Pelastakaa Kuurojen museo!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Pelastakaa Kuurojen museo!.

Vieras

Malminharju on jo menetetty.Miksi kuurojen museota nyt lakkautetaan?

Vieras

Aikanaan oli suuri kiinnostus,miksi nyt lakkautetaan?

Vieras

Toivon,että kaikki kuurot ovat samaa mieltä,ettei kuurojen museota lakkauteta!

Vieras

Tosi järjetöntä on jos arvokas kuurojen museo lakkautetaan.

Vieras

Harras toive on,että kuurojen museo pysyy paikallaan!

Vieras

Hei! Ei hautaan...arvoiset historia museon...anna olla...

#32 Museo on säilytettävä

Pitää säilyttää museo myös jälkipolvia ajatellen.
On osa suomalaista vähemmistö kulttuuria
Neljäs polvessa kuuroja
Vieras

#33 Kuurojen museo on säilytettävä IKUISESTI!

On törkeä,kun aiotaan arvokas museo lakkautetaan!
Eikö toiminnanjohtaja Jokinen tajua ollenkaan,
kuurojen museo on arvokas?????

Vieras

Markku Jokinen ULOS TALOSTA!!!
Tanja Hannele Kirouani

#35 Älä kaatu tätä!

Kuurojen museo kannattaa jatkua. Se on arvokas museo!!
Tanja Hannele Kirouani

#36 Ikävä juttu!

Se on arvokas Kuurojen museo!! Älä lakkauta tätä!!!
epätietoinen

#37 Viittomakielisen kuttuurin edunvalvontaa tehostettava

Eikö ole mitään instanssia, joka valvoisi viittomakielisen yhteisön kulttuuria ja etuja? Mikä se edunvalvontayksikkö on, joka on perustattu? Valvooko se oikeasti viittomakielisten etuja?

neljäs vaan

#38 Re: Re:

#6: yks vaan - Re:

Valittaa rahanpuutteesta mutta rahaa on kyllä, esim.  johtajilla työsuhdeetua varten. Järjestö köyhä, onko totta? Ihmisiä tukee Kuurojen Liittoa, mihin raha oikeasti menee?? Johtajilla työsuhdeautot! Omaa palkka voi myös laskea, ei aina nostaa.

Yhteistyötä!

#39 Näkökulmani

Tottakai kuurojen museo on tärkeä! KL:lla on ylivelkaa, kun Malminharju ei ole vieläkään myyty.
Kuurojen museo voisi muuttaa Helsingin keskustaan kun on hyvä paikka ja helpompi saada enemmän katsojia. Muun museon kanssa halvempi? Auttakaa tämä asia eteenpäin!

Vieras

#40 Ihmettelen ja kummastelen....

Hoh hoijaa. Mitäs seuraavaksi keksitään, että viittomakielisiltä viedään jotain. Miksi liiton työntekijät ei ole mukana adressi listalla...onko heille sanottu, että adressiin liiton työntekijät ei saa laittaa tai tulee.....hm...KL hei! Kannattaa miettiä asiaa vielä uudestaan. Myöntäkää, että rahaa ei ole. Hallituksella vuoti tietoa, että museo laukkautetaan ihan noin vain. Eikä liittokokouksella ole valta päättää tai ottaa tätä kantaan. Ilmeisesti liiton organisaatio on mennyt jotenkin pieleen. Ei edes KL puolustaudu asiaa esim www.kl-deaf.fi sivuillaan. MIKSI! Tätä epäilyttää. Taidan nyt jättää liittokokouksen edustustehtävä jättää väliin ihan protestiksi eli olen museon kannalla.

#41 mietin

markku jokinen yksin johtaja riittää,.. muut osastojohtat ULOS.. se on monta maksaa kalliit palkat
Olen ymmälläni

#42 Miksi?

