Phalenet kasvattajalleen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Phalenet kasvattajalleen.

Paula ja ihan omalla nimellä!

#1 Törkeää!

14.11.2014 18:52

Eikö tuo yhdistys ymmärrä, että ei ole kaikkivoipa! Myös hyvä tapa toimia kuuluu eläinsuojeluun. "Vain raha kuiskii yhdistyksen hallituksen korvissa, kauniita säveliä". Vaan eläimen hyvinvointi EI!

pirkko

#2

14.11.2014 20:17

Mielestäni koirien hyvinvoinnin kannalta ammattitaitoisen kasvattajan hoiviin uskominen ehdottomasti paras ratkaisu.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

14.11.2014 20:24


Koirien puolesta

#4 Haluatteko erottaa koirakaverit toisistaan??

15.11.2014 06:42

Onkohan kaikilla allekirjoittaneilla tieto, että jos koirat menisivät kasvattajille joutuisivat ne eri koteihin? Onko mielekästä erottaa vuosia yhdessä olleet kaverit? Toinen koirista joutuisi myös suoraan hoitopaikkaan kasvattajan nartun juoksujen ajaksi (toinen koirista jäisi kasvattajalle ja toinen menisi muuhun kotiin).

Jos ajetaan koirien etua, niin eikö olisi parasta että koirat saisivat yhteisen kodin?

"doggi"

#5 koirakaverit

15.11.2014 07:30

ei se ole mitenkään varmaa, että yhdistyksenkään kautta koirat pääsisivät yhteiseen kotiin... yhdistys veloittaa yleensä rotukoirista isomman summan... joskus hinta hiponut 800€ joten harvalla on varaa kahteen koiraan... ja heikentää vielä se, että koirat 4 ja 5 vuotiaat... eri asia jos olisivat pentuja


Vieras

#6

15.11.2014 08:32

Todella törkeää toimintaa eläinsuojeluyhdistykseltä.Kasvattaja pitkän linjan kasvattaja ja hyvän maineen omaava henkilö.Kyseisen eläinsuojeluyhdistyksen,mitä pikaisemmin tarkistettava sääntönsä,muuten luottamus koko eläisuojeluyhditykseen murenee kokonaan.Kaikenlaiset tuet pois yhdistykseltä,ellei heidän järjettömät temppuilunsa lopu.Koirat luovutettava kasvattajalle välittömästi!! Eikö koirien hyvinvointi olekkaan eläinsuojeluyhdistyksen päätavoite?


Vieras

#7

15.11.2014 09:36

Poijat kasvattajalla parempi kun eläinkodissa, kasvattaja tuntee paremmin rodun.
Kasvattaja

#8

15.11.2014 10:08

Nyt en voi kyllä olla enää kommentoimatta itse asiaa.

 

Ensiksi kiitos adressin aloittajalle tuesta. En tiedä kuka olet, mutta huomaan että asia puhuttaa ja kyseessä lienee myös sellainen ilmiö, että eläinsuojeluyhdistysten olisi syytä pohtia kantaansa sääntöihin jotka itse yhdistykselleen luovat.

En tiedä mistä tuo olettamus koirien joutumisesta eri koteihin on peräisin. Näin olisi toki saattanut käydä, tai sitten ei. Se mitä esylle kerroin oli että tällä hetkellä kotonani on toisen rotuinen narttu juoksulla, eikä minulla ole mahdollisuutta poikia ottaa juuri nyt kotiin, vaan minulla olisi heille paikka mihin koirat ainakin täksi ajaksi sijoitetaan ja loppu oli tarkoitus katsoa ajan kanssa myöhemmin. Minulle kerrottiin, ettei minulle haluta poikia antaa, koska olen myymässä niitä eteenpäin. Kysyin tässä kohtaa mikä tässä on nyt epäselvää, enkö ole tullut ymmärretyksi??? Kerroin etten ole myymässä poikia, vaan joudun ne johonkin laittamaan ainakin näiden juoksujen ajaksi. Ei menny perille...

Mutta anyway, tämä koko adressijuttu on ihan turha, kuulemani mukaan pojat on jo luovutettu eteenpäin... 


Vieras

#9

15.11.2014 10:16

Hyvänen aika... ei voi olla totta! Ja kukahan on koirat ottanut, ennenkuin tämä asia on puhtaasti selvitetty!

akka

#10 Omituista

15.11.2014 10:58

Olisi hienoo jos tuo asia menisi asianajajan tutkittavaksi.Sukokallakin on oma lakiasiantuntija,joka varmaan auttaa. Esy:n toiminta periaatteena taitaa olla vain rahan keruu, ei elukoiden etu. Verottaja olisi varmaan kiinnostunut asiasta, jos rahaa aletaan haalimaan kieroudella.

