Kipupotilaiden hoito ja epäasiallinen kohtelu

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kipupotilaiden hoito ja epäasiallinen kohtelu.


Vieras

#26

09.06.2015 15:24

Olin sairaalassa kolmen katkenneen kylkiluuun vuoksi. Malmilla. Soitin itse ambulanssin paikalle. Sairaalassa olin joskus aamulla, kivut oli aikamoisia. Puolenpäivän aikaan kysyin että onko ruokailua. Ei ole. Kysyin että onko kanttiinia missä voisi käydä syömässä. Ei ole. WC:ssä käynti oli tuskallista. Kysyin lääkäriiltä ja hoitajalta että miten tämä etenee. Vastaus yhdeltä hoitajalt oli että herra on hyvä vaan ja lähte kotiin. Kysyin että miten minä pääsen kotin. Vastaus oli, että miten ne ihmiset nyt kotiin pääsee. Oli aika rankka reissu, sain reseptin kipulääkkeihin. Muutama viikko sen jälkeen tuli diagnoosi: ´potilas lähti ilmoittautumatta kotiin vaikka olisi ollut tarkoitus olla yön yli ja blaa blaa blaa´. Täyttä roskaa. Haluan painottaa että jokainen lääkäri ja yhtä hoitajaa lukuun ottamatta (se joka sanoi sanatarkasti että herra ottaa takkinsa vaan jne, ruokaa ei tule jne) olivat ystävällisiä. Diagnoosin tehnyt lääkäri ei ole vastannut kahteen sähköpostiin.
Eila

#27 Re:

09.06.2015 16:06

#26: -  

 Voi elämä, olen pahoillani puolestasi:(


Vieras

#28

09.06.2015 17:31

Inhimillisyyden nimissä!
Muuten tyytyväinen

#29

09.06.2015 18:01

Kuolemaa en pelkää,mutta mahdolliset kivut pelottavat.Epäasiallisesta kohtelusta-krooniset nivelrikkokipuni olivat kivuliaita ja menin terveysasemalle apua hakemaan.Lääkäri sanoi:ota Buranaa,minullakin on nivelrikko kipuja.(Reumatologi antaa vastaavassa tilanteessa kipupiikin)...että rahalla saa.

 


Vieras

#30

09.06.2015 19:10

Jos tämä lisäks meidän näkyvyyttä kipu kun ei näy muuten.

Vieras

#31

09.06.2015 20:52

Tuon lääke korvattavuuden takia mutta myös kohtelun takia. Itse kävin vuoden verran Kotkan kipupolilla sain asiallista kohtelua ja hoitoa kipuihini, mutta kun hoito siirtyi Kouvolan terv. asemalle minut on kaksi kertaa suorastaan "heitetty" ulos ei mitään lisä apua. Toisesta lääkäristä laitoin kirjallisen valituksen no pahoittelut tuli niin että minä en ollut ymmärtänyt hänen hyväntahtoisia neuvojaan, kuten laihduta, mutta en sen hetkiseen kipuun ehdi laihduttaa, Toisen kerran meni päivystykseen vinossa kävellen hirveä kipu selässä "lannerangan kuluma) Lääkäri käski apulais harjoittelijan painamaan kipeää kohtaa, lepoa vaan ja ulos. Epikriisin lopussa luki KOTIUTETTIIN HYVÄ KUNTOISENA. Että näin Kouvolassa. 30 vuotta raskasta leipomo työtä tehnyt!
mä989898

#32 joo

09.06.2015 21:08

Lääkärit on ammattitaidottomia , kuin helppoheikkejä torilla.   Kehtaavat jopa kirjoittaa potilastietoihin diagnoosin tilalle: "potilaalla MAHDollisesti x - vaiva".        Sen parempaan edes ortopedi ei jaksa ruveta, osaa, huvita tai ei vaan pää riitä.  Ja toimivat samalla kirjanpitäjinä...eli rahaa säästöön, kun ei potilaita lisätutkimuksiin.      Ehkä kannattaisi hakeutua muualle, kuin sairaalan iltavastaanottoon.     Tämä siis siinä Suomen 4-ksi vaarallisin~ hoitovirhetilastossa--eli Kotkan Carea. 

smeasbere

#33 Re: ed>>

09.06.2015 21:11

#31: -  

 Kouvola ja Kotka molemmat yhtä syvältä mustasta aukosta.  Kun on ensin hoidettu kaupunki konkurssikuntoon (kuka nyt sitten onkin hoitanut) --- niin ensimmäisenä kuntalaiset romukoppaan, ja infranhan pitää toimia...virkamiehille palkkansa.   Potilaat ja kipeät ensin vain mäkeen ja pihalle.      Juuri hetki sitten 2015 siis-- Kouvolan mtt tyhjentelee asiakkaitaan avohoidosta pihalle kokonaan.  Nimiä myöten voit lähteä kälppimään.     Niin tyypillistä.  


