Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle.
Ota yhteyttä adressin tekijään
Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Koulukiusaamisen lopettamiseksi. Tomin muistolle..
Vieras |
#47607.03.2016 12:49Koulukiusaamiseen olisi puuttava kovemilla otteilla. Joka kiusaa erotettava määräaikaisesti koulusta ja siirrettävä toiseen kouluun. Melkein aina kiusattu joutuu muuttamaan eri kouluun, se on väärin. Tuntuu siltä kiusattu on vähän paremasta perheestä niin katsotaan läpi sormien eikä puututa ajoissa. Kuinka moni nuori on riistänyt omakätisesti hengen. Vanhemmat ei selviä koskaan lapsensa kuolemasta. |
Vieras |
#47707.03.2016 12:50Koulukiusaaminen pitäis loppua ! |
Vieras |
#47807.03.2016 13:31Vanhin poikani työkyvyttömyys eläkkeellä koulukiusaamisen seurauksena tuli pelkotiloja ym psyykkisiä vaivoja. |
Vieras |
#47907.03.2016 13:35Serkku-poika tehnyt vuonna -87 itsemurhan kiusaamisen vuoksi, vain yhdeksän vuotiaana. |
Seppo Lehikoinen |
#48007.03.2016 13:43Koulukiusattu olin minäkin, köyhästä kodista, liian hyväntahtoinen ja siksi arka ja puolustuskyvytön. Joka ikinen päivä sai pelätä fyysistä väkivaltaa - haukkuminen ja muu vitt*ilu ei minua enää satuttaneet. Kerran päätin tehdä siitä lopun, ja kähvelsin ukkini puukon "KOULUKAVERIKSENI". Olin päättänyt, että jos kimppuuni käydään, niin puolustaudun puukon avulla. Oliko joku varjelus vai mikä lie, sinä päivänä sain olla rauhassa ja illalla ukkini alkoi kaivata kadonnutta puukkoaan. Näin jälkeenpäin olen ollut kiitollinen, että kaikki päättyi näin onnellisesti, vaikka olinkin edelleen rääkätty melkein koko kouluaikani. Eipähän näin vanhoilla päivilläni ole henkirikosta omallatunnolla.... |
Vieras |
#48107.03.2016 15:13Olen myös itse joutunut kiusaamisen kohteeksi yläasteella... Toivon ettei yksikään lapsi joudu kokemaan samaa. Omille lapsilleni olen sanonut ettei ketään saa kiusata ja että jos itse joutuu kiusatuksi, siitä pitää kertoa aikuisille <3 voimia teidän perheelle <3 |
Vieras |
#48207.03.2016 15:27Olen kokenut itse ja seurannut itse vierestä kiusamista. Omalla kohdalla tämä tapahtui kyllä vasta armeijassa. Yhteinen nimittäjä kaikelle näkemälleni. Kiusaamista vähätellään ja asiaan pitäisi puuttua todella vakavin sanktioin. Ilman varoitusta koulusta erotus määräajaksi tms. Kova kovaa vastaan! |
Vieras |
#48307.03.2016 16:50Kenenkään ei pitäisi joutua koulukiusaamisen uhriksi |
Vieras |
#48407.03.2016 17:09TOIVON ETTÄ TÄSTÄ ON APUA KUN IHMISET ALLEKIRJOITTAA ,JAKAA OTTAVAT KANTAA,SAATAISIIN KOULUKIUSAAMINEN LOPPUMAAN JA VANHEMMAT TAJUAMAAN ETTÄ HEIDÄN KULLANMURUT TEKEE TÄTÄ. JÄRKYTTÄVÄÄ KUN NOIN NUORISTA TULI MURHAAJIA, TOIVOTAVASTI SAAHAAN SELVILE KEITÄ OVAT JA KOULUN PORUKKA TAJUAMAAN ASIAN VAKAVUUDEN. VANHEMMILLE VOIMIA JA LAPSILLE ERIKOISESTI <3 |
Vieras |
#48507.03.2016 18:04Koulukiusaaminen on aina väärin. |
Vieras |
#48607.03.2016 19:48Minua kiusaattiin itseäni ala-asteella 3v. Se oli elämäni raskainta aikaa. Kiusaajat vastuuseen ja heti kiusatun luokan eteen koko luokalle kertomaan miksi kiusaa ja mitä aikoo jatkossa tehdä asialle. Vanhemmille tieto wilmaan heti eikä huomenna. |
Vieras |
#48707.03.2016 21:34Koska olen itse ollut koulukiusattu nuorena.Tarina järkytti.minua. |
Vieras |
#48807.03.2016 21:35Koska koulukiusaamisen pitäisi loppua. Itseäni on myös koulukiusattu ja se jättää jälkensä ja vaikuttaa vielä myöhemmälläkin iällä kiusattuun ihmiseen. |
Vieras |
#48907.03.2016 21:51Itseäni on kiusattu koko yläasteen ajan ja tiedän miten vaikeaksi ja suljetuksi se tekee nuoren elämän, jolla ei ole työkaluja sen työstämiseen eikä uskallusta tuoda sitä ilmi pelon takia. Tunnistin myös aikanaan omassa pojassani muutoksen ja rohkaisin häntä puhumaan asioista. Totesin myös samalla tämän Ihan Kiva -järjestelmän olevan todellakin vaan ihan kiva :( Vaatimalla asioita, kiusaaminen kuitenkin lopulta loppui ja pojan elämä helpottui. |
