Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan

pienipalkkaiset

#826 säästötoimet

10.09.2015 12:48

en kannata tällaista lakialoitetta, pieni palkkaisilta aloilta vaaditaan kohtuuttomia.


Vieras

#827

10.09.2015 12:50

Älkää hyvät ihmiset puuttuko pienituloisiin palkansaajiin..tehdään jo minimimäärällä töitä ....emmekö ole palkkamme ansainneet ja lomamme...älkää koskeko niihin!!!


Vieras

#828

10.09.2015 12:50

Olen pienipalkkainen lähihoitaja ja työni on psyykkisesti ja fyysisesti raskasta, mutta myös hyvin vastuullista ja arvokasta työtä. Sipilän hallituksen leikkaukset vaikeuttavat taloudellista toimeentuloa ja työssäjaksamista, lisäksi ko. leikkaukset kertovat, että lähihoitajan työtä ei arvosteta. Mietityttää myös, mistä jatkossa uusia hoitajia saadaan, kun palkoista ja lomista leikataan, kun jo nyt palkka on pieni ja monet hoitajat väsyneitä työssään.

Vieras

#829

10.09.2015 12:50

Aivan ala-arvoinen ehdotushan tämä on. Tervetuloa päättäjät hoitotyöhön!!!

Vieras

#830

10.09.2015 12:50

Ihan ensimmäiseksi pitäisi palkkojen alennusten, lisien poistot ja lomien vähennykset sellaisille, kuin kansanedustajat, ministerit ym, jotka tienaa triplasti ja ellei enemmänki kuin me pienipalkkaiset! Hävetkää sielä eduskunnassa!!!! :/

Vieras

#831

10.09.2015 12:52

On hyvä, että pinituloisten asia saadaan näkyväksi edes tämän adressin muodossa.


Vieras

#832

10.09.2015 12:54

Pienipalkkainen sairaanhoitaja kaupungilla töissä..eiköhän se selitä allekirjoituksen tarpeen..

Vieras

#833 Re:

10.09.2015 12:54

#611: -  

 Nimenomaan! Ja sen takia nämäkin päättäjät demokratisesti valittiin!


Vieras

#834

10.09.2015 12:55


Säästöt koskevat liikaa hoitajille joiden työ on välttämätöntä esim: vanhuksia ei voi jättää yksin sunnuntsisin tai pyhinäkään.

Vieras

#835 Kohtaaminen

10.09.2015 12:58

Olin viimeviikolla iltavuorossa, olin  menossa syöttämään  heikkokuntoista vuodepotilasta. Huomatessaan minut vierellään, potilas tarrasi heikoilla voimillaan ranteestani, katsoi suoraan silmiini pelokkaana ja sopersi; "täällä kävi juuri intialainen hoitaja, minä en oikein..." , odotin hetkenaikaa, mutta potilas ei enää löytänyt sanoja. Otin potilasta kädestä kiinni ja sanoin; "kyseiseen hoitajaan (ei kylläkään Intiasta, mutta sitä en potilaalle kertonut) voit luottaa, hän on hyvä hoitaja". Vakuuttelin asiaa toistamiseen, koska potilas ei näyttänyt rauhoittuvan. Jonkinajan kuluttua potilas kysyi; "oletko sinä suomalainen? " johon (vielä) ylpeänä vastasin olevani. Potilas ajallaan rauhoittui ja sain alkaa syöttäminen,  mutta jäin miettimään... Tykkään työstäni, mutta kuinkakohan kauan jaksan nykyiselläkään kiristyvällä menolla, ja nyt vielä tämäkin "pommi"... Nyt minuakin pelottaa!!!


Vieras

#836 Re:

10.09.2015 12:59

#834: -  

 Jolloin ks. hoitajien tulisi vaatia työtään koskevaa palkkaa. Työnantajaltaan. Neuvottelemalla. Ei pakottamalla kaikkia työntekijöitä samaan koriin.

 

Minulla oli kerran eräs työkaveri, jolla meni rahallisesti heikosti, ja töissä kiireitä, joten hän kysyi työnantajaltamme, että saako hän jäädä tekemään ylitöitä. Työnantaja näpytteli laskintaan hetken, ja totesi, että pakolliset ylityökorvaukset tekisivät siitä työnantajalle kannattamatonta. Ei ylitöitä.

Työkaverini ehdotti, että hän tekee peruspalkallaan ylityöt, saadakseen vähän enemmän palkkaa seuraavassa palkkajaksossa, mutta tämän mahdollisuuden rakkaat työehtosopimuksenne vievät työtekijöitä.


