Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

Innokas Marssija

#801 Facebook-ryhmän luonti

10.09.2015 11:52

Onkohan tästä addressista luotu fb-ryhmä? Olisi mahtava jos addressia vietäessä voisi järjestää ison porukan saattoavuksi. Fb-ryhmällä se olisi helppo organisoida. :)

mie

#802

10.09.2015 11:52

Ihan viikon palkan antavat pois kansanedustajat juu,rohkee teko,,  2016 budjetti julki just,,pitääkö kansanedustajat meitä tavallisia työppösiä ja eläkeläisiä ihan aivottomina ,joitain veroja lasketaan, mutta vastaavasti otetaan pois kiinteistöveron,autoveron,lämmityskustannusten nostolla  jne.....tulos plus miinus nolla. Pieni tuloiset kärsii viellä enemmän kun kun lisät otetaan pois,sairastamisesta rankastaan,,plus sitte elinkustannukset viellä nousee vuoden vaihteen jälkeen..Miten helvetissä täällä enää pärjää. Mitääkö omaisuus laittaa jo myyntiin??????


Vieras

#803

10.09.2015 11:53

Ei ole oikein, että pienestä palkasta otetaan pois mitään.

Vieras

#804

10.09.2015 11:54

Nämä säästökohteet ovat ihan....
Näin ei ainakaan saada sijaisia viikonloppuun
Eikä kukaan ryhdy tekemään ylitöitä
kyllä me olemme ansainneet noi vuosilomapäivät
Näin ei ainakaan työttömiä saada töihin
kili

#805 Sipilän hallituksen säästöjä :/

10.09.2015 11:55

Nämä säästökohteet ovat ihan.... Näin ei ainakaan saada sijaisia viikonloppuun Eikä kukaan ryhdy tekemään ylitöitä kyllä me olemme ansainneet noi vuosilomapäivät Näin ei ainakaan työttömiä saada töihin


Vieras

#806

10.09.2015 12:04

Pienipalkkaisten ansioita ei saa alentaa.
Sunnuntaityön lisät ovat tärkeä palkanlisä. Pyhät ovat pyhiä ja niistä on maksettava kunnon korvaus, varsinkin, kun ei ole oma valinta, onko silloin töissä vai ei.

Vieras

#807

10.09.2015 12:04

Tässä on niin paljon aukkoja kuin sveitsiläisessä juustossa!!!

Vieras

#808

10.09.2015 12:14

Ottaa niin päähän.Meitä pieni palkkaisia rangaistaan....

Vieras

#809

10.09.2015 12:16

Tosi tärkeä asia ja vaikka nyt vasta opiskelen lähihoitajaksi haluan että sittenkun olen työelämässä asiat ovat paremmin.

Vieras

#810

10.09.2015 12:18

Itse asiassa en todellakaan halunnut vahvistaa allekirjoitusta vaan avasin viestin poistaakseni siinä mahdollisesti olevan nimeni. Olen täysin Sipilän ehdotusten kannalla ja allekirjoitusten kerääminen tällä tavalla on harhaanjohtavaa. Joten voitteko poistaa allekirjoitukseni!
terveisin Maija Heinonen

Vieras

#811

10.09.2015 12:22

Hoitoalalla julkisella puolella olevana ei varmaan tarvitse selittää, en hyväksy säästötoimia!

Vieras

#812

10.09.2015 12:26

itse työskentelen juurikin terveydenhuoltoalalla ja teen epäsäännöllistä kolmivuorotyötä. En hyväksy, että säästöt kohdistuvat nyt julkisiin aloihin, joissa suurin osa on pienipalkkaisia naisia. Ei näillä ns. säästöillä Suomen kilpailukykyä paranneta saatika, että nyt työpaikat lisääntyisivät. Koska varakkaat osallistuvat näihin talkoisiin??? Yhtä lailla johtajien ja muiden ns. herrojen sopimuksia voidaan pakkolailla muuttaa VAI??? Ei näytä hyvältä suomalaisen työntekijän tilanne, nyt mennään harppauksilla ajassa taaksepäin.

Vieras

#813

10.09.2015 12:27

Koska karenssipäivät eivät hyödytä lopulta ketään -on panostettava työhyvinvointiin. Julkisen sektorin lomia voi lyhentää esim. 3 päivää/vuosi, mutta viidesosan leikkaus syö työssäjaksamista. Julkisella on myös keskimäärin pienemmät palkat kuin yksityisellä. Näiden säästöjen sijaan on panostettava siihen, että rahat veroparatiiseista saadaan julkisen sektorin käyttöön.