Vieras

#34

10.06.2015 08:31

Olen itse saanut epäasiallista kohtelua käsissäni kestämätöntä kivuista. Toisen lääkärin kirjoittamia lääkkeitä arvosteltiin, kipua ni vähätellään, hoidon/LEIKKAUKSEN TARVETTA EI HUOMIOITU, vaan odotettiin ihmeparantumista.käskettiin liikkua ja kun liikuin, kipuja ni epäiltiin.....järkyttävä jakso elämässäni. Varmasti ja e risti, elämänlaatua ei ollut...

Vieras

#35

10.06.2015 08:46

Hyvä, että asiasta on alettu puhua. Ainakin itse saan liian usein todella asiatonta, ylimielistä ja ammattitaidotonta kohtelua lääkäreiltä. On myös hyviä ja asiansa osaavia lääkäriä, kuitenkin
kivun hoito pitäisi olla kaikkien oikeus. En mene hakemaan diagnoosia vaan apua selviytyäkseni arjesta.

Vieras

#36

10.06.2015 08:50

Tuttavani sairasti syöpää, ei saanut riittävää kipulääkitystä vaan tylyä kohtelua lääkäriltä.  Kivusta itkien soitti minulle, en voinut kuin kuunnella.  Järkyttävää suhtautumista.


Vieras

#37

10.06.2015 08:52

Vanhempi ystäväni yli 80-vuotta oleva nainen makasi sairaalassa kaksiviikkoa ennen kuolemaansa (syöpä), fysioterapeutti haukkui laiskaksi, kun hän ei jaksanut voimistella???????????????????????????????????


Vieras

#38

10.06.2015 08:57

Menin ortopedille tutkimuksiin ja arvioon skolioosini vuoksi, mitään tutkimattahänen ensimmäiset sanat olivat:" Saat hoitoa kun sinulla on hyvät ja pahat housuissa"  Tapahtui Joensuussa keskussairaalassa.  


Vieras

#39

10.06.2015 11:17

SUOMESSA ON TÄYDET MAHDOLLISUUDET TOTEUTTAA
TEHOKAS KIVUNHOITO !!! TÄYSKORVAUS ON EHDOTON
VAATIMUS !!! VASTA SILLOINKO PÄÄTTÄJÄT YMMÄRTÄVÄT
TÄMÄN, KUN HE ITSE JOUTUVAT POTILAIKSI ???

Vieras

#40

10.06.2015 12:10

Sairastan harvinaisempaa neurologista sairautta,ja joka ainoasta hoidosta ym. joutuu jatkuvasti taistelemaan.Se on sairaalle raskasta,hyvä kun päsrjää sairuden kanssa!!

Vieras

#41

10.06.2015 13:06

Kärsin itse kroonisesta kivusta.

Vieras

#42

10.06.2015 13:28

Monista eri vaivoista johtuen kipupotilaana ollut 16-vuotiaasta eli 8 vuotta nyt. Välillä tutkitaan ja sitten siirtyy tk:n puolelle missä hoito jää heti pois, lääkityksiä koitetaan vähentää ja kukaan ei kysy miksi lääkitys on. Ilman lääkkeitä vaihtoehto on sairaseläke! Siihen en halua! Lääkityksen avulla voin elää melko "normaalia" elämää, käydö töissä ja nähdä kavereita. Mutta lääkäreille lääkitys on kamala asia, nyt ollaan menossa riippuvuuspolille!! Koskaan ei mitään päihtelyä minulla ole ollut, lääkkeet määrännyt kivunhoitoon erikoistunut lääkäri jne, mutta tk:n lääkärit eivät usko kipuihin koska olen "liian nuori"!!

Vieras

#43

10.06.2015 14:53

Olen itse kipupotilas, vaikken CRPS-potilas. Olen saanut paljon epäasiallista kohtelula osakseni, enkä ole saanut sopivia kipulääkkeitä ennen kuin vuosi sitten, ja ollut alilääkitty vuosia. Kipulääkitys ei ole vaihtoehto, vaan sen pitäisi kuulua kaikille.

Vieras

#44

11.06.2015 06:08

Oli kyse mistä sairaudesta tahansa, Ihmisen ei pidä kärsiä kivusta ! Meillä jokaisella pitäisi olla oikeus tulla kuuluksi jo terveyskeskus lääkärillä, Eikä vain resepti käteen ja ulos..Tuntuu kuin terveyskeskus lääkärit pääkaupunki seutu, olisivat portsareita :Sairaaloiden poliklinikat! SINÄ ET PÄÄSE JATKO TUTKIMUKSET? Olet eläkeläinen et tuota mitään, selkeästi vaivasi on vanhuutasi.. jauhetaan vain nivelrikoista, harva jos pääsee göngen, jokainen tietään röngen ei näy kuin luut..Ei muita vammoja, jotka kenties mangneetti kuvaus näkyisi ja saisi asianmukaista hoitoa.terv, eläkellä oleva vanha .itä-helsinki kontulasta ,

Vieras

#45

11.06.2015 10:20

Yli 10 vuotta kärsinyt kroonisesta hermokivusta ja muitakin jatkuvia särkyjä on :(
Vertaistuki

#46

11.06.2015 15:28

 

 

iKipupotilaat eivät jaksa taistella koska kipu vie voimat ja monelta elämänhalun.

