Tuen Ahmoon koulun säilyttämistä!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Tuen Ahmoon koulun säilyttämistä!.


Vieras

#251 Re: Re:

12.05.2015 14:13

#250: - Re:  

 NYT KAIKKI JYTKYTTÄMÄÄN AHMOON KOULUN PUOLESTA, JYTKY-JYTKY-JYTKYTI-JYTKY!


Vieras

#252 Re:

12.05.2015 14:33

#249: -  

 Ja tarkoitus ei ollut siis arvostella näitä haastateltuja perheitä vaan tätä journalismia. Tunnen näistä perheistä toisen ja kunnioitan heidän päätöstä kun haluavat lapsensa Nyhkälään, ihmiset ovat erilaisia erilaisine toiveineen.

ehkä vähän tuhma

#253

12.05.2015 15:56

Soini on mun työkaverin serkku. Kyllähän se jytkyn haistaa, varmasti tulee paikalle jos asian faktat kohtaa hänen arvomaailman kanssa


Vieras

#254 Re:

12.05.2015 16:42

#253: ehkä vähän tuhma -  

 Hei nyt sanot että kysyy sitä tänne? Se olis niin jytkyjen jytky! Kyllä kytkyt jäis jytkyn alle!


Vieras

#255 Re: Re:

12.05.2015 17:47

#254: - Re:  

 Puhelinlangat jytkyy ja taivaalla loistaa kuu. Ahmoolaiset paljastaa kytkyy ja alaspäin kääntyy suhmuroijan suu. Ei, ei ei en sitä salaa, timo kohta tänne palaa, suhmuroiden paljastaminen on hänen toimi. Onhan hän soini.


Vieras

#256 Jäävien jäävi

13.05.2015 08:48

Koskikiinteistöt

 

Tässä on ollut monista kytkykaupoista puhe ja tuntuu näitä tulevan enemmänkin esille. Kaupunki vuokraa Veturitilat koulukäyttöön ja kappas vaan keneltä, Koskikiinteistöltä, jonka päättäjissä näyttääkin olevan samat heput kuin kaupunkimme päättäjinä. KNäin ollen kyseiset henkilöt ovatkin siis jäävejä osallistumaan koko valtuuston äänestykseen liittyen Ahmoon koulun lakkauttamista.  

Hyväveli-toimintaa, sulle-mulle jne...


Vieras

#257 Re: Jäävien jäävi

13.05.2015 16:40

#256: - Jäävien jäävi 

 Ei tsiisus. Onks toi totta. Kuka/ketkä on kyseessä? Vai otetaanko arvausleikki. Valtuuston puheenjohtaja? Hänellä ei oo mitään järkevää perustelua ahmoon koulun sulkemiselle, joten se puhuisi kytkyn puolesta.

Ilmeisesti tulee tosiaan käymään niin että vuoden päästä nyhkälä todetaan ahtaaks ja veturissa olevat luokat jää veturiin. Mitäs sitten tehdään? Uus koulu Ahmoolle? Ei sentään, nostetaan veturin vuokraa.


Vieras

#258 Re: Re: Jäävien jäävi

13.05.2015 19:44

#257: - Re: Jäävien jäävi 

Jos on pienikin epäilys, että asiasta päättävälle tai hänen läheiselleen on etua, tai muuta hyötyä, tai hän liittyy päätettävään asiaan, hänen tulee itse jäävätä itsensä.  Huom, vain epäilys riittää.  Monet poliittiset ryhmät kertovat avoimesti sitoumuksensa jo nyt.

Urbaanisanakirja sanoo:

Jääviys on monille suomalaispoliitikoille tuntematon käsite, sillä tarkoitetaan sitä, että henkilö on tietyistä syistä, kuten vaikkapa sukulaisuussuhteista johtuen, esteellinen osallistumaan päätöksentekoon jossain asiassa


Vieras

#259

14.05.2015 04:55

Kiitos Vasemmistoliitolle vetoomuksesta!


Vieras

#260 Re: Re: Re: Jäävien jäävi

14.05.2015 06:05

#258: - Re: Re: Jäävien jäävi 

 Toi pitäisi olla ihan selvä juttu, vaan ei aina kuitenkaan ole... Voisitteko paljastaa nimiä?