Vieras

#814

10.09.2015 12:27

Olen lähihoitajana vammaisten ja muistisairaiden vanhusten parissa,tiedän mitä työ vaatii ja että se on melko raskasta.
p

#815 Re:

10.09.2015 12:28

#810: -  

 Osaat varmaa lukee.  Enneku nimees kirjottelet mihkää. Eikä täs oo mitää harhaajohtavaa, ihmisten asialla,jotkut puhaltaa samaan hiileen,toiset tulee siivellä,,,,


Vieras

#816

10.09.2015 12:32

Koska hallituksen toimet sortavat vähäosaisia joilla on pienet tulot muutenkin tai ei tuloja juuri ollenkaan.

Vieras

#817

10.09.2015 12:33

On väärin että meiltä työssä käyviltä viedään pieniäkin iloja pois. Sekin vaikuttaa työssä jaksamiseen kun on ollut 2 palkallista vapaata vuodessa mutta ei tarvitse huhkia selkä väärällään. Sairaslomaa haetaan kun sairastutaan ja eihän kukaan voi sille itse mtn niin miksi siitä ns. rangaistaan eikä enään saada korvausta mikä kuuluisi. Hoitajan työ on raskasta ja niille tämä laki osuu pahiten. Tulisivat eduskunnasta viikoksi tekemään hoitajan työt niin tietäisi mitä se on.

Into hyvä, mutta

#818 Re: Facebook-ryhmän luonti

10.09.2015 12:35

#801: Innokas Marssija - Facebook-ryhmän luonti 

Muistattehan kuitenkin, että kaikki eivät ole (eivätkä mene) facebookiin.  Ainakin oma elämäni on siltä osin rauhoitettu. Tämä asia on tärkeä pitää esillä mahdollisimman yksinkertaisesti ja saavutettavissa. On tärkeää kuulla niidenkin mielipide jotka eivät ryhmäkommunikointia harrasta. 


Vieras

#819

10.09.2015 12:37

Asiat ovat tärkeitä Edut olen ansainnut ihan omalla työlläni ja omilla auttavilla käsilläni ja sydämellisyysellä myöa kiireenkeskellä.

Vieras

#820

10.09.2015 12:42

Olen lähihoitaja ja tämä Sipilän säästökuuri riipaisee ja todella syvältä. Palkat ovat työmäärään/vastuuseen nähden muutenkin pienet, sairaana en todellakaan menisi töihin mutta jos uusi laki menee läpi niin pakko sitten mennä ja loman lyhennykset lisäävät kyllä työuupumusta

Vieras

#821

10.09.2015 12:45

Saavutetuista eduista ei kuulu tinkiä ja palkkaa ei lailla saa alentaa.
Ihan oikeesti, järki käteen

#822

10.09.2015 12:45

"Me emme tule sairaana töihin ; meille on maksettava ensimmäisestäkin sairaslomapäivästä!"

 

Ei kukaan sanonutkaan, että sairaana töihin.

Miten itse reagoisit, jos varaisit ajan parturiin, parturin avustaja laittaisi sinut tuoliin ja pyytäisi odottamaan hetken. Odotat 60 minuutia, avustaja tulee takaisin, pyytää 25 euroa ja ojentaa pankkipäätettä. 

Maksaisitko?

Entä sitten, kun avustaja kertoo parturin olevan sairaana ensimmäistä päivää.

Maksaisitko?

Miksi työnantajan pitäisi maksaa työnantajalle?

 

Miten itse reagoisit, jos sopisit ystäväsi kanssa, että hän leikkaa nurmikkosi huomenna, ja maksat hänelle 20 euroa. Hän ei tee sitä, mutta tulee kahden päivän kuluttua pyytämään sinulta rahoja, koska oli kipeä.

Maksaisitko?

Miksi helvetissä, kun työnanataja sopii kanssasi, että teet hänelle töitä huomenna, ja hän maksaa sinulle siitä oletat, että mikäli et tee sovittua työtä hänen pitäisi maksaa sinulle?

 

 

 


Vieras

#823

10.09.2015 12:46

Tämän päivän
Suomessa ei hoideta yhteisiä asioita tällä tavalla.

Vieras

#824

10.09.2015 12:47

Suomi ei ole demokraattinen hyvinvointivaltio vaan EU:n orja, IMF säästöjen takana, nykyinen Suomen EU-hallitus on toteuttamassa EU:n tahtoa.
Itsenäinen Suomi on ollut mennyttä jo yli 20 v alkaen Kesk. E Ahosta, nyt ollaan tässä ettei ihmisarvoa ole myöskään työtä tekevillä

Vieras

#825 Re:

10.09.2015 12:48

#1: -  

 Sanelupolitiikkaa??

Aikaisemmin, sääntö on ollut "ylitöiltä maksetaan vähintään 50%, saa maksaa enemmän" tämän jälkeen sääntö samalta ylityöltä on "vähintään 25%, saa maksaa enemmän"

Vähemmän tämä on sanelua, kun aikaisempi; siinä on kirjaimellisesti 25 prosenttiyksikköä enemmän neuvotteluvaraa ylityökorvausten suhteen.