hyvinvoinnista samanaikaisesti. Kaiken pitää olla tasapainossa, se on kestävää kehitystä. Niin ja Talvivaara on kyllä lopetettava heti minunkin mielestä. Talvivaaran lopetus tapahtunee vasta siinä vaiheessa kun hallitus toteaa kansan vastustuksen olevan riittävän suurta ja olisi paikka kerätä poliittisia irtopisteitä kääntymällä hanketta vastaan. No sehän on tavallaan demokratiaa, vaikka tässä kohtaa voisi poliitikot ihan omallakin järjellä ajatella lopettaa tuon hankkeen.

Voisiko teettä mielipidetiedustelun Talvivaara kyllä/ei? Yle tai MTV voisi teettää ja jos itse maksaa niin ei kun kansalaiskeräys pystyyn. Jos tälläisessä mielipidetiedustelussa syntyisi merkittävä Ei-mielipiteen osuus useampi puolue ottaisi asian vaaliohjelmaan. Toisaalta jos enemmistö vastaisi Ei, uskon että hallitus lopettaisi hankkeen samantien ja homma olisi sillä selvä.


Vieras

#7

22.10.2014 07:35

Nyt on aika antaa Talvivaaran kaatua ennen kuin veromaksajille koituu miljardi lasku Talvivaaran tuhoaman luonnon korjaamiseen. Työttömiä tulee (olen pahoillani työttömien puolesta) mutta heistä tulee pienempi lasku kuin luonnon tuhoista mitä ei ehkä saada korjattua varmaan koskaan. Sekä matkailun loppumista kaivosalueiden lähistöllä siinä menee myös monen toimeentulo.
Kalevi Tommikoski
Vieras

#8 Vastaus vieras #5

22.10.2014 08:54

#5: -  

 Olen vieraan kanssa samaa mieltä 100 prosenttisesti.

Olen aloittanut päiväni jo muutaman vuoden lukemalla Stop Talvivaaran tiedoitteen.

Kiitos Hannu ja muut jotka olette jaksaneet, toivon että järki lopulta voittaisi tässäkin asiassa.

Olen kyllä tälläkin kertaa mielssäni mukana mielenosoituksessa. Kysymyksessähän ei kuitenkaan ole NATO vaan Talvivaaran kaivos, joten minäkin jään pois mielenosoituksesta.


Vieras

#9

22.10.2014 09:14

Miksi vouhkata kun Talvivaara menee konkursiin jo nyt. Ja miten tämä kaivos liittyy maailmanrauhaan ja globalismiin, miten ydinaseisiin ja "teollisuuden tarpeisiin"? Parempi olisi varmistaa että kaivos suljetaan ja alue maisemoidaan. Tässä on heinähattujen hajua. Anekdoottina kysyn paljonko Paula Lehtomäki, vihreiden entinen ympäristöministeri, omistaa perheineen Talvivaaraa.

Vieras

#10

22.10.2014 10:53

Ei saa nostaa päästörajoja. Luonto siellä on kärsinyt jo aivan tarpeeksi.

Vieras

#11

22.10.2014 15:13

On todella ihmeellistä että tuota tuhoa pidetään edelleen väkisin pystyssä vaikka on taas kerran selvitetty että edes nykyisillä päästörajoilla sitä ei voida pitää käynnissä. Tilanteen vain annetaan pahentua. Omituisinta on se että valtiokin tukee tuollaista ??

Vieras

#12

23.10.2014 20:24

Lopettakaa ympäristön sotkeminen.

Vieras

#13

24.10.2014 08:55

Hieno juttu, että tällainen järjestetään! Valitettavasti en itse pääse Helsinkiin mukaan, mutta hengessä ollaan mukana täälläkin! Yhtenäistä kansaa ei voi voittaa! Jospa siihen vielä joskus päästäisiin. :)

Vieras

#14

24.10.2014 10:29

Hyvä Hannu! Teet oikeaa ja pyyteetöntä työtä puhtaan ympäristömme puolesta! Vaikka en pysty osallistumaan mielenosoituksiin, olen silti hengessä mukana! Hanneöe

Vieras

#15

28.10.2014 13:06

noniiiiin!!!!!!!