Heh

#11 Re:

15.11.2014 11:17

#8: Kasvattaja -  

 Kasvattaja kirjoittaa :" kuulemani mukaan pojat on jo luovutettu eteenpäin... "

Kuulemaa tuntuu olevan yhellä jos toisellakin monesta asiasta.... :P Oisko aika kirjottaa faktaa? Ihan vitsi tää teidän adressi :D

papillon tyttö

#12

15.11.2014 12:21

Eikös tuo eläinsuojeluyhdistys ole mennyt Kennelliiton sääntöjen ja myyntikirjan (sopimus koiran kaupasta) pykälien jne ylitse? 

Kasvattaja

#13 Re: Re:

15.11.2014 13:06

#11: Heh - Re:  

 Kyllä. Tämähän on yks farssi koko juttu mutta kertonee jotain kansalaisten luottamuksesta eläinsuojelua kohtaan. Mikä tähän on sitten taas johtanut, en ota kantaa. En ole koskaan ollut tekemisissä enkä toivon mukaan tule olemaankaan. Kommentistasi saa kuitenkin sen käsityksen että pojat olisivat edelleen siellä joten ne joille on sanottu että ne ovat jo uudessa kodissa, kyselkää uudelleen...

Heh heh

#14 Re: Re: Re:

15.11.2014 13:55

#13: Kasvattaja - Re: Re:  

Ei ole aavistustakaan missä koirat ovat eikä se minulle edes kuulu.Sinun kasvattajan sanoin ne on kuulemma annettu eteenpäin.Sinä sanoit tuon,mistä minä oisin sen kuuleman muualta kuullut!!??

Kommentteja seuratassa esim. facessa vaan pistää silmään että suurin osa porukoista vaan arvuuttelee (kuulemma) asioita.Kannattaisi olla hiljaa jos ei itsellä ole varmaa tietoa.

 


Vieras

#15 Re: Re: Re: Re:

15.11.2014 14:02

#14: Heh heh - Re: Re: Re:  

 Niin eli siis sinulla ei ollutkaan tietoa asiasta mutta kommentoit kuitenkin? Hienoa. Älkää siis kyselkökkään uudelleen, oletetaan että teille on sanottu asian oikea laita:)

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

15.11.2014 16:33


Vieras

#17 Kiitos allekirjoituksista ja lisää kerätään

15.11.2014 16:36

Adressiin kerätään edelleen uusia allekirjoituksia! Phalene -tapahtumaketju on saanut valtakunnallista huomiota ja usea taho aikoo ottaa käsittelyyn eläinsuojelutoiminnan ja kasvattajien yhteistyön toimivuuden kehittämisen ja tarpeellisuuden. Phalene -tapauksessa koirien kohtalosta on tehnyt päätöksen Päijät-Hämeen eläinsuojeluyhdistyksen hallitus (10 hlö). Tähän mennessä yli 200 henkilöä on allekirjoituksellaan vahvistanut eriävän mielipiteensä eläinsuojeluyhdistyksen toiminnasta. 

Toivoa ei kannata koskaan menettää

#18 Toivoa ei kannata koskaan menettää

16.11.2014 00:04

#8: Kasvattaja -  

 Olen pahoillani, kaikkien allekirjottaneiden puolesta, koska me yritimme vain auttaa. Se kuka tämän adressin laittoi liikkeelle on tehnyt hyvän työn, sillä tämä saattaa tuottaa tulosta, myös vastaavia tapauksia silmällä pitäen. Toivon , että adressin laatija lähettää tämän eteenpäin.

 

Koirat saattaa kuitenkin olla vielä löytöeläintalolla, mutta ovat poistaneet kuvan ja tiedot, koska asia on saanut niin paljon julkisuutta.

Kasvattaja

#20

16.11.2014 07:04

Olen ehdottomasti kiitollinen saamastani tuesta ja myötätunnosta, niin tämän adressin kuin yksityisviestienkin osalta.

Olen ensimmäistä kertaa joutunut tilanteeseen, jota ei millään olisi voinut ennakoida. Ei kukaan, ei muutkaan kasvattajat.  Kuitenkin olisin halunnut kasvattajana kantaa vastuuni ja olinkin tästä erittäin yllättynyt, ettei minulle annettukkaan mahdollisuutta sitä tehdä. 

