Vammaisten henkilökohtaiseen apuun ja kuljetuspalveluihin liittyvät rajat korkeammalle


Vieras

#26

15.03.2016 05:23

Siksi, että itselläni on myös kulkumahdollisuus tapahtuminn, mutta ei esim. lääkäriin..mitäs jalaton huimauspotilas siellä tekis, maksakoon itse, jos saa siitä jotain iloa elämään...Se, että pääsisin edes paikkakuntani torille, ei onnistu iolman avustajaa. En kyllä ole edes hakenut, koska joka luukusta sanotaan että men sinne ja tänne, virkisty, jumppaa, harrasta jne. Ei ole varaa enää eikä henkisiä paukkuja hakea itsaelleni hakea mitään apua. En ole katkera, muttakuitenkin, olen viestittänyt tilanteestani riittävästi, mutyta tämä on vain minun osani tässä globalisaatiossa ja hyviä virkistyksiä ja osinkoja päättäjille!

Vieras

#27

15.03.2016 08:53

Koskee todellakin minun elämäni kulkua

Vieras

#28

15.03.2016 09:29

Myötätunnosta vammaisia kohtaan. Olen vammainen itsekkin. Minulla ei ole voimavaroja noin laajoihin harrastuksiin. Yhdenvertaisuus ja itsemääräämisoikeudet ovat aina kannatettavia. Liian usein joudumme syrjinnän kohteeksi.

Vieras

#29

15.03.2016 12:39

Koska läheiseni tarvitsee paljon apua.

Vieras

#30

15.03.2016 14:34

Teen työtä heidän parissaan ja tämä on taivaan tosi ettei näillä avuin pysty osallistumaan elämän hallintaan terveiden tavoin, kuten laissa sanotaan

Vieras

#31

15.03.2016 17:02

Mun on erityispoika joka tarvii

Vieras

#32

15.03.2016 22:03

Olen seurannut miten ystävääni kohdellaan. Hän kävi tapaamassa kuolevaa äitiään sairaalassa. Kaupunki uhkasi peruuttaa matkakortin koska on käyty sairaalassa. Eihän siellä ole mitään vastaanottoa ja lääkärikin takapäivystysringissä.
Tyty88

#33 Re: Tasa-arvoinen demokraattinen yhteiskunta

16.03.2016 02:20

#1: jokaisella vapaa oikeus tedä työtä ja tienata, suorastaan velvollisuus - Tasa-arvoinen demokraattinen yhteiskunta 

 Eipä kukaan ole tilaamalla tilannnu sairauttaan. Saa olla mielissään jos ihminen on terve. Aina törmää jossainpäin fiksuihin ihmisiin jotka on aina haukkumassa liikuntarajoitteisia ihmisiä. Minkä kukaan sairaudelleen ja avun tarpeilleen mahtaa..

Vai haluaisitko kenties ite jäähä vaan petille nukkumaan, jos sattuisit omaamaan liikuntarajoitteisuuden? Tuskinpa vaan. Kait sitä nyt jokaisella ihmisellä pitäis olla oikeus saaha se apu mitä tarvitsee. Olishan se hyvä jos liikuntarajoitteinenkin pääsis reissuille ja muutenkin elämää lähes tavallista elämää, mm. kotiaskareissa sun muissa rutiineissa.

 

Ei se oo keltään pois jos liikuntarajottaieiset/ tai vanhkukset/ muut apua tarvitsevat sais avustusta sen minkä tarvii.. Se raha menee sitte muihin turhiinkin juttuihin kuten johonkin  guggenheimiin sun muuhun yhtä turhaan/ herrojen taskuun.. Sikstoisekseen suomenvaltio ei kyllä muutenkaa auta pahemmin liikuntarajoitteisia. Tiiän sen ku mulla on itellä siitä kokemusta plus parilla muullakin ihmisellä.. Sain avustusta vaan 4 tuntia ma-pe  viikonloppuna ois vissiin pitäny painaa offi nappulaa, nimittäin silloin ei saanu edes sitä 4 tuntista avustusta, vaikka siihen ois ollu tarve, ja seki tuntimäärä on tosi pieni ihmiselle joka istuu pyörätuolissa ja tarvitsee apua siirtymisissä jne. Jouduin muuttaa pois suomesta, kun ei sielä saa apua. Että eipä sielä paljoa apua heru kenellekkään, että ei tarte ihmisten itkeä mistään rahoista sun muista!

