Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan


Vieras

#501

09.09.2015 20:57

Koska tämä on todella väärin juuri , että meiltä pienipalkkaisilta otetaan pois ansaittuja etuisuuksia.

Vieras

#502

09.09.2015 20:59

Olen täysin sanaton näistä toimista

Vieras

#503

09.09.2015 21:01

Olen yh, jo nyt venyy penni kk lopulla että rahat riittää ennen seuraavaa palkkaa. Miksi rehellisiä työssäkäyviä suomalaisia rankaistaan näin? Miksi kansanedustajien palkoille ei tehdä samoja leikkauksia?

Vieras

#504

09.09.2015 21:05

Pienipalkkaisena sairaanhoitajana tällainen mielivaltainen päätöksenteko suututtaa ja masentaa niin paljon ettei sanoja löydy...

Vieras

#505

09.09.2015 21:05

Mitä ihmettä!!!!!!!!!!
Eduskunnan lomat 30 päivään ehdottomasti. Tekevät niin älytöntä myyrän työtä tällä hetkellä. Toivottavasti koko hallitus hajoaa. Miksi työläiset ja vähiten tienaavat laitetaan näin ahtaalle.
Virhe

#506 Re: Re:

09.09.2015 21:10

#470: Aimonster - Re:  

 Jep.

Jos olisin tämän maan hallituksessa, olisin tilanteesta erittäin huolissani. Ei tällaisten ehdotusten toteuttaminen ole mahdollista, ilman kyseisen työvoimapotentiaalin menetystä.

Ei taida Burana auttaa

#507

09.09.2015 21:19

Älkää ihmeessä kuvitelkokaan alistuvanne tällaiseen!  Suuttumus on oikea reagointi, päät pystyyn! Joku viisas sanoi, että oikeudenmukaisuutta ei pysty puolustamaan, ellei koskaan suutu.

Ehdotettu leikkaushan koskee esimerkiksi hoitoalalla raskainta ja vaativinta työtä tekeviä, niitä, jotka raatavat kolmessa vuorossa ja elävät juurikin lisillä, joita ilman palkka jää auttamattomasti sellaiseksi, ettei sillä tule toimeen. No, äkkiä siitä päättelee, kellä on enää vara tai mahdollisuus tätä työtä tehdä, jos leikkaukset toteutetaan. 

Sairastumisesta rankaiseminen ei vähennä sairastumista. En seuraa logiikkaa, jolla tätä leikkausta on suunniteltu, mihin sillä tähdätään? Tämä osa ehdotusta tulee sairastamista kaikenkattavasti vain lisäämään, kun sinnitellään töissä viimeiseen asti, tartuttavimmassa vaiheessa tautia, jolloin vielä oireiltaan ehkä pystyy töihin, mutta ehtii mukavasti tartuttaa sekä valmiiksi muutenkin jo sairaat ja infektioalttiit potilaat, että työtoverit. No, keskenämmehän siellä siivoamme toistemme ripulit ja oksennukset edelleen, tarjoilemme buranat kuumeeseen, että mitäs siitä.

?

Itse en tule tähän suostumaan, kääntyy selkä koko työlle.


Vieras

#508

09.09.2015 21:25

Nyt laitan kaiken likoon. On puhuttu sosiaalisen median voimasta, ja sitä nähtykin, mitä erilaisimmissa yhteyksissä. Katsotaan miten se toimii tässä hyvinkin ajankohtaisessa ja kaikilta kanteilta tarkasteltuna, mitä tärkeimmässä asiassa:

 

Päivinä, jolloin Suomessa ollaan vaaran vyöhykkeellä, aikoina, kun maamme tulevaisuus on uhattuna. Tarvitsemme ennenkokematonta yhteistyötä.

 

Suomen kansa on valmis talkoisiin. Se on valmis paljon enempäänkin. Jokainen meistä, työn uuvuttamakin, on valmis antamaan saavutetuista eduista, tekemään myös uhrauksia sen eteen että nyt elävillä ja tulevilla polvilla säilyisi ylpeydentunto vapaudestamme, josta on vielä paljon jäljellä.

 

Maan hiljaisten pyyntö on että eduskunta ja maan hallitus ryhtyvät välittömästi toimenpiteisiin esimerkin kautta, palkkoja ja saavutettuja etuja leikaten siinä ja samassa suhteessa, kuin mitä muidenkin työtätekevien eduista on tarkoitus leikata.

 

Tämän, ja vain ja ainoastaan tämän julkituoden, on hallituksella mahdollisuus taata yhteiskuntarauha. Se antaa moraalisen oikeutuksen perustella niitä tarvittavia raskaitakin päätöksiä, joilla osaltaan maamme luisuminen sekasortoon on vielä estettävissä.

 

Saa ja pitää jakaa.


