Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle..


Vieras

#476

07.03.2016 12:49

Koulukiusaamiseen olisi puuttava kovemilla otteilla. Joka kiusaa erotettava määräaikaisesti koulusta ja siirrettävä toiseen kouluun. Melkein aina kiusattu joutuu muuttamaan eri kouluun, se on väärin. Tuntuu siltä kiusattu on vähän paremasta perheestä niin katsotaan läpi sormien eikä puututa ajoissa. Kuinka moni nuori on riistänyt omakätisesti hengen. Vanhemmat ei selviä koskaan lapsensa kuolemasta.

Vieras

#477

07.03.2016 12:50

Koulukiusaaminen pitäis loppua !

Vieras

#478

07.03.2016 13:31

Vanhin poikani työkyvyttömyys eläkkeellä koulukiusaamisen seurauksena tuli pelkotiloja ym psyykkisiä vaivoja.

Vieras

#479

07.03.2016 13:35

Serkku-poika tehnyt vuonna -87 itsemurhan kiusaamisen vuoksi, vain yhdeksän vuotiaana.
Seppo Lehikoinen

#480

07.03.2016 13:43

Koulukiusattu olin minäkin, köyhästä kodista, liian hyväntahtoinen ja siksi arka ja puolustuskyvytön. Joka ikinen päivä sai pelätä fyysistä väkivaltaa - haukkuminen ja muu vitt*ilu ei minua enää satuttaneet. Kerran päätin tehdä siitä lopun, ja kähvelsin ukkini puukon "KOULUKAVERIKSENI". Olin päättänyt, että jos kimppuuni käydään, niin puolustaudun puukon avulla. Oliko joku varjelus vai mikä lie, sinä päivänä sain olla rauhassa ja illalla ukkini alkoi kaivata kadonnutta puukkoaan. 

Näin jälkeenpäin olen ollut kiitollinen, että kaikki päättyi näin onnellisesti, vaikka olinkin edelleen rääkätty melkein koko kouluaikani. Eipähän näin vanhoilla päivilläni ole henkirikosta omallatunnolla....


Vieras

#481

07.03.2016 15:13

Olen myös itse joutunut kiusaamisen kohteeksi yläasteella... Toivon ettei yksikään lapsi joudu kokemaan samaa. Omille lapsilleni olen sanonut ettei ketään saa kiusata ja että jos itse joutuu kiusatuksi, siitä pitää kertoa aikuisille <3 voimia teidän perheelle <3

Vieras

#482

07.03.2016 15:27

Olen kokenut itse ja seurannut itse vierestä kiusamista. Omalla kohdalla tämä tapahtui kyllä vasta armeijassa.
Yhteinen nimittäjä kaikelle näkemälleni. Kiusaamista vähätellään ja asiaan pitäisi puuttua todella vakavin sanktioin. Ilman varoitusta koulusta erotus määräajaksi tms.
Kova kovaa vastaan!

Vieras

#483

07.03.2016 16:50

Kenenkään ei pitäisi joutua koulukiusaamisen uhriksi

Vieras

#484

07.03.2016 17:09

TOIVON ETTÄ TÄSTÄ ON APUA KUN IHMISET ALLEKIRJOITTAA ,JAKAA OTTAVAT KANTAA,SAATAISIIN KOULUKIUSAAMINEN LOPPUMAAN JA VANHEMMAT TAJUAMAAN ETTÄ HEIDÄN KULLANMURUT TEKEE TÄTÄ. JÄRKYTTÄVÄÄ KUN NOIN NUORISTA TULI MURHAAJIA, TOIVOTAVASTI SAAHAAN SELVILE KEITÄ OVAT JA KOULUN PORUKKA TAJUAMAAN ASIAN VAKAVUUDEN. VANHEMMILLE VOIMIA JA LAPSILLE ERIKOISESTI <3


Vieras

#485

07.03.2016 18:04

Koulukiusaaminen on aina väärin.