 

Toivon syvästi, että tähän asiaan tulisi vielä joskus muutos, ja jokainen saisi sen avun minkä tarvitsee. Jokainen on sen ansainnu, että saa ja pystyy tekemään paremmin asioista hyvän avustuksen kera, eikä kenekään tarvitis jäähä kotiin kököttämään taikka petille, koska ei oo avustusta tarpeeks/ollenkaan..

 

Tsemppiä sielunsisarukset/ veljet <3

Tyty88

#34 Re: Re: Tasa-arvoinen demokraattinen yhteiskunta

16.03.2016 02:36

#33: Tyty88 - Re: Tasa-arvoinen demokraattinen yhteiskunta 

 Se unohtu vielä sanoa, että tämä kyseinen työ jopa työllistää ihmisiä. Ne jotka sanoo että se vaan ottaa, ovat väärässä, nimittäin tämä työ antaa myös paljon työpaikkoja ihmisille. Ihmisiä tyällistyy samalla myös.


Vieras

#35

16.03.2016 15:42

juuri siksi et tässä maassa sorsitaan aina heikompia lapset,vanhukset ,vammaiset ,työttömät ja yleensäkin kaikkia jotka ei pysty pistää hanttiin pitäisi muistaa että se voi olla itselläänkin edessä niin päättäjillä kuin aviksilla että tarvitsee apua silloin voisi olla toinen ääni kellossa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vieras

#36

16.03.2016 17:16

Olen täysin samaa mieltä.
x

#37

17.03.2016 14:22

Itsekin harrastaisin mielelläni vaikka mitä ja taksilla ajelisin kuin ministeri, mutta kun työ vie vapaa-ajan ja palkasta ei sairaassa hyysäysyhteiskunnassa jää käteen mitään. Nostetaan ihmeessä veroja, että vammaiset ja matut saavat harrastaa senkin edestä. Taidanpa itsekin hommata työkyvyttömyyseläkkeen ja osallistua bileisiin.


Vieras

#38

17.03.2016 17:56

Koska se 30 h/kk EI todellakaan riitä mihinkään. Olen monelta kuullut, että varsinkin Helsingissä jatkuvasti rikotaan lakia ja myönnetään vain se 30 h/kk kotona asuvalle kehityvammaiselle tai autistille, vaikka tarve olisi paljon suurempi. Ei ole oikein, että terveet ja vammattomat saa harrastaa niin paljon kuin haluavat, mutta vammainen eristetään neljän seinän sisään. Oikeutta vammaisille - erityisesti autisteille ja kehitysvammaisille!

Vieras

#39

18.03.2016 14:09

Koska Hallituksella ei ole mitään rajaa näille leikkauksille, jotka kohdistuvat heikompiosaisiin henkilöihin. Kunpa tällä adressilla voitaisiin saada Herrojen silmät, korvat ja SYDÄN aukeamaan ja poistamaan nämäkin, suunnitteilla olevat heikennykset/leikkaukset.

Vieras

#40

21.03.2016 04:41

Toimin henkilökohtaisena avustajana, joten olen jo pitkään seurannut kuinka vaikeata on järjestää virikkeellistä elämää kun ei ole samassa asemassa kuin terveet, jotka pääsevät liikkumaan ilman toisten apua. Siksi tarvitaan avustajan tunteja myös virkistys toimintaan ja myös matkustamisen kuluihin.

Vieras

#41

21.03.2016 09:17

Olen itsekin Vantaan säästöjen uhri, - virkistystunteja myönnetty 10. Eihän ne mihinkään riitä. Tarkottanee sitä ettei 65 vuotiaan enää tarvitse harrastaa, saati virkistyä...

Vieras

#42

24.03.2016 10:41

Esitys on ihmisarvoa alentavaa!

Vieras

#43

28.03.2016 09:14

Kuljetuspalvlun matkat joka on minulla 18 ei riitä mihinkään. Sitä saa laskea hyvinkin tarkasti miten matkoja käyttää. Kelakin ryppyilee kelakyydeistä niin kotiin sitä jää eikä edes pääse lääkäriin.