Miksi sitten neuvottelupäivillä v. 2010 tammikuussa meille vakuutettiin, että jos Malminharjusta luovutaan niin muut liiton palvelut säilyvät. Nyt tehtiin samoin kuin aiemminkin. Hiljaisuudessa päätettiin että Malminharju myydään, ei annettu kentälle aikaa tottua ajatukseen. Nyt tehtiin sama taas, päätettiin hiljaa museon lakkautuksesta ja sopivasti ilmoitettiin siitä heti kun v. 2011 liittokokousaloitteiden viimeinen jättöpäivä meni umpeen.
KL:n hallituksessakin istuu kulttuuri-ihmiä. Miten he ovat voineet hyväksyä Kuurojen museosta luopumisen!!! Liiton nykyinen organisaatio on aivan liian kallis, johtajia on liikaa.

Vieras

#43 Re: Kuurojen museo on säilytettävä IKUISESTI!

#33: Neljäs polvessa kuuroja - Kuurojen museo on säilytettävä IKUISESTI!

Luulen, että Kuurojen Liitto ei oikeasti halua lakkauttaa Kuurojen museoa. Käsittääkseni on nyt YT-keskustelua toukokuuhun asti.  Uskon, että toiminnan johtaja Jokinen ei päätä yksin tällaisista isoista asioista.

t. Outi Ahonen

vilikko
Vieras

Kuuroje historia on aivan yhtä tärkeä, kuin kuulevien historia.

#45 Re:

#44: vilikko -

Niin, on aivan! :-)

tsunami
Vieras

#46 Älkää olko sinisilmäisiä!

#43: - Re: Kuurojen museo on säilytettävä IKUISESTI!

Lopettakaa jo hyväuskoisuus. Museota ollaan lakkauttamassa, ja kaikkiaan Liitosta 10 työntekijää irtisanotaan. Luuletko tosiaan, ettei johto "oikeasti" aio toimia. Nyt ollaan lakkauttamassa kuuroihin mielenterveys- ja muihin ongelmaisiin kohdistuva vapaaehtoistyö. Kuntoutussihteereitä saa lähteä. Työntekijät eivät saa puhua, heitä on kielletty. Suomessa on sananvapaus, mutta Kuurojen Liitossa sitä ei ole ollut

viides villahousu

#47 vihdoinkin voisi jotain tapahtua

#40: - Ihmettelen ja kummastelen....

Olet oikeassa, Liiton työntekijät eivät saa puhua. Toiminnanjohtajan energia on mennyt ulkomailla matkusteluun, eikä osaa jees-miehenä kyseenalaistaa muun johdon kykyjä. 20-30 vuotta talon suojatyöpaikassa ja eläkettä odotellessa väsyttää kenet vaan. Talousjohto ei osaa laskea, budjettiselvitykset viipyvät kuukausia, annetaan sokkona lainoja vaikka tiedetään, ettei niitä koskaan saada takaisin. Pimeitä tilejä. .. Liiton hallituksen olisi vaadittava erikoistilintarkastusta viimeisen viiden vuoden ajalta, niin eiköhän alkaisi päitä putoilemaan. Henkilöstöpäällikkö ei taas kuuntele työntekijöitä, jotka ovat valittaneet huonosta työilmapiiristä jo vuosia, virallisia kyselyjä myöten. Mutta nekin ovat unohtuneet jonnekin. Työsuojelutoimikunta ei uskalla ottaa mihinkään kantaa, koska ao. päälliköt ovat sielläkin. Ja tuollainen banaanivaltio Suomessa! Liitossa, joka puolustaa kyllä muiden maiden kuurojen ihmisoikeuksia mutta ei omiensa työhyvinvointia! eikä kentän kuurojen ääntä ole siellä koskaan kuunneltu, pitäkööt vaan yhdistykset neuvottelupäiviään, me kyllä hoidetaan asiat... mutta omalla tavalla. Tavalliset mummelit ostaa kirjeensulkijamerkkejä liiton hyväksi, ja johto käyttää rahat edustusautoihin. Voi jeesus, vai gaddaffi sentään!

#48 Re:

#5: -

Juu, Böre ei osaa kirjoittaa suomea oikein. Pohjois-Suomen yksikön johtajana. Huh. Toiminta on täysi nolla.

vieras

#49 Kuurojen museo arvokas

Kuurojen museo on arvokas. Ajattelutapa... Voisiko kaikki kuurojen yhdistykset maksaa osuudesta kuurojen museon peittämiseksi...Vaikka se säilyy kuurojen historian...

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)