Ryhmäkanne saatava ympäristölakiin

Ryhmäkanne saatava ympäristölakiin / Tiedotteet / Tuumailua / Kommentit

05.12.2014 10:57

Puhut asiaa! Toivon että asia saa tuulta allensa.

05.12.2014 11:31

Hei Olavi!
Olet tehnyt hienoa työtä. Kiitos siitä. Ymmärrän hyvin, että turhaudut ja väsyt. Luonnonsuojelu on turhauttavaa työtä. Ihmiset sanovat, että "hyvä juttu" ja "loistavaa" ja "hienosti tehty", mutta siihen se sitten jääkin. Ongelmahan onkin juuri poliitikot ja ennen kaikkea me, jotka heitä äänestämme. Olen yrittänyt ottaa selvää ehdokkaiden mielipiteistä ennen vaaleja ja saanut (yllätys, yllätys) ympäripyöreitä vastauksia. Useimmat eivät edes yritä vaan äänestävät sitä puoluetta/ehdokasta kuin aina ennenkin.
Jaksamista!
Toivottelee Marja Leena

05.12.2014 22:56

On surullista miten me saastutamme luontoamme.
Me emme saa mitään tuloja ja hyötyä, joudumme siivoamaan ulkomaalaisten sotkut luonnostamme. Talvivaara on hyvä esimerkki. 100 miljoonien sotkut. Kiirreellisesti tehdä lakimuutos. Kaivosyhtiö maksaa sotkunsa, jonka he maksaa etukäteen. Ettei maksut tule pienituloisten maksettavaksi veroina. Huvittavaa touhua kun kaiken maailman jätejärjestelmiä vaaditaan rakentajilta.
Kaivosyhtiö voi vuorokaudessa saada sotkettua isoja vesistöjä. Ei voi kylpeä ei juoda vettä. Et voi tehdä kaivoa koska pohjavesi on saastunut. Mökkiläiset piilottelee omat tarpeensa suodatusjäjestelmään. Todella huvittavaa toimintaa.
Päättäjät ja lain laatijat panna henkilökohtaseen vastuuseen teoistansa.
Annina Sundqvist

06.12.2014 09:22

Komppaan Marja Leenaa. Kiitos kuitenkin sinulle Olavi suuresti!

08.12.2014 12:26

Jaksamista.

09.12.2014 17:53

Ehkäpä siksi, etteivät ihmiset ymmärrä miten hyödyllinen tällainen ryhmäkanne olisi, jos sellaisen salliva laki Suomeen saataisiin. Kannattaisiko yrittää tehdä yhteistyötä enempi muiden kaivosaktiivien ja ympäristöihmisten kanssa? Esimerkiksi yhteydenotto ja idean kertominen jonnekin Luontoliittoon päin voisi tuoda uutta potkua tähän upeaan hankkeeseesi.
Eko koulun käynyt

#7 Re:

02.02.2015 02:28

#6: -

Couppaan tätä. Ehdottomasti tämä tarvii enemmän julkisuutta, jotta porukka tajuaa mistä tässä on pohjimmiltaan kyse. Uskon myös että näinä vaikeina talous aikoina ajatellaan ensin valuuttaa ja sitten vasta luontoa. Ikävä kyllä itsekkin ajattelen tällä tavalla, vaikka pohjimmiltani luonnon ystävä olenkin.

Suosittelen että koetat saada jonkun median ottamaan vihiä tästä esim samalla kun talvivaaran kaivoksesta tehdään juttua, jolloin toimittajalla on hyvä syy ottaa asia esille.

Itseä sapettaa lähinnä valtion tollomaisuus hoitaa näitä asioita. Ymmärtäisin jos valtio hyötyisi isoilla summilla tästä kaivos hankkeesta, mutta ei kun lähinnä tuuppaa lisää rahaa myllyyn. Saneeraus päälle, muut osakkaat helvettiin, asiansa osaava porukka johtamaan firmaa. Loppu tuloksena työpaikkoja, valtiolle rahaa kaivos toiminnasta ja luontoa kunnioitettaisiin hiukan enemmän. Kun on rahaa niin voidaan pistää sitä luonnonsuojeluun enemmän. Kun on matti kukkarossa ei paljoa pysty tekemään.

tsemppiä!