Allerin TOP-model lehti ei kuulu Suomeen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Allerin TOP-model lehti ei kuulu Suomeen.

Ratti liemenä
Vieras

#1 Huonoja kokemuksia koko firmasta

11.02.2011 21:39


Olen joskus Allerin jotakin julkaisua tilannut, mutta enpä sorru mokomaan enää!
hintriikka
Vieras

#2 Huhhuh...

11.02.2011 22:08

ohhoh... vastuutonta todellakin . Itse olen tehnyt työtä niin lasten, varhaisnuorten kuin nuortenkin parissa ( tosin viimeset 10 v vammaistyössä) niin en todellakaan voi ymmärtää miksi pitää LAPSILLE tehdä tälläinen lehti!!! ja tutustuin hieman myös nettisivuihin,niin esim tämmöinen osa hyppäsi silmiin:
"Ketkä ovat TOPModel-yhteisön uusimmat käyttäjät? Kuka on aktiivisin ja kuka on suosituin?" EI TUON IKÄSTEN MEDIOISSA TARVITSE OLLA MINKÄÄÄNLAISTA SUOSITUIN OSIOO... saati sitten meikkaus, selluliitti yms osioo. ARGHHHH!
hintriikka
Vieras

#3 Re: Huhhuh...

11.02.2011 22:09

#2: hintriikka - Huhhuh... 

Ja vielä toisena osui silmään osio:

Ensiapua rakkauteen & ihmissuhteisiin (57)

Kaikilla on joskus hieman ongelmia poikaystävänsä kanssa - ja vinkkejä niiden ratkaisemiseen... Eikö?

 

Ei jessus, ei 6 vuotiailla ole edes poikaystäviä xD

T.M Reinikka
Vieras

#4 Tosiaan

11.02.2011 23:03

Kyseisillä sivustoilla on myös vinkkejä tytöille kuinka saada litteä vatsa, porras-treeni sekä selluliitin ehkäisy. 6-12 vuotiaiden ei pitäisi vielä murehtia selluliitista, saatika edes tietää mitä koko sana tarkoittaa!
Kirsi
Vieras

#5 Voi vitsi

12.02.2011 12:44

Toivottavasti 7 Päivää -lehtikin lopetettaisiin. Surkeaa p-kaa.
Anniina
Vieras

#6 Tuollaisen lehden voi tietenkin jättää ostamatta...

12.02.2011 15:26

...ja huolehtia ettei lapsikaan osta: Ei tässä adressia tarvita vaan päätös jättää tuollainen roska ostamatta.
Vieras
Vieras

#7 Re: Tuollaisen lehden voi tietenkin jättää ostamatta...

12.02.2011 15:44

#6: Anniina - Tuollaisen lehden voi tietenkin jättää ostamatta... 

Aikuinen voi toki jättää ostamatta,mutta kouluikäisillä on yleensä jo pikkuisen rahaakin,ainakin viikkorahaa,jolla voi itse ostaa.Ja kaveriporukassa mainostetaan kaikenlaista,jota on sitten monen itsekin kokeiltava.Jos lehteä ei ole,niin sitä ei voi myöskään ostaa.Sitäpaitsi,on olemassa myös aikuisia,jotka eivät ole itse kasvaneet aikuisiksi eivätkä osaa suojella lapsiaan.

helena
Vieras

#8 Miehet asialla

13.02.2011 13:32

Olen todella pettynyt Pauli Aaalto-Setälään,jota olen tähän asti pitänyt ihan fiksuna miehenä.Ihmettelen myös suuresti,että mainostettavan lehden päätoimittajakin on mies Antti Aro.Eikö näillä miehillä itsellään ole lapsia vai haluavatko he myös omien lastensa saavan esikuvia hyvästä lapsuudesta tällaisen julkaisun kautta?Nyky-yhteiskunnassa tuntuvat roolit menevän ihan päälaelleen,kun pienistä tytöistä leivotaan aikuisia naisia ja samaan aikaan mummoikäiset havittelevat menetettyä nuoruuttaan leikkimällä ikiteiniä meikkeineen ja pukeutumisineen,kuntosalin ja kauneushoitolan väliä ravaten.
Vieras
Vieras

#9 Re: Tuollaisen lehden voi tietenkin jättää ostamatta...