Vieras

#261 Re: Re: Re: Re: Jäävien jäävi

14.05.2015 07:41

#260: - Re: Re: Re: Jäävien jäävi 

 No mä oon kuullut että Mika Tallgrenilla ja Risto Sintosella on kytköksiä tohon yritykseen joka omistaa Veturin tilat. Tää on kuulopuhetta että jos jollain on ihan oikeeta tietoa. Mutta ihan selväähän se on että heidän pitäisi jäädä pois näihin kouluasioihin liittyvistä äänestyksistä ja muista jos huhupuheet pitää paikkaansa.


Vieras

#262

14.05.2015 10:30

Toi linkki ohjaa sen firman tietoihon, näyttää Tallu ja Sintonen siellä olevan jäseninä. 


Vieras

#263

14.05.2015 21:53

Hiukka huolestuttavaa, jos tai siis kun Karkkilassa näitä asioia hoidetaan tähän malliin.


Vieras

#264 Re: Re: Re: Re: Re: Jäävien jäävi

14.05.2015 21:57

Koskikiinteistöt

 Ton linkin takaa löytyy tiedot. 7/2013 alkaen ovat olleet jäseniä...eiköhän hyvin pian tämän jälkeen ole tehty sopparit Veturikoululle vuokrattavista tiloista...


Vieras

#265 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jäävien jäävi

15.05.2015 03:36

#264: - Re: Re: Re: Re: Re: Jäävien jäävi 

 Mulla on menny ihan täysin luottamus tohon Tallgreniin. Ennen ajattelin et se vois hoitaa asioita maalaisjärjellä. Sanotaan et kun valtuusto vaihtuu neljän vuoden  välein, niin herrasmiessopimuksia ja muitakin on vaikee noudattaa. Kun siis uus valtuusto voi olla ihan eri linjalla ja tehdä ihan erilaisia päätöksiä ku edellinen. Mutta toi Tallgrenihan on ollut valtuustossa jo sillon kun Haukkamäen js Tuorilan koulujen kunnostamisista on päätetty. Että se ei kyllä voi vedota että aiemmin on sovittu Ahmoon kunnostuksesta, mutta nyt on uus valtuusto.


Vieras

#266 Re:

15.05.2015 07:28

#263: -  

Ei jessus.  Näin minä palvelen äänestäjiä...  Muutenkin tää tuntuu menevän niin, että päättäjät unohtaa vaalilupauksensa jne, vaikka niittenhä pitäis edustaa äänestäjiensä kantaa.  En tiedä onko tää kysyinen tyyppi valtuustossa (mä en ainakaan oo äänestänyt).


Vieras

#267

15.05.2015 12:54

Musta Karkkilan Tienoon juttu ei ollut todellakaan Nyhkälä-myönteinen. AF oli ensin haastatellut sivistysjohtajaa, joka kertoi kertoi luokkienmuodostamisperiaatteista, jonka jälkeen oli taksiyrittäjän kommentointia, joka oli  täysin vastakohtainen. Nujerrettiin siv.johtajan antama info. Tiedoksi, että ekaluokkalalaisilla on viikossa monta jakotuntia ja esim. oman lapseni ollessaan viime vuonna ekalla (ei Nyhkälässä,  vaan eräässä toisessa koulussa), joutui eri ryhmään parhaan kaverinsa ja muiden ennestään tuttujen kanssa. Hänellä oli vain yksi aamu ja yksi iltapäivä samat kouluajat näiden ystäviensä kanssa. Perusteita tälle ei sen kummemmin ollut, eikä onnistunut vaihtokaan.


Vieras

#268 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jäävien jäävi

15.05.2015 17:51

#265: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jäävien jäävi 

 Mä en ymmärrä miten tollaset suhmurat voi olla tän kaupungin puikoissa! Ja sitten vielä kaupunginjohtaja siihen päälle! Eikö ihmisiä oikeesti huolestuta yhtään? Kiitän Vasemmistoliittoa vetoomuksesta.


Vieras

#269 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jäävien jäävi

15.05.2015 17:57

#265: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jäävien jäävi 

 Ja jotenkin huvitti kun oli eduskuntavaalit niin hän hehkutti kuinka hänellä on eniten kokemusta Karkkilan ehdokkaista... Sinänsä tuo ei kyllä hirmunen meriitti ole että on saanu Karkkilan tähän jamaan... Jytkyti-jytkyti jytkytti jytky...