Vieras

#837

10.09.2015 13:00

Säästötalkoisiin kaikki ammattiryhmät mukaan, myös päättäjät.

Vieras

#838

10.09.2015 13:01

Se on vaan niin väärin että pienituloisilta viedään rahat vaikka voitaisiin säästää monissa muissa asioissa.

Vieras

#839

10.09.2015 13:05

Koska vastustan Sipilän hallituksen kaavailemia leikkauksia!!!En hyväksy,että pienipalkkaisilta raskasta kolmivuoro- työtä tekeviltä vähennetään palkkaa!!Nyt olisi Sipilän ym. Isopalkkaisten aika pienentää palkkaansa ja alkaa maksaa veroja valtion kassaan.Ajakoon omilla autoillaan työmatkansa,niin tässä muutkin tavalliset duunarit tekee!Ostovoima heikkenee jos palkatkin pienenevät!!!Sairauslomat lisääntyvät muutenkin,kun töissä on liian vähän työntekijöita ja tehokasta pitäis olla! Työt hoitolaitoksessa ehditään tehdä vain päällisin myöden.Asukkaille ei enää jää riittävästi aikaa eikä tahdo ehtiä/jaksaa järjestää asukkaille viriketoimintaa!Hyvä kun perushoito ehditään tehdä.Sairauslomia paikataan  omalla väellä ja tehdään pitkiä päiviä! Vaikka pitäsi ottaa aina sijainen tekemään sairauslomat!Mutta kun säästetään,niin sekin säästö revitään hoitajien selkänahasta irti!Tuleeko säästöä kun sairauslomat lisääntyvät ja pahimmassa tapauksessa iskee Burout,josta ei välttämättä koskaan parane!Kukaan ei jaksa määräänsä enempää tehdä töitä ja muutakin elämää on kuin työ!Kotonakin täytyisi jaksaa jotain tehdä,harrastaa ja auttaa ja tukea omia läheisiään!


Vieras

#840

10.09.2015 13:12

koskee itseä naisvaltaisella huonosti palkatulla alalla

Vieras

#841 Re:

10.09.2015 13:14

#102: -  

 Enkä allekirjoita


Vieras

#842 Re:

10.09.2015 13:15

#251: -  

 Ehkä ks. työntekijän kannattaa neuvotella asiasta työnantajansa kanssa.


Vieras

#843

10.09.2015 13:15

Olen kaupassa töissä, 30 t sopimuksella.
Olen yksineläjä. Haluaisin auttaa minun lapsia jotka opiskelevat, mutta mistä köyhä minä saisin rahat riittämään siihen...

Vieras

#844 Re:

10.09.2015 13:16

#252: -  

 "Saavutettuja etuja ei saa menettää" sanot

Entä silloin, kun valkoiset menettivät etunsa pitää mustia orjinaan? Tai kun miehet alkoivat menettää etuansa perheen päänä?  Tai kun kuka tahansa diktaattori menetti etunsa ks. valtion johtajana?


Vieras

#845

10.09.2015 13:17

Tycker inte att Finland kan spara sig ur en kris ... Tycker att man skall satsa på industri och små företagen...prisnivån neråt på allt innan man som arbetstagare helt har tappat sin köpkraft.

Vieras

#846

10.09.2015 13:18

Tiedän työssäni kohtuuttomat vaatimukset vähällä palkalla.

Vieras

#847

10.09.2015 13:19

Totuus ei pala tulessakaan =)

Vieras

#848 Re:

10.09.2015 13:20

#127: -  

 Jonka pitäisi olla totta myös työpaikalla!  Ei sanella "50 PROSENTTIA KAIKESTA YLITYÖSTÄ!!!", vaan neuvoteltaisiin

"Pomo, jos haluat, että olen täällä tänään viellä tunnin haluan, että maksat minulle tuplapalkan ks. tunneilta"

"Hmm... minun ei taloudellisesti kannata maksaa sinulle niin paljoa. Kelpaako 50% korotus?"

"Ei. En ala tekemään sillä ylitöitä."

"Selvä"

"Selvä, nähdään huomenna!"


Vieras

#849

10.09.2015 13:27

Halventavaa ja epäoikeudenmukaista käytöstä vuorotyöläisiä kohtaan herroilta.

Vieras

#850 Wau!

10.09.2015 13:30

Kerrankin jotain asiallista hallitukselta!