Vieras

#509

09.09.2015 21:32

En usko että aoini sen kummemmin kun sipiläkään ajattelee että kaikki, alkaen elintarvikkeiden kuljetuksesta ja lomamatkoista aina lain- ja järjestyksenvalvojiin, koskien erittäin henkeäuhkaavien vammojen hoitamiseen vaadittavan henkilökunnan palkkoja. Jotka jo ennestään pieniä ja niitä vastaan lakkoiltu, jotta saatu nykyiselle. Joku tarvitsee palokuntaa, ambulansska tai poliisia 'palkattomana' pyhänä, mutta ketään ei kiinnosta, kun siitä ei saa palkkaa tehdystä työstä. Myöskään en usko että ovat laskeneet että kaikki, jotka ovat elintärkeitä töitä ja työntekijöitä tämä sorsiminen kauaa kiinnostaa vaan kun ensin lakkoilee poliisi, lyövät pian hoitolaitokset ja sairaalatkin ovensa kiinni. Kyllä mä voin sen 14% palkkaa pudottaa, jos sen tekee kaikki, myös hallituksen kaikki jäsenet.

Vieras

#510

09.09.2015 21:41

Olen tehnyt vanhustyötä 20 vuotta. En voi uskoa todeksi , että raskaalla työllä kotihoidossa, suurten muutospaineiden lisäksi viedään vielä lomaedut sekä pyhä ja ylityökorvaukset. Ja vielä ensimmäinen sl.päivä palkatonta en yhtään ihmettele miksi monet lähihoitajat vaihtavat alaa..ei minkäänlaista arvostusta naisvaltaisille aloille.

Vieras

#511

09.09.2015 21:44

On väärin, että säästö toimenpiteet kolahtaa aina pieni tuloisille. En ymmärrä kuinka tällä säästötoimenpiteellä voidaan Suomi saada kilpailukykyiseksi, kun ostovoima viedään kansalta pois.

Vieras

#512

09.09.2015 21:47

Koska sipilä on mulkku ja koko hallitus

Vieras

#513

09.09.2015 21:49

Vuorotyötä tekevänä sunnuntailisä on korvausta menetetystä vapaa-ajasta perheen kanssa. Entä mitä otetaan vastineeksi pois niiltä, jotka tekevät normaalia viikkotyötä (ma-pe), toteutuuko tasa-arvo, kysyn vaan ???
Vanhustyötä tekevä

#514 Re:

09.09.2015 21:54

#509: -  

 totta puhut, samoin olen minäkin valmis alentamaan palkkaani, jos kaikki tekevät samoin ! 

Askel taaksepäin

#515

09.09.2015 21:54

Sunnuntaisin ei tule olemaan helppoa saada ketään töihin, jos tämä toteutuu.

Sairausajan "edut" on keksitty ja otettu käyttöön ennen työurani alkua. En näe niissä mahdollisuutta mennä taaksepäin. Ne on suunniteltu juurikin työkyvyn säilyttämiseksi ja ylläpitämiseksi, minkä näen tärkeäksi.

Päättäjänä en uskaltaisi ottaa vastuuta työn laadun huononemisesta jo akuutisti, kun pienipalkkaiset ihmiset menevät palkan menetyksen pelossa kipeänä töihin. Sitä ei voi kovin kauaa tehdä, ennenkuin seuraukset käyvät kaikille kalliimmiksi, esimerkiksi pitkäaikaissairauksien tai sairaalatyössä lisääntyvien potilasvahinkojen muodossa. 


Vieras

#516

09.09.2015 22:06

Täysin susi tuo hallituksen leikkaus. Sunnuntai ja ylityökorvauksillahan me pysytään hemgissä. Hoitotyö saa jäädä unholaan jos palkanalennus tulee voimaan.

Vieras

#517

09.09.2015 22:08

Koska leikkaukset kohdistuvat epäoikeudenmukaisesti naisvaltaisille aloille ja vaikeuttavat entisestään pienituloisen yksinhuoltajan elämää.

Vieras

#518

09.09.2015 22:23

Näin porvari"duunaripuolueet" maata pyörittäviä työntekijöitä kusettaa.

Vieras

#519

09.09.2015 22:25

Itse teen kolmivuorotyötä

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

09.09.2015 22:26



Vieras

#521

09.09.2015 22:34

tyhmä kysymys--- just siksi---

Vieras

#522

09.09.2015 22:37

Olen hoitoalalla työskentelevä

Vieras

#523

09.09.2015 22:49

Olen hoitoalalla pienipalkkainen , nainen, joten tunnen että työtaakkaani ja elämääni kuormitetaan entistä enemmän.

Vieras

#524

09.09.2015 23:20

Solidaarisuuden vuoksi

Vieras

#525

09.09.2015 23:24

Yö- ja viikonloppu korvaukset, on korvausta menetystä vapaa ajasta, jos ne poistuu, vaihdan alaa tai olen työtön... ilmaiseksi en viikonloppuja työskentele. Taitaa olla lakon aika!!!