Vieras |
#49007.03.2016 21:53Koskettava asia ja niin jumalattoman väärin että jotkut pitävät oikeutena kiusata jotakuta toista! |
Vieras |
#49107.03.2016 21:54Oma tyttäreni on ollut koulukiusattu ja sairastunut sen seurauksena syömishäiriöön, masennukseen ja paniikkihäiriöön. Ennen niin sosiaalinen ja iloinen tyttö muuttui ahdistuneeksi ja araksi! Innolla odotetusta yläasteestakin tuli hänelle kiusaamisen vuoksi vankila. Tuska purkautui mm. itsensä vahingoittamisen, jonka seurauksena hän oli joitakin viikkoja hoidossa nuorten psykiatrisella osastolla. Se tunne, kun näkee oman lapsensa tuskan ja olisi valmis tekemään mitä tahansa saadakseen sen pois!!! Meidän aikuisten tulee tehdä KAIKKEMME saadaksemme koulukiusaaminen - ja yleensäkin kiusaaminen- toisten nälviminen, pilkkaaminen, porukasta ulos jättäminen, henkinen ja fyysinen väkivalta jne. jne. LOPPUMAAN!!!! |
Vieras |
#49208.03.2016 03:59Jokaisella koululaisella pitää olla turvallista ja mukavaa koulussa ja voi hymyssä suin lähteä aamuisin opin tielle ilman pelkoa ja jännitystä. |
Vieras |
#49308.03.2016 05:31Olin itse koulukiusattu, omat lapset nyt kouluikäisiä |
Vieras |
#49408.03.2016 06:26Tämä azia on tärkeä! |
Vieras |
#49508.03.2016 07:06Erittäin tärkeä ja ajankohtainen asia! |
Vieras |
#49608.03.2016 11:44Koulussa on paljon kiusaamista. Olemme vammaisjärjestössä keskustelleet paljon asiasta ja valmiina lähtemään kertomaan asiasta koska myös vammaisia lapsia kiusataan |
Vieras |
#49708.03.2016 16:46Koska oma tyttäreni on ollut koulukiusattu jo 4 vuotta ja mukana on myös väkivaltaa.. KAMALAA ja kaikki vaan "pyörittelevät" päätään, eikä kukaan OIKEASTI tee mitään..!!!!! Kouluakin vaihdettu jo 2 kertaa.. |
Vieras |
#49809.03.2016 07:39koska minun tytönpoika on koulussa ja häntäkin kiusataan monesti, hän puolustaa itseään ihan hyvin ainut mikä on huonoa että opettajat näkevät kun hän puolustaa itseään niin siihen otetaan heti kantaa mut kun häntä kiusataan ei tehdä asian hyväksi muuta kuin pyydetään anteeksi ja sama jatkuu |
Vierailija 13 |
#49909.03.2016 07:51Meillä kanssa lapsi kokenut kiusaamista koulussa. Kun asian olen koululla ottanut puheeksi, niin vastaus on , että lapset vain leikkii ja ei ole opettaja eikä ulkovalvojat huomanneet. Kun viimein tajusimme , että myös opettaja oli ongelma eli ei puuttunut ja pyyhkäisi maton alle sekä syytteli aina lapsia holtittomasti välittämättä ottaa selville kuka teki mitä ja miksi. Lapset kokivat opettajan käytöksen epäoikeudenmukaisena. Kun sitten alkoi kuulua että "opettaja huutaa", "en tahdo mennä kouluun", "kukaan ei kuuntele" ja itkun kanssa usein koulusta tullut. Koululta saa vastaukseksi, että opettaja on pätevä ja lapset vain leikkii ja tappelu tilanteista sanotaan, että "lapset on lyöneet kättä päälle ja asia sovittu" , vaan kun ei ole, tilanteet jatkuvat. Sitten lopulta oli vaihtoehtona siirto luokasta pois, kun eihän opettajalle tarvii mitään tehdä eikä vanhempien tarvitse tavata toisiaan asioiden selvittämiseksi. Eli koulu ei tehe mitään korjatakseen tilannetta, mutta myöskään vanhempien ei haluta puuttuvan asioihin. KIVA -koulu, joopa joo. Kun sitten lapsi siirrettiin, niin lapsi kutsuttiin rehtorin huoneeseen tämän hänen opettajansa kanssa ja lapselle kerrottiin siirrosta. Vanhempia ei kutsuttu paikalle vaan meille soitetiin kun olivat kokouksensa pitäneet (lapsi 9 v). Lapselle oli sanottu, mitä hän saa sanoa, jos joku häneltä kysyy miksi siirretty luokasta pois -- joskus vain vaihdetaan luokkaa-- oli se mitä hän sai sanoa. Meitä vanhempia ei siis pyydetty paikalle ja lapselle laitettiin sanat suuhun. Meitä ei myöskään haluttu kuunnella. Kun met halusimme kertoa juurta jaksain kaiken