Vieras

#486

07.03.2016 19:48

Minua kiusaattiin itseäni ala-asteella 3v. Se oli elämäni raskainta aikaa. Kiusaajat vastuuseen ja heti kiusatun luokan eteen koko luokalle kertomaan miksi kiusaa ja mitä aikoo jatkossa tehdä asialle. Vanhemmille tieto wilmaan heti eikä huomenna.

Vieras

#487

07.03.2016 21:34

Koska olen itse ollut koulukiusattu nuorena.Tarina järkytti.minua.

Vieras

#488

07.03.2016 21:35

Koska koulukiusaamisen pitäisi loppua. Itseäni on myös koulukiusattu ja se jättää jälkensä ja vaikuttaa vielä myöhemmälläkin iällä kiusattuun ihmiseen.

Vieras

#489

07.03.2016 21:51

Itseäni on kiusattu koko yläasteen ajan ja tiedän miten vaikeaksi ja suljetuksi se tekee nuoren elämän, jolla ei ole työkaluja sen työstämiseen eikä uskallusta tuoda sitä ilmi pelon takia.

Tunnistin myös aikanaan omassa pojassani muutoksen ja rohkaisin häntä puhumaan asioista. Totesin myös samalla tämän Ihan Kiva -järjestelmän olevan todellakin vaan ihan kiva :( Vaatimalla asioita, kiusaaminen kuitenkin lopulta loppui ja pojan elämä helpottui.

Vieras

#490

07.03.2016 21:53

Koskettava asia ja niin jumalattoman väärin että jotkut pitävät oikeutena kiusata jotakuta toista!

Vieras

#491

07.03.2016 21:54

Oma tyttäreni on ollut koulukiusattu ja sairastunut sen seurauksena syömishäiriöön, masennukseen ja paniikkihäiriöön. Ennen niin sosiaalinen ja iloinen tyttö muuttui ahdistuneeksi ja araksi! Innolla odotetusta yläasteestakin tuli hänelle kiusaamisen vuoksi vankila. Tuska purkautui mm. itsensä vahingoittamisen, jonka seurauksena hän oli joitakin viikkoja hoidossa nuorten psykiatrisella osastolla. Se tunne, kun näkee oman lapsensa tuskan ja olisi valmis tekemään mitä tahansa saadakseen sen pois!!! Meidän aikuisten tulee tehdä KAIKKEMME saadaksemme koulukiusaaminen - ja yleensäkin kiusaaminen- toisten nälviminen, pilkkaaminen, porukasta ulos jättäminen, henkinen ja fyysinen väkivalta jne. jne. LOPPUMAAN!!!!


Vieras

#492

08.03.2016 03:59

Jokaisella koululaisella pitää olla turvallista ja mukavaa koulussa ja voi hymyssä suin lähteä aamuisin opin tielle ilman pelkoa ja jännitystä.

Vieras

#493

08.03.2016 05:31

Olin itse koulukiusattu, omat lapset nyt kouluikäisiä

Vieras

#494

08.03.2016 06:26

Tämä azia on tärkeä!

Vieras

#495

08.03.2016 07:06

Erittäin tärkeä ja ajankohtainen asia!

Vieras

#496

08.03.2016 11:44

Koulussa on paljon kiusaamista. Olemme vammaisjärjestössä keskustelleet paljon asiasta ja valmiina lähtemään kertomaan asiasta koska myös vammaisia lapsia kiusataan

Vieras

#497

08.03.2016 16:46

Koska oma tyttäreni on ollut koulukiusattu jo 4 vuotta ja mukana on myös väkivaltaa.. KAMALAA ja kaikki vaan "pyörittelevät" päätään, eikä kukaan OIKEASTI tee mitään..!!!!! Kouluakin vaihdettu jo 2 kertaa..