Vieras

#270

15.05.2015 18:53

Esteellisyys eli jääviys viittaa virkatehtävissä esiintyvään eturistiriitaan. Se tarkoittaa virkamiehen tai luottamushenkilön sopimattomuutta osallistua asian käsittelemiseen tai ratkaisemiseen. Esteellisyys rikkoo hallinnon objektiviteettiperiaatetta, joka pyrkii turvaamaan hallintopäätöksen tai hallinnollisen menettelyn oikeellisuuden, puolueettomuuden ja objektiivisuuden.

Esteellisyys syntyy, mikäli virkamies tai luottamushenkilö on sellaisessa suhteessa käsiteltävään asiaan tai sen asianosaisiin, joka saattaa vaarantaa hänen puolueettomuutensa. Esteellisyyttä ei arvioida konkreettisesti vaan riittää, että puolueettomuus on objektiivisesti ajatellen saattanut vaarantua.

Esteellisyydestä seuraa, että esteellinen henkilö ei voi olla päättämässä asiasta, osallistua asian käsittelyyn eikä edes olla läsnä asiaa käsiteltäessä. Poikkeuksena läsnäolokieltoon on kunnanvaltuusto, jonka kokoukset ovat kaikille julkisia.

Esteellisen henkilön osallistuminen asian käsittelyyn on menettelyvirhe.


Vieras

#271

15.05.2015 18:54

suhmuroida

on sana, jota käytetään tiedotusvälineissä paljon, ilman että kukaan tietää, mitä se täsmälleen tarkoittaa. Tämä johtunee sanan luonteesta. Suhmurointi on epämääräistä toimintaa, ei ehkä suorastaan rikollista, mutta kuitenkin moraalitonta omien etujen ajamista hämäräperäisin keinoin. Poliitikot tietysti suhmuroivat jatkuvasti, mutta suhmurointia esiintyy paljon myös liike-elämässä.


Vieras

#272 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jäävien jäävi

15.05.2015 19:26

#269: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jäävien jäävi 

 Samaa kans oon miettinyt sillon kun kuuntelin tän yhden hehkutusta kokemuksesta. Olis vaan ollu hiljaa, niin olis vaalit voinu mennä paremmin. En oikeen ymmärrä, minkä asian hän kokee olevan nyt paremmin kuin vaikka viis vuotta sitten. Alamäkeenhän Karkkila on menossa ja kovaa vauhtia. Mutta antaa mennä vaan kun on alamäki. Ja Ahmoon koulun lakkautuspuheet antaa lisävauhtia.


Vieras

#273

16.05.2015 14:33

Huvittavaa miten jotkut valtuutetut menevät tuolla kylillä seinänvieriä pitkin ettei vaan tarvii moikata tai mitään. Mulle on muutkin sanoneet että kun ennen on moikattu niin nyt ei enää. Että nyt on valtuutetut suivaantuneet koulun puolustajille vaikka jotenkin ajattelisi että asiat olisi toisinpäin. Pisteet kotiin veti täällä parjattu "bussikuski", joka saapui koululle kun valtuutettuja sinne pyydettiin, vaikka hänen mielipiteensä koulusta oli tiedossa. Hienoa että tuli, vaikka varmasti ei ollut mukava keikka. Joku edes on suoraselkäinen. 


Vieras

#274 Re:

16.05.2015 17:43

#273: -  

 Ai nyt mä tajuun tän bussikuskiläpän. Pointsit joo hänelle, että kuuntelee asian molemmat puolet.


Vieras

#275 Re:

17.05.2015 05:41

#270: -  

 Onko sellainen henkilö, joka väittää ahmoolaisia juopoiksi, esteellinen käsittelemään asiaa valtuustossa? Onko hänellä asenne, joka estää asian puolueettoman käsittelyn? Hänelle esitettiin perustelut koulun säilyttämiseksi ja hän sanoi, ettei esittelyn jälkeen muistanut niistä yhtäkään. Ei ilmeisesti ole edes kiinnostunut katsomaan asiaa siltä kantilta, että koulu säilytettäisiin, koska juopot eivät koulua tarvitse.