Kipupotilaiden hoito ja epäasiallinen kohtelu

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kipupotilaiden hoito ja epäasiallinen kohtelu.

Eila

#126 Lämmin kiitos

08.09.2015 12:10

Allekirjoituksista ja tarinoista, jokainen kipupotilas on tärkeä tai ainakin pitäisi olla , jokaisen pitäisi saada asiallista ja hyvää nopeaa hoitoa, siksi tämä adressi on tärkeä, kertokaa ja jakakaa linkkiä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Nimiä on vielä kovin vähän joten lisää kaivataan.


Vieras

#127

08.09.2015 12:54

Ymmärrän kipupotilaita, koska masennus, unettomuus ym. hoito on myös huonoa, kun tehokkaita lääkkeitä ei määrätä riippuvuusriskin ym, typerän takia. Pelkkiä "toisen polven" lumeita, joilla ei ole kuin sivuvaikutuksia. Ne jopa pahentavat oloa. Kunnolliset, toimivat lääkkeet kehiin kaikille tarvitseville, myös niille, joilla ei ole varaa yksityisiin.

Vieras

#128

08.09.2015 13:19

Jatkuvan reuman ja kolari vammojen takia en ole saanut useimmiten apua kipuihin jotka valvottavat öisin ja piinaavat päivisin. Toivon, että tähän asiaan saadaan muutos ja asenteet kipupotilaisiin muuttuisivat lääkäreiden keskuudessa. Nyt noin 7 vuoden taistelun jälkeen olen saanut vasta suunnilleen toimivan ja auttavan lääkityksen.

Vieras

#129

08.09.2015 14:03

Kuulun itse kipupotilaisiin.

Vieras

#130

08.09.2015 14:17

Itselläni crps, eli kipu jokapäiväistä.

Vieras

#131

08.09.2015 14:53

Olen kärsinyt aivan kamalista kivuista syövän, luutulehduksen, nivelrikon, lihassairauden ja pehmytkudosreuman takia. Jouduin syömään opiaatteja koska mikään muu ei auttanut, niin hollolan tk:n kaksi virolaislääkäriä alkoi syyllistämään minua ja väittämään että olen huumeiden käyttäjä. Tein valituksia useampia, mutta kaikki tuli bumerangina takaisin, koska omat tutkii niin ei kenelläkään ole mitään mahdollisuuksia ihmisoikeuksiin. Molemmat lääkärit valehteli ja toinen nyt ei varmaan edes ymmärtänyt mitään, kun ei osannut edes kieltä. Sen jälkeen kieltäydyin menemästä yhdellekkään ulkomaiselle lääkärille ja jouduin eriarvoiseen asemaan muutamaksi vuodeksi. Nyt tilanne on parempi enkä ole nähnyt siellä yhtään ulkolaista lääkäriä. Mutta kuulin että keskus-sairaalan leikkaussalissa on kiinalainen hoitaja, joka ei osaa sanaakaan suomea. Sinne ei uskalla mennä ainakaan nukutettavaksi onneksi voi hakeutua tampereelle.

Vieras

#132

08.09.2015 14:58

Epäasiallista hoitoa Kanta Hämeen keskussairaalan ortopediltä.Jos nikamassa selässä on sentin liukuma niin ei pitäis sanoa että luulet että särkee.
Työkyvytön

#133

08.09.2015 17:31

Olen nuori (entinen hoitaja) ja vaikka sairastan montaa eri sairautta jotka ovat osa harvinaisia, saan lukea rivienvälistä olevani hankala potilas. Buranaa ja panadolia tarjotaan...


Vieras

#134

09.09.2015 10:23

Jos siitä olis apua kipupotilaille ja lääkäritkin rupeis ajattelemaan kun itselläni ei hyväksytty tapaturmaa 55vuotiaana vaan sanottiin että nikama on lapsena mennyt sijoiltaan joka oli käsittämätönhä valehtelua.
Alalla oleva

#135 Re:

09.09.2015 14:26

#3: -  

 Masennus- ja epilepsialääkkeitä käytetään kroonisen kivun ja hermokivun hoidossa. Yhtä hyvin voisin sanoa, että ovat kroonisen kivun lääkkeitä, joita käytetään masennuksessa tai epilepsiassa. Niitä käytetään kun tavalliset kipulääkkeet eivät toimi. Voit olla tyytyväinen jos lääkärisi niitä on tarjonnut. Silloin hän todella tietää jotain kivunhoidosta.

Olisi helppoa siirtyä heti käyttämään morfiinin kaltaisia lääkkeitä, mutta niihin tottuu eivätkä enää sitten auta kunnolla. Syöpäkipu loppuu usein jossain vaiheessa kuolemaan eikä ole väliä jos toleranssia kehittyy.

ja joskus potilaita on vaikea uskoa. Niitä väärinkäyttäjiä on niin paljon. Eivätkä ulkonäöllisesti useinkaan eroa muista.


