Eläkkeensaajan asumistukea ei saa laskea yleisen asumistuen tasolle


Vieras

#251

03.06.2015 14:19

On täysin rikollista ottaa alle tuhannella eurolla sinnittelijältä pois 100 euroa, monelle se on koko kuukauden ruokaraha!
Kurjuutta

#252 Re:

03.06.2015 15:26

#251: -  

 Tämä on totta.Minulle ei jää edes sitä 100€ ruokaan.Jouduin työkyvyttömäksi ja on lainaa.


Vieras

#253

03.06.2015 15:28

Järjettömyyttä vastaan, vähävaraisten puolesta!

Vieras

#254

03.06.2015 16:14

Koska itse kuulun Tähän niin sanottuun koulukuntaan,sekä tottakai olen myös toisten kalstaisteni puolella ja tulevien myös.
itku

#255 itku

03.06.2015 17:05

Itsellä astuki alenee n.140e kk,  yleinen tuki on 250 alempi, ja 7 lääkettä per päivä.  Ai niin; asun vuokra kaksiossa 550e kk. Tuloni noin 890kk.  Nyt on sitten pakko mennä sossuun.  Muuten ei jää rahaa ruokaan.


Vieras

#256

03.06.2015 17:45

on väärin jos tärkeää eläkeläisen asumistukea leikataan...

Vieras

#257

03.06.2015 17:49

Olen raivona Sipilän hallitukselle.....oksettaa nähdä koko äijän naama telkkarissa.
Eivät isokenkäiset tiedä hittoakaan, mitä on elää tosi pienillä tuloilla.....hävetkää Sipilä, Stubbi ja Soini y ä k : ((

Vieras

#258

03.06.2015 18:45

Törkeää että köyhiltä otetaan vaan aina pois !


Vieras

#259 Re: Re: Re:

03.06.2015 19:46

#30: Eläkeläinen - Re: Re:  

 Toimeentulotuen varaan putoaminen on kohtalokasta. Sillä pysyy hengissä, mutta kakki harrastaminen ym jää. Se pahentaa osattomuutta ja yksinäisyyttä. Elämän lopullinen kutistuminen johtaa sairastamiseen. Itse esim joudun lopettamaan kaksi rakasta kissaani, jos hallitus jatkaa kurjistamispolitiikkaansa . Kuten tulee tekemään.


Vieras

#260 Re: Re: Re: Re:

03.06.2015 19:48

#259: - Re: Re: Re:  

 allekirjoittakaa ja levittäkää uutta adressia Lapsilisiin tulokatto. Sieltä löytyy rahaa pienituloiselle.


Vieras

#261 Re:

03.06.2015 19:53

#1: tasa-arvoinen eläkejärjestelmä -

 Kuinka työlkyvyttömyyseläkeläinen tekee töitä. Itse en pysty menemään edes leipäjonoon. Jalat eivät kestä monen tunnin jonotusta, koska kärsin kroonisista kivuista.

köyhä

#262 Emme saa luovuttaa

03.06.2015 20:37

Laitoin meilin Mika Niikolle ja Heikki Hurstille, kumpikaan ei ole korvaansa lotkauttanut ainakaan en itse ole edes madiassa huomannut?  Jos mieleesi tulee ihmisiä jotka kuka ties voisivat antaa jonkinlaisen "poliittisesti selvän aanen" Sipilään päin jne, niin kirjoittakaa heille.

Tätä asiaa ei saa painaa villaisella, se on muiden koroitusten kanssa todellista riipaisevaa köyhyyttä , ja siten täysin päätöntä ns. hyvinvointi valtiossa.


Vieras

#263

03.06.2015 20:46

Itsellä eläke705€ ei riitä edes elämiseen,siksi!
Ritva Tornberg
HML

#264 Riistoa

04.06.2015 04:08

Kaikkein pienimmillä tuloilla sinnitteleviltä selkeä leikkaus. Aivan järjetöntä. Kuinka kehtaavat. On tää hallitus kyllä niin vieraantunu todellisuudesta. Heidän tuntemansa eläkeläiset selvästikin golfaavat talvet ulkomailla, ja kesällä tulevat Juhannuksen tienoolla piipahtaan täällä. Ei niiltä eläkeläisiltä olla leikkaamassa mitään välttämätöntä, vain liiastaan jotain rippeitä.


Vieras

#265

04.06.2015 04:32

He ovat verojaan maksaneet, joten eivät ansaitse kurjuutta loppuelämäksi. Kuten en laittaisi varhaiskasvatuksen lapsiakaan maksamaan nykyisten aikuisten aiheuttamaa valtion velkaa.... Muu ratkaisu. Esim alkoholivero alas, ravintoloihin asiakkaita ja näin työpaikkoja ja ruokamyynti kasvuun. Suomalaiset kärrää viinat nyt Tallinnasta ja sinne virtaa rahaa meiltä ja kiristys ei auta, se lisää kotijuomista ja ravintoloiden käyttöaste pienenee... Yksi kokeilun arvoinen tässä holhousyhteiskunnassa.