Olen itse sitä mieltä, että eläinsuojeluyhdistykset tekevät arvokasta työtä tahollaan ja niiden olisi hyvä keskittyä siihen minkä ne osaavat parhaiten. Hoitaa ja etsiä koteja löytöeläimille, ei eläimille joiden kasvattaja ja omistaja ovat tiedossa. Tässä olisi kyllä nyt totisesti yksi keskustelun paikka, muiden julki tulleiden epäkohtien käsittelyyn en halua ottaa kantaa.

 

Alma

#21 Re: Haluatteko erottaa koirakaverit toisistaan??

16.11.2014 10:03

#4: Koirien puolesta - Haluatteko erottaa koirakaverit toisistaan?? 

 Koiria ei saa eroitaa toisistaan!!!!....niistä tulee flekmattisia ja ikävöivät..niistä on seuraa toisileen...mahtavia rakkaita perhosia,,<3 <3. Ps,Antakaa rauhassa uusi rakastava koti pojille!!Kuin kinastella.ihmisten kanssa ..tyhmää..Eikös eläinsuojelu katso eläimen puolesta???Tuntuu että tässä on joku juttu haudattuna???

ottakaa selvää ennen spekulaatiota !

#22 Re: Re: Haluatteko erottaa koirakaverit toisistaan??

16.11.2014 18:40

#21: Alma - Re: Haluatteko erottaa koirakaverit toisistaan?? 

 koirat olisivat pallien poiston ajaksi menneet eri koteihin ja sen jälkeen samaan.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

16.11.2014 18:41


rodun harrastaja

#24 Re: Re: Re: Haluatteko erottaa koirakaverit toisistaan??

17.11.2014 15:22

#22: ottakaa selvää ennen spekulaatiota ! - Re: Re: Haluatteko erottaa koirakaverit toisistaan?? 

 Tässä yhteydessä olisi kiinnostavaa tietää, millainen jalostusarvo näillä koirilla on? Ymmärtääkö eläinsuojeluyhdistys asiaa rodun geenipoolin kannalta? Mikä järki on kastroida yksilöitä, joilla ehkä olisi jotain annettavaa? Koirien kasvattaja varmaan parhaiten tietää tähän vastauksen. Phalene on suhteellisen pieni rotu Suomessa, eikä yhtäkään käyttökelpoista yksilöä olisi varaa haaskata.

 

Vai onko kanta asiaan, ettei puhdasrotuisia tai mitään muitakaan koiria tule jalostaa tarkoituksellisesti? Missä tapauksessa olisi kiinnostavaa tietää, miten niitä lemmikkejä saadaan ihmisille, vai lieneekö tarkoitus hävittää lemmikkien pito kokonaan maan päältä?

Eläinystävä

#25 Hiukan epäselvää

19.11.2014 14:38

Eläinsuojeluyhdistyksissä tehdään paljon hyvää ja pyyteetöntä työtä hylättyjen ja kaltoinkohdeltujen eläinten hyväksi, jotka muuten jäisivät kärsimään. Minulle jäi tässä tapauksessa epäselväksi, oliko kasvattajalla osaomistus tai muu juridinen oikeus vaatia koiria itselleen? Eläinsuojelu on varmaankin lähtenyt siitä, ettei hylättyjä koiria enää pallotella enempää useampaan kotiin (kasvattajan/uuden omistajan kautta) vaan saavat suoraan yhden pysyvän kodin. Luulisin, että asian on ratkaissut se, että kasvattaja on ollut laittamassa koirat muualle edes tilapäisesti toisen nartun juoksun takia/etsimässä koirille vielä kertaalleen uutta kotia ja siten osoittanut heille, ettei voi ottaa koiria pysyvästi vastaan. Toisaalta eläinsuojelulla on voinut olla epäilyksensä kasvattajan kyvystä valita hyvä koti, jos ensimmäisellä kerralla on "menty metsään" koiralle sopivan kodin valinnassa noin pahasti. Parempi olisi varmaan ollut tarjoutua ottamaan koirat heti itse vastaanja sijoittaa juoksussa oleva narttu eri tilaan kennelissä. Eläinsuojelulla on kuitenkin omat norminsa joiden mukaan he joutuvat toimimaan. Toivon mukaan koirat ovat tällä kertaa saaneet hyvän ja rakastavan kodin loppuiäkseen. Kasvattajan toki soisin saavan tietää koirien kohtalon, ettei jää painamaan mieltä.