mitä lapsi on kokenut koulussa ja mitä met vanhemmat olemme olleet todistamassa. Meille sanottiin, että se ei kuulu enää tähän ja asiatkan on nyt hoidettu, kun lapsi siirretään. Kun sitten siirto tapahtui vuorokaudessa, niin meille ei järjestetty aikaa selvittää uudelle opettajalle lapsen asioita. Olisimme sen kokoontumisen halunneet, jotta uusi opettaja olisi tiennyt lapsen taustan ja jotta lapselle saataisiin turvaverkko kiusaamista vastaan. Tämä ei kuulemma ole tarpeellista kun " näitä siirtojahan tehdään vähän väliä ja hyvin net sujuu" "tämä on ihan tavallinen käytäntö". Lasta ei tarvitse kuunnella eikä vanhempia. Asiahan on nyt koulun osalta hoidettu. Noh lapsellamme on sairauksia, joita ei siis huomioitu. Eihän uuden opettajan tarvitse tietää, että lapsen allergia voi johtaa ikäviin seuraamuksiin ja että lapsi pitää tarvittaessa kuljettaa sairaalaan. Entä jos en olisi uudelle opettajalle tietoa saanut ja jotain olisi jo tuon ensimmäisen päivän aikana sattunut, kuka on vastuussa?! Jos lapsen kiusaaminen yhä jatkuu, niin kuka on vastuussa? Pitääkö vahempien alkaa päivystää kouluilla, jotta lasten koulupäivä saadaan turvattua? |
Vieras |
#50009.03.2016 08:22Olen itse koulukiusattu, joten luonnollista, että allekirjoitan. |
|
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Sotiemme veteraanit linnanjuhliin 6.12.2024.
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Tampereen Iidesjärvi ja sen eteläpuolinen alue luonnonsuojelualueeksi
Vetoomus Siuntion aurinkovoimalahankkeiden estämiseksi valtakunnallisesti arvokkaille maisema-alueille
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Pysäytä ihmiskaupan uhriksi joutuneen Maryn ja hänen lastensa pakkopalautus
Haljastennokkaa ei saa myydä
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
Vetoomus Pirkanmaan Hyvinvointialueelle: Vanhusten kasvokkaisen päivätoiminnan palauttaminen ja turvaaminen
PELASTETAAN LOUHIPUISTO
Säilytetään Märkiön leirikeskus – yhteinen tilamme
Ei pumppuvoimaloita Kemijärvelle
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
Ei enää leikkauksia mielenterveyspalveluista!
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Työsuhde pyöräilyn verotusta ei saa muuttaa
1434 Luotu: 01.05.2025
Klaukkalan terveyskeskuksen palvelujen säilyttämisen puolesta
3522 Luotu: 27.04.2025
Säilytetään Santapankki virkistyskäytössä
398 Luotu: 04.05.2025
Suomenhevoselle liputuspäivä.
430 Luotu: 19.04.2025
Ilotulitteet eivät kuulu Kolin kansallispuistoon
371 Luotu: 17.02.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
20453 Luotu: 20.03.2025
Säilytetään Santalan aarniometsä Hausjärvellä
131 Luotu: 29.04.2025
Vaadimme keskussairaalan palveluiden säilyvän Savonlinnassa lain sallimissa rajoissa
1751 Luotu: 22.03.2025
Ei lumenkaatopaikkaa Keskuspuistoon! Alue tulee säilyttää luonnolle, liikunnalle ja lapsille!
1515 Luotu: 10.12.2024
Maunulan, Paloheinän ja Pihlajamäen terveysasemien puolesta
1868 Luotu: 09.05.2022
Muntterinkankaan tuulivoimahanketta Pielavedellä ei tule rakentaa
70 Luotu: 07.05.2025
Adressi Siilinjärven kirjastoauto Pikku-Marjan puolesta
556 Luotu: 01.04.2025
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
68605 Luotu: 15.02.2024
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
11339 Luotu: 03.02.2025
Tuuloksen päiväkodin siirto Tuuloksen koulun tiloihin on peruttava
684 Luotu: 13.03.2025
Epäluottamuslause: Orpon hallituksen on erottava - Orpos regering måste avgå!
2507 Luotu: 15.07.2023
Ei maksumuuria lasten ja nuorten pesäpalloon – PesisTV:n pakollisuus peruttava juniorisarjoissa
1857 Luotu: 10.04.2025
Pelastakaa Heinolan Niemelänranta, ei rakentamista
595 Luotu: 01.03.2023
Ei uraanikaivoksia Pohjois-Karjalaan
22 Luotu: 08.05.2025
Julkisen liikenteen hintoja täytyy laskea!
19 Luotu: 08.05.2025