Vieras

#266

04.06.2015 04:41

kiitos kun laitoit tämän adressin alulle. Meitä on paljon!!!!!!!!!!!!!
köyhä eläkeläinen

#267 SSS, ja muut ässäkät

04.06.2015 04:55

Opiskelijat saivat aikaan mielenosoituksen, sitä vammaiset ja eläkeläiset ei niin helposti aikaiseksi saa, eivät kykene liikkeelle tai ei vain ole rahaa ees matkustaa Hesaan, ( avuttomalta on helppo viedä) mutta jospa joku alkaisi sivuston/ blokin tms, jossa sairaat ja eläkeläiset jne saisivat  kuvata tavallista arki kuukauttaan, vain ne joilla on alle 1500e kk eläkkeet.  Sitten voisi, jos ja kun, kansalaisaloite tulee, samaan aikaan yrittää saada niitä sivuja yleiseen tietoisuuteen.

Tai jos joku taho osaa "brännätä" rintamerkin tms, jossa on selkeä kannanotto tätä leikkausta koskien, EKL?

Jos niitä saisi sitten vaikka sossuihin ilmaiseksi jne....

Jotain on tehtävä, politikkojen kovat sydämmet ja oma kunnianhimo, johtaa näköjään kerran toisensa jälkeen niin syvään välinpitämättömyyteen rahanvallan edessä, etteivät häiriinny edes asioista joista pitäisi häiriintyä!  Eihän heillä ole aavistustakaan köyhän eläkeläisen elämästä, hänen joka kaurapuuroaan syödessään laskee pennejä loppukuussa, voisiko ostaa maitoa vai ei, siihen aamukahviinsa.  Sillä tasolla mennään..... perusasioista on kyse, ei ylellisyyksistä.

En ymmärrä kuinka kaikki politikot tuntuvat vaikenevan eläkeläisille koituvasta ahdingosta?  Onko se nyt linja EU,ssa jotta köyhistä vanhuksista eroon, hyödyttömiä kun ovat?


Vieras

#268

04.06.2015 07:35

Oikeudenmukaisuuden ja ihmisarvon nimissä
Kissaihminen

#269 Re: Re: Re: Re:

04.06.2015 08:57

#259: - Re: Re: Re:  

 Itse lopettaisin ainakin kaikki mahdolliset muut kuluerät, mutta kissani jättäisin kyllä elämään, ovat rakkaimpia olentoja minulle! Ellet voi pitää, niin anna edes uusi koti hyvien ihmisten luona, et ole oikeutettu niiden viattomien elämästä päättämään! Juuri niin, rikkailta pois lapsilisät, joita eivät kuulemma edes huomaa/tarvitse;mikä hitto tässä on niin vaikeaa, kun on jo Viinasen aikoihin ehdotettu?!

Millainen on muutes "kakki harrastaminen"..:)?


Vieras

#270

04.06.2015 10:23

OLEN HUOLISSANI ASIASTA OMASTA JA MUIDEN PIENELÄKELÄISTEN PUOLESTA!!!!!

Vieras

#271

04.06.2015 10:43

Perhe-eläkkeeni on alle 1000 euroa kuukaudessa. Pitkä vaikea köyhyys muuttaa persoonaani niin paljon, että olen alkanut pelätä huonoa kehitystäni kohti vanhuutta. syrjäytyminen köyhyydessä poistaa minut valtaväestöstä.
ihmisiä huijattu

#272

04.06.2015 10:57

https://www.suomenuutiset.fi/soini-koyhan-asia-unohtunut-vanhoilta-puolueilta/

Luin jutun myös missä myönnettiin että perussuomalaisten puolueaktiivit tiesivät hallitusohjelmasta ennen vaaleja, suurin osa äänestäjistään ei varmasti siitä tiennyt, tässä on tainut käydä niin että osalta vähäosaisilta on kupattu äänet kylmästi.


Vieras

#273 Re:

04.06.2015 13:07

#272: ihmisiä huijattu -  

   Kieroa meininkiä niinhän se on kun on kysymys rikkaista.Enää en äänestä heitän lapun roskiin.

 


Vieras

#274

04.06.2015 13:18

Heikoimmilta elämisen mahdollisuuden rosvoaminen on kaikkein hävyttömintä, mitä Keskusta, Kokoomus ja Perussuomalaiset nyt tekevät! He kaikki ovat puhuneet vuosi kausia kauniita asioita vanhusten elämän laadun parantamisesta, MUTTA NYT PALJASTUI TODELLINEN TAHTO JA ARVOSTUS!!

Vieras

#275

04.06.2015 15:41

Olen joutunut jäämään sairauden takia
Pois työelämästä 12vnorm.aikaisemmin.ja nyt vanhuuseläke pieni.ja jos nyt leikataan
Asumistuki niin ei pärjää.