Vieras

#498

09.03.2016 07:39

koska minun tytönpoika on koulussa ja häntäkin kiusataan monesti, hän puolustaa itseään ihan hyvin ainut mikä on huonoa että opettajat näkevät kun hän puolustaa itseään niin siihen otetaan heti kantaa mut kun häntä kiusataan ei tehdä asian hyväksi muuta kuin pyydetään anteeksi ja sama jatkuu
Vierailija 13

#499

09.03.2016 07:51

Meillä kanssa lapsi kokenut kiusaamista koulussa. Kun asian olen koululla ottanut puheeksi, niin vastaus on , että lapset vain leikkii ja ei ole opettaja eikä ulkovalvojat huomanneet. Kun viimein tajusimme , että myös opettaja oli ongelma eli ei puuttunut ja pyyhkäisi maton alle sekä syytteli aina lapsia holtittomasti välittämättä ottaa selville kuka teki mitä ja miksi. Lapset kokivat opettajan käytöksen epäoikeudenmukaisena. Kun sitten alkoi kuulua että "opettaja huutaa", "en tahdo mennä kouluun", "kukaan ei kuuntele" ja itkun kanssa usein koulusta tullut. Koululta saa vastaukseksi, että opettaja on pätevä ja lapset vain leikkii ja tappelu tilanteista sanotaan, että "lapset on lyöneet kättä päälle ja asia sovittu" , vaan kun ei ole, tilanteet jatkuvat. Sitten lopulta oli vaihtoehtona siirto luokasta pois, kun eihän opettajalle tarvii mitään tehdä eikä vanhempien tarvitse tavata toisiaan asioiden selvittämiseksi. Eli koulu ei tehe mitään korjatakseen tilannetta, mutta myöskään vanhempien ei haluta puuttuvan asioihin. KIVA -koulu, joopa joo.  Kun sitten lapsi siirrettiin, niin lapsi kutsuttiin rehtorin huoneeseen tämän hänen opettajansa kanssa ja lapselle kerrottiin siirrosta. Vanhempia ei kutsuttu paikalle vaan meille soitetiin kun olivat kokouksensa pitäneet (lapsi 9 v). Lapselle oli sanottu, mitä hän saa sanoa, jos joku häneltä kysyy miksi siirretty luokasta pois -- joskus vain vaihdetaan luokkaa-- oli se mitä hän sai sanoa. 

Meitä vanhempia ei siis pyydetty paikalle ja lapselle laitettiin sanat suuhun. Meitä ei myöskään haluttu kuunnella. Kun met halusimme kertoa juurta jaksain kaiken mitä  lapsi on kokenut koulussa ja mitä met vanhemmat olemme olleet todistamassa. Meille sanottiin, että se ei kuulu enää tähän ja asiatkan on nyt hoidettu, kun lapsi siirretään.

Kun sitten siirto tapahtui vuorokaudessa, niin meille ei järjestetty aikaa selvittää uudelle opettajalle lapsen asioita. Olisimme sen kokoontumisen halunneet, jotta uusi opettaja olisi tiennyt lapsen taustan ja jotta lapselle saataisiin turvaverkko kiusaamista vastaan. Tämä ei kuulemma ole tarpeellista kun " näitä siirtojahan tehdään vähän väliä ja hyvin net sujuu" "tämä on ihan tavallinen käytäntö".  Lasta ei tarvitse kuunnella eikä vanhempia. Asiahan on nyt koulun osalta hoidettu.

Noh lapsellamme on sairauksia, joita ei siis huomioitu. Eihän uuden opettajan tarvitse tietää, että lapsen allergia voi johtaa ikäviin seuraamuksiin ja että lapsi pitää tarvittaessa kuljettaa sairaalaan. Entä jos en olisi uudelle opettajalle tietoa saanut ja jotain olisi jo tuon ensimmäisen päivän aikana sattunut, kuka on vastuussa?!

Jos lapsen kiusaaminen yhä jatkuu, niin kuka on vastuussa? Pitääkö vahempien alkaa päivystää kouluilla, jotta lasten koulupäivä saadaan turvattua?


Vieras

#500

09.03.2016 08:22

Olen itse koulukiusattu, joten luonnollista, että allekirjoitan.