Vieras

#136

09.09.2015 20:32

Olen itse kipupotilas vammauduttuani kun putosin 6.krs parvekkeelta, kun yritin pakoon asuntoni paloa. Sen jälkeen kun kotiuduin kuntoutuksesta minut on jätetty täysin oman onneni nojaan. Kotisairaanhoidonlääkärin kanssa saan vääntää kättä jatkuvasti kivun hoitoon annettavista lääkkeistä. Hän ei halua määrätä tarpeeksi uusia annostusta vahvaa kipulääkettä ja saan kärsiä sen vuoksi joka hetki. Lääkärit luulevat tietävänsä kaiken, mutta unohtavat meidät joilla on todellinen kipuilun syy olemassa.

Vieras

#137

10.09.2015 02:44

Kaikille kuuluu arvokas kohtelu hoito ja elämä sairaanakin.

Vieras

#138

10.09.2015 06:29

Jokapäiväistä kipua. Vikoja vähätellään. Hoitoon pääsy lähes mahdotonta. Kouluväkivallan seurauksena murtumia rangassa. Vanhoja juttuja, mutta kivut häiritsee elämää. Pitkiä sairaslomia. Pidetään vaan lähes hulluna, mutta kivut todellisia. Töihin ei kelpaa.

Vieras

#139

10.09.2015 13:54

Olen ollut kipupotilas 40-vuotiaasta. Selän hoitoihin on parinkymmenen vuoden aikana mennyt valtavan paljon omaa rahaa. Taitaa olla kuitit tallella. Eläke tuli vakavan masennuksen tähden, mutta kaikki sai alkunsa kivuista. Tänä päivänä osaan jo aika hyvin hoitaa selkääni, mutta se on vaatinut paljon opiskelua. Ja vanhenemisen myötä tulevat kulumat. Yksinäinen kipupotilas joutuu luopumaan monista asioista, jotka terveelle ovat itsestään selvyys. Rahat vaan ei riitä.

Vieras

#140

10.09.2015 16:20

Itselleni tuo on tuttua, kroonisesta hermokivusta johtuvaa.

Vieras

#141

10.09.2015 18:07

Olen itse kipupotilas.aihe hyvinkin tuttu vuosien ajalta!

Vieras

#142

11.09.2015 04:15

On karmeita kokemuksia ensiavusta .
Ene

#143 Re: Re:

12.09.2015 00:03

#135: Alalla oleva - Re:  

Kysyisin missä menee väärinkäytön raja? Kun kipu on siedettävää vai kun se on poissa? Minulla on lanne- ja kaularangan murtumien aiheuttamia fyysisiä kipuja, mutta paljon pahemmin sattuu ahdistus- Se todella sattuu aivan fyysisesti. Kestän mielelläni luun kolotuksen jos vaan saisin apua ahdistukseen, ei bentsoihin jää kiinni,vaan niiden tuomaan levolliseen oloon!Siis tavisten normaaliin..


Vieras

#144

13.09.2015 10:31

Ystävän pojan ja hänen perheensä takia,että saisivat pojalle pian parasta mahdollista hoitoa.

Vieras

#145

15.09.2015 07:41

Aviomieheni sairasti syövän, johon menehtyi. Hän sai riittävän kivun hoidon. Hänen poikansa kärsii kroonisesta kivusta ja toivon hänelle yhtä hyvän hoidon.

Vieras

#146

15.09.2015 11:24

Koska kipupotilaat saavat huonoa kohtelua ja hoitoa lääkäreiltä!
nyt järkeä

#147 Re: onpa typerää

17.09.2015 13:56

#1: -  

 Kaikki me maksetaan omat lääkkeemme lääkekattoon asti mikä CRPS ois niinkö poikkeus höpöä mietitäänpä esim.itsemurha päänsärky horton kallista hoitaa ei erityiskorvausta sama monissa muissa. Opiaatteja onneksi ei määrätä kaikkeen särkyyn heti. Ei ne parasetamolit paljoa maksa ottakaa rinnakkaislääke (hieman halvempi) CRPS usein ei ole kuvantamislöydöksiä eli ei siis vikaa potilaat ovat ahdistuneita kyllä bentsot ja opiaatit silloin oikeesti ovat riski. Kannattaa käydä psykofyysiselläfysioterapeutilla ja psykiatrilla saatte apua paremmin lääkkeisiin ei heti kannata mennä. Ahdistus hyvä hoitaa kipu ei aina ole pahasta pistää ihmisen lepäämään.Tiedoksi kaikki syöpäpotilaat ei saa korvattuja kipulääkkeitä.Koko ajan vähenee jopa SV-korvattavien lääkkeitä et tämä oikeesti turha adressi. Suomessa on lama älkää keksikö järjettömiä menoeriä. Köyhät saa toimeentulotuessa ne parasetamolit ne huomioidaan menona.


Vieras

#148

17.09.2015 18:02

Omakohtaisia kokemuksia ja jatkuu edelleen.

Vieras

#149

18.09.2015 07:09

koska olen itsekin kipupotilas ja olen saanut epäasiallista kohtelua !!!

Vieras

#150

18.09.2015 22:44

Ystäväni poika Arssi Tikkanen Turussa ei ole saanut asianmukaista hoitoa ja elää helvetiillisen kiputuskan kanssa 24 tuntia vuorokaudessa joka päivä