13.02.2011 16:10

#6: Anniina - Tuollaisen lehden voi tietenkin jättää ostamatta... 

Millä huolehdit ettei lapsi sitä osta??? Tai vaikkei itse ostais,niin millä huolehditaan ettei toisen kaverin kotona moista lehteä myöskään lueta??

Kyllä mediallakin on oltava jotain vastuuta!!!


Vieras

#10

13.02.2011 16:36

Nettisivun omistaa eri yritys (Mötto) kuin tulevan lehden (Aller). Ennen lehden tyrmäämistä kannattaa ehkä odottaa päätöstä siitä, mihin suuntaan lehti kehittyy ja kenelle se suunnataan?
T.M Reinikka
Vieras

#11

13.02.2011 16:52

Mutta lehti ilmestyy saman nimen alla. Eli huijataanko tässä nyt kuluttajaa myymällä tuotetta TOP-Model nimellä, vaikkei se sisällöltään olisikaan sama? JOs taas lehti on osa TOP-Model tuote-perhettä niin silloinhan adressi on aiheellinen, sillä vaikka lehti olisikin "pelkkä" sarjakuva, se tukee silti samalla nimellä toimivaa netti-sivustoa. Ja tässä nousee tärkeäksi se, että lapsi ei hallitse media-kriittistä lukemista eli lapsi ei kykene erottamaan samaa nimeä kantavaa lehteä ja netti-sivustosta. Miss Mix on ihan sopiva nuorten lehti, sitä nuoremmille ryhmille ei tarvitse suunnata minkäänlaista elämän-tapa, muoti-, tai muutakaan "tyttöjen" lehteä.
Nyt on meidän kuluttajien aika herätä ja kertoa, että ei, meidän yhteiskunnassamme ei ole kysyntää tämän kaltaiselle tuotteelle, toisin kuin Aalto-Setälä pohtii.
LSR
Vieras

#12 Pistetään lasten maailma sekaisin.

13.02.2011 17:46

Kun meillä aikuisilla on jo ihan liikaakin stressiä ulkonäöstä, niin eikö lapset voisi jättää rauhaan? Annettaisiin niiden elää rauhassa kaikelta turhalta stressiltä ja nauttia lapsuudesta niille kuuluvilla asioilla. Inhottaa kuinka nykymaailmassa ei ole muulla merkitysta kuin ulkokuorella. Ei ihme että me kaikki kohta elämme masennus ja paniikki lääkitysten varalla ilman syvällisempää merkitystä elämässämme. Minne katosi sisäisen kauneuden ihannointi? Siihen voisi satsata lasten ja aikuisten kohdalla enemmän.
Tai
Vieras

#13

13.02.2011 18:05

Jos tiedot pitävät paikkansa, eikö tämmöinen sisältö lisää syömishäiriöitä lapsilla? Ei lasten kuuluisi miettiä, onko vatsa litteä tai kuinka iso takamus on...
T.M Reinikka
Vieras

#14

13.02.2011 18:48

Niille, jotka ajattelevat että sehän on kiinni ihan vanhemmista mitä lapsilleen ostaa, kuvaa hyvin aikamme minä-minä-ajatusmallia. Ei minun lapsillani ole hätää, kun en minä osta. Entä ne kaikki muut lapset? Sanotaanko että huono onni? Arvonnassa näiden lasten kohdalle vain napsahtivat ne vanhemmat jotka eivät osaa sanoa ei? Lapsen kasvatukseen tarvitaan koko kylä ja sanonkin että se on meistä kaikista aikuista kiinni pitää huoli, ei vain meidän omista lapsistamme, vaan kaikista yhteiskuntamme pienimmistä varmistamalla että jokaisella on oikeus kunnolliseen ja turvattuun lapsuuteen.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

13.02.2011 19:03


helena
Vieras

#16 Re:

13.02.2011 20:10

#13: Tai -  

Lasten ja nuorten eriasteiset syömishäiriöt ovat yleisempiä,kuin yleisesti luullaan.Tähän on moniakin syitä,mutta kyllä tällaiset julkaisut osaltaan edistävät sitä,että omaa kehoa aletaan tarkkailla ja vertailla muihin enemmän.Koulukiusatuistakin iso osa on ylipainoisia tai huomiotaherättävän laihoja,joten riski joutua siihenkin joukkoon kasvaa.

