Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava
Ota yhteyttä adressin tekijään
Re: Kuivat silmät, kuiva kurkku, kilpirauhanen
#164: - Kuivat silmät, kuiva kurkku, kilpirauhanen
Samaa oireilua itselläkin,kilpirauhasen vajaatoiminta todettiin vasta ja ennestään oli jo astma, migreeni, poskiontelo-oireilut ja keliakia. Ei näille oireille ja sairastamiselle näytä loppua tulevan. Pahemmaksi vain kaikki menee. Homeita syytän sairauksistani.
Olen itse altistunut yläasteella homekoulussa ja kolmessa hometyöpaikassa. Eräässä työpaikassa pienet lapset oireilivat pahasti, samoin henkilökunta. Ajoin asiaa ja hankin terveystarkastajan paikalle, esimiehen vastustellessa. Paikka suljettiin ja lapset pääsivät turvaan uusiin tiloihin. Minut irtisanottiin tekaistulla syyllä. Sain ammattiliitosta lakimiehen ja ison korvauksen perusteettomasta irtisanomisesta. En kadu taisteluani lasten vuoksi. Silti ihmettelen ihmisten eettisyyttä. Kuinka ihmisten terveys voidaan uhrata? Iso lasku tulee aina perässä, kun ihmiset sairastuvat vaikeasti. Yhä yritän löytää työpaikkaa, jossa voin olla.
Olen yhtä mieltä siitä että homeelle altistuminen voi aiheuttaa terveyden menetyksen. Kuitenkin sairastunut jää usein täysin yhteiskunnan tukien ulkopuolelle . Kysymys on kuitenkin vakavaan terveydelliseen ja taloudelliseen kriisiin ajautumisesta ilman omaa syytä. Esim. tilanteessa jossa henkilö on ostanut hometalon ja joutuu käymään oikeutta toimeentulotuessa ei huomioida mitään homeasunnon kustannuksia vaan ainoastaan normaalit asumiskustannukset ja prosessi voi kestää todella
pitkään. Päästäkseen homesairauden todentaviin tutkimuksiin joutuu hakeutumaan yksityissektorille tai työterveyshuoltoon, terveyskeskus ei useinkaan ota kantaa.
| This discussion has been closed. |