Yhteinen vastuumme vanhusten hoidosta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Yhteinen vastuumme vanhusten hoidosta.

Arja-Leena Vestama

10.11.2006 10:52

Kiitos ,teille kaikille,jotka ajattelette samoin kanssani ja olette sen myös allekirjoituksellanne ilmaisseet,aihe on ollut esillä niin paljon mediassa,ettei se taida enää kaikkia kiinnostaa,mutta vanhuksemme eivät vähene,vaan päinvastoin ongelma laajenee ja asenteiden tulisi muuttua vanhusten kunnioittamisen suuntaan kaikilla sektoreilla.

Vieras

17.02.2015 10:47

Lopetettava "laitoshoidon alasajo". Kielletään sana "laitos" ja julistetaan vanhainkodit vanhusten ryhmäKODEIKSI!!! Vanhuksilla on oikeus asua yhdessä toisten ihmisten kanssa ja hoitohenkilökunnan alituisessa läsnä olossa. Kun ollaan siinä pisteessä, että ilman apua ei kotona selviä, niin jokaisella on oltava oikeus laitoskotihoitopaikkaan.

Minunkin mummoni aina viihtyi ja oli hyväntuulinen ja onnellinen kun päästi periodihoitoon vanhusten päiväkeskukseen tai sairaalahoitoon. Oli ihmisiä, elämää, puheensorinaa, hyvä hoito.  Kotona oli kaameaa neljän seinän sisällä yksin, kerran päivässä tuotiin ruoka eteen, jota vanhus ei edes muistanut syödä. Päivät yksin, illemmalla tultiin kotiin. Oli se julmaa jättää vanhus päiväksi ypöyksin. Onneksi ikkunasta näkui kadulle. Siinä mummo nojasi ikkunalautaan ja seurasi kadun elämän menoa. Entäs  jos on vanhuksella ikkunat sisäpihalle tai metsään? Ihmisiä ei näy, linnunlaulua ei enää kuule.