 

A Perttula
Vieras

#17

13.02.2011 20:40

Samalla voitaisiin kieltää Top Model -nettisivusto, jossa 6-12-vuotiaita opastetaan SELLULIITTITAISTOSSA ja LITTEÄN VATSAN hankkimisessa.
iskä
Vieras

#18

13.02.2011 21:04

Lähtökohtaisesti lapsia ei saisi ajatella kaupallisena potentiaalina. Jos niin kuitenkin joku haluaa omalla nimellään tehdä, niin aikuistenmaaima ei ole lastenmaailma. Lasten maailma on leikkiä ja aikuistenmaailma on ulkonäköpaineita ja kilpailua. Yksinkertaisesti on aivan kamalaa, että meidät ihmiset ajatellaan vain ja ainoastaan maksajina. Meidän tehtävä on lapsesta saakkaa maksaa ja ruokkia taloutta ja kasvua. Tervettä lapsen leikkisää elämää ei enää arvosteta, koska se ei kehitä valtiota rahallisesti. Maailma on nyt tälläinen ja se on vain hyväksyttävä. Eikö niin?

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

13.02.2011 21:22


Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

13.02.2011 21:36



Vieras

#21 Tuo TOPmodel sivu taitaa olla aivan eri asia...

13.02.2011 23:13

Elizabeth
Vieras

#22 HUOM!

14.02.2011 01:00

Itse olen vahvasti vastaan ulkonäkökeskeisiä ja laihuutta ihannoivia lehtiä lasten/nuorten keskuudessa mutta esim. nettisivun omistaa eri yritys (Mötto) kuin tulevan lehden (Aller) ja ennen lehden tyrmäämistä kannattaa ehkä odottaa päätöstä siitä, mihin suuntaan lehti kehittyy ja kenelle se suunnataan. Tässäpä tarkempaa linkkiä: http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml/2011/02/1270378/alle-12-vuotiaiden-muotilehdesta-alakka---aller-kyseessa-vaarinkasitys ,jossa mm. mainitaan, että "emme halua tehdä lapsista pieniä aikuisia, emmekä opettaa että nyt pitää ryhtyä meikkaamaan ja pukeutumaan" ja, että lehteä tehdään vastuullisesti ja "kyseessä ei ole missään tapauksessa muotilehti, vaan suurimmaksi osaksi sarjakuvalehti. Lehteen on tarkoitus tulla korkeintaan pari vaatteisiin liittyvää juttua sekä puuhasteluvinkkejä". 

 

 

T.M Reinikka
Vieras

#23

14.02.2011 08:03

Kysymys kuuluu: Miksi me tarvitsisimme tällaista lehteä? Omistajat ovat eri, mutta markkinoidaanko tässä nyt kuitenkin samaa tuote-perhettä? Adressi ei oe perustettu Alleria yhtiönä vastaan, vaan ks. yhtiön ideaa julkasita tällainen lehti lapsillemme.

Aron kommentti "kyseesä ei ole missään tapauksessa muotilehti" sotii paljon sitä vastaan, että yhtiön sivuilla julkaisun kuitenkin viitataan nimikkeellä nuortenlehti joka keskittyy muotiin. Eli kummalla on mennyt puurot ja vellit sekaisin, yhtiön PR:llä vaikko lehden tulevalla päätoimittajalla?


Vieras

#24

14.02.2011 10:38

T.M Reinikka, mä olen niin sun fani! :D

Mitä nuo lehden sarjakuvat sitten käsittelee?? Kauneutta? Kauneudenhoitoa? Sitä kuinka ollaan hyvännäköinen? En usko, että TOP-model nimiseen lehteen tulee pelkästään ystävyyttä jne. käsitteleviä aiheita. Semmosia lehtiähän jo löytyy, en usko, että se olisi vielä markkina-alueelta katveessa.
jesse mårtenson
Vieras

#25

14.02.2011 10:49

Självklart skriver jag !!