 

Itse olen voittopuolisesti saanut asiallista kohtelua,joukkoon mahtuu kaksi aivan törkeää lääkäriä.Hoitajissa enemmän törppöjä.Toisaalta on tietämättömyys vallalla mutta asioista voi ottaa selvää ellei tiedä!!Kroonista hermokipua pian 13 vuotta.

Seppo Rautavirta

#47 Miksi kommentini poistettiin, vaikka ihan vilpittömästi haluan auttaa?

11.06.2015 16:42

Terve!

Kirjoitin aikaisemmin kaksi kommenttia, jossa halusin auttaa kaikkia näitä ihmisiä, joilla on kipuja ja varsinkin niitä, joilla on hermosärkyjä. Ylläpitäjä taisi nyt pelästyä hieman liikaa, koska ei itse tiedä aiheesta yhtään mitään. Se on ymmärrettävää, mutta jos täällä kritisoidaan lääkäreitä, jotka eivät auta, niin ethän sinä nyt voi herranen aika tehdä samoin. Minulla on vain informaatiota jaettavana, sellaista, josta voisi olla apua ihmisille.

Turussa oli tämä ensimmäinen suomalainen mies, joka sai lääkkeeksi jotain, joka auttoi hänen hermostosärkyjään, jotka olivat hänen selkärangassaan. Hän oli läpikäynyt kaikki mahdolliset opiaattilääkkeet, jotka eivät häntä auttaneet. Sen takia hän sai apua lääkäriltä, joka auttoi häntä saamaan erikoisluvan tähän lääkkeeseen. Nyt sitä lääkettä saa jo yli 100 ihmistä esim. MS-tautiin. Se lääke auttaa nimenomaan hermosärkyihin ja sen lisäksi moneen muuhunkin asiaan.

 

En kerro lääkettä, koska saatat poistaa tämän viestin taas. Ole hyvä ja pidä tämä viesti kommenteissa.

 

Tämän lääkärin nimi on Markku Knuutila.

 

Kiitos.

T: Seppo Rautavirta

Eila

#48 Re: Miksi kommentini poistettiin, vaikka ihan vilpittömästi haluan auttaa?

11.06.2015 17:31

#47: Seppo Rautavirta - Miksi kommentini poistettiin, vaikka ihan vilpittömästi haluan auttaa? 

 Olen pahoillani mutta aihe josta kerroit on vielä kovin arka ja herättää mielipiteitä puolesta ja vastaan. Yhdistys ei halua olla mukana esittämäsi lääkkeen puolestapuhujana. Lääke josta kerroit voi todellakin auttaa ja olen kuullut siitä paljonkin mutta edustan yhdistystä ja sen mielipidettä.

Adressin tarkoituksena ei ole lähteä kannattamaan jotain erityistä lääkettä tai vaihtoehtolääkitystä.

 

 


Vieras

#49

11.06.2015 18:26

Tiedän äidin takia miten kipupotilaita hoidetaan......
Seppo Rautavirta

#50 Re: Re: Miksi kommentini poistettiin, vaikka ihan vilpittömästi haluan auttaa?

11.06.2015 19:06

#48: Eila - Re: Miksi kommentini poistettiin, vaikka ihan vilpittömästi haluan auttaa? 

 Mikä on adressin tarkoitus, jos se ei ole lopulta auttaa kärsijöitä? Jos on lääke, joka auttaa ja vielä tiedät siitä, niin silloin SINÄ olet vastuullinen siitä, että et levitä infoa lääkkeestä eteenpäin. Jos yhdistys kieltää SINUA, niin voit kyseenalaistaa yhdistyksen motiiviit ja jos ne ei muutu, niin kannattaa harkita siitä eroa. 

Kun kuulen valituksen, niin tarjoan ratkaisun. En luota itsekään lääkäreihin tai sosiaalihuollon toimivuuteen, juuri niistä syistä, jotka ovat ihmisten asenteissa. En syytä lääkäreitä tai hoitohenkilökuntaa, koska ymmärrän että heilläkään ei ole tällä hetkellä helppoa ja voimat ovat poissa. En syytä hallitusta tai eduskuntaa huonosta taloudellisesta jamasta. En syytä ketään.

Näen ratkaisun siinä, että jokainen voi itsenäisesti valistaa itseään ja sitä kautta löytää omat ratkaisunsa omiin ongelmiin, ennemmin kuin valittaa muiden ihmisten -olivat he sitten missä virassa tahansa- pätemättömyydestä. Jokaisen ihmisen vastuulla on oma elämä loppujen lopuksi. Valtio ei pysty jokaista ihmistä hoivaamaan. Kansan on itse noustava ja otettava itselleen oikeus olla terve ja tehdä oikeita ratkaisuja, jotta niin kävisi.

 

Kiitos.

